Page 95 - PC Master τ. 281

R
eview
95
PC Master
ση που θα διαβάσετε, έγινε με βάση μόνο
την τριάδα Adventurer, Hillbilly και Twins.
Εννοείται πως το The Cave μπορείτε να
το ολοκληρώσετε με οποιονδήποτε συν-
δυασμό χαρακτήρων. Καθένας από τους
πρωταγωνιστές έχει μία τοποθεσία που
ανήκει μόνο σε αυτόν, και κατά συνέπεια
τη βλέπετε μόνο όταν βρίσκεται στην
τριάδα σας, ενώ υπάρχουν και έξι τμήματα
που είναι κοινά για όλους. Καθώς ακολου-
θείτε τους τρεις χαρακτήρες στην κάθοδό
τους, συνειδητοποιείτε με αργό και σταθε-
ρό τρόπο πως η ιστορία καθενός, όπως
ακριβώς και η ίδια η σπηλιά, έχει πολύ με-
γαλύτερο βάθος από αυτό που αρχικά φα-
νταζόσασταν. Σας εξιστορείται με έναν πο-
λύ ιδιαίτερο τρόπο, ο οποίος θα έλεγα
πως έχει τρεις υποστάσεις: τα δρώμενα
που παρακολουθείτε στην οθόνη, τα συ-
μπληρωματικά σχόλια της σπηλιάς και τις
τοιχογραφίες που συναντάτε στο δρόμο
σας. Όλα βοηθούν, αν και θα περάσει πολ-
λή ώρα μέχρι να καταφέρετε να ενώσετε
κάποια από τα κομμάτια του παζλ και να
αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε τον σκοπό
παρουσίας καθενός στη σπηλιά. Το παρόν
και το παρελθόν συχνά συγχέονται, όμως
η επιθυμία να μάθετε τη συνέχεια είναι
έντονη. Βρήκα το συγκεκριμένο τρόπο
αφήγησης ευφυή και τρομερά πρωτότυπο,
δεν θυμάμαι ποτέ να έχω δει κάτι παρό-
μοιο στο παρελθόν, απ’ οποιοδήποτε εί-
δος. Έχω όμως μία ένσταση για τις λεγό-
μενες τοιχογραφίες, αφού τα απλοϊκά σκί-
τσα μού φάνηκαν εκτός τόπου και δεν
βοηθούσαν την κατά τα άλλα επιβλητική
ατμόσφαιρα. Θεωρώ πως θα ήταν καλύτε-
ρα αν στη θέση τους βλέπαμε μία σύντομη
cutscene.
Η σπηλιά κάθε άλλο παρά άδεια είναι.
Κατοικείται από ένα παρανοϊκό μωσαϊκό
χαρακτήρων, τους οποίους άλλοτε θα
χρειαστεί να βοηθήσετε, άλλοτε να ξεγε-
λάσετε και άλλοτε… δεν θα σας πω. Οι χα-
ρακτήρες αυτοί μιλάνε, σε αντίθεση με
τους ήρωές μας οι οποίοι δεν βγάζουν
άχνα στη διάρκεια του παιχνιδιού. Ο ίδιος
ο Gilbert σχολίασε αυτήν την επιλογή ως
τέχνασμα για να γίνει το The Cave περισ-
σότερο σκοτεινό και μυστηριώδες. Ίσως
και να είναι έτσι, προσωπικά όμως δεν μου
άρεσε καθόλου. Οι διάλογοι δίνουν προ-
σωπικότητα και υπόσταση στους χαρακτή-
ρες, και δεν νομίζω να πείραζε αν είχαν
μερικές έστω σποραδικές προτάσεις.
Όσο περισσότερο εξερευνάτε τη σπηλιά
τόσο πιο σκοτεινή γίνεται. Όχι κυριολεκτι-
κά, αλλά μεταφορικά, αφού αποδεικνύεται
πως τα χαριτωμένα cartoons που χειρίζε-
στε, δεν είναι και τόσο αθώα. Αντιθέτως,
κρύβουν μυστικά που σοκάρουν. Ο αλλό-
κοτος κόσμος του The Cave έχει πολύ
έντονα σουρεαλιστικά στοιχεία και ένα
καυστικό χιούμορ που αναμφισβήτητα φέ-
ρει την υπογραφή του Ron Gilbert. Είναι
σχεδόν βέβαιο πως αφού το τελειώσετε,
θα θελήσετε να παίξετε ξανά με άλλους
χαρακτήρες, ώστε να μάθετε και τη δική
τους ιστορία και να επισκεφτείτε και τις
υπόλοιπες τοποθεσίες. Ίσως να σας ξαφ-
νιάζει το ότι ουσιαστικά δεν σας είπα απο-
λύτως τίποτε για το σενάριο, αλλά πιστέψ-
τε με, αξίζει να ανακαλύψετε οι ίδιοι τι
συμβαίνει με τους χαρακτήρες μέχρι τα φι-
νάλε –υπάρχουν δύο για τον καθένα.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Έχοντας πάντοτε κατά νου ότι αναφε-
ρόμαστε σε ένα cartoon platformer, το
The Cave είναι πολύ καλοσχεδιασμένο. Οι
χαρακτήρες είναι λεπτομερείς καρικατού-
ρες, με πλαστικότητα στις κινήσεις τους
και είναι πραγματική απόλαυση να τους
χαζεύεις να τρέχουν, να αναρριχώνται, να
πραγματοποιούν άλματα ή να κολυμπούν.
Όπως μπορείτε να παρατηρήσετε και στα
screenshots, υπάρχει μεγάλη ποικιλία στο
περιβάλλον της σπηλιάς. Πέρα από τις
απαραίτητες βραχώδεις περιοχές και τις
υπόγειες λίμνες, συναντήσαμε ένα πανη-
γύρι, ένα βρετανικό σπίτι της βικτοριανής
περιόδου, ακόμη και ένα ολόκληρο νησί
που περιβάλλεται από καρχαρίες! Το σκη-
νικό δεν γίνεται ποτέ βαρετό ή επαναλαμ-
βανόμενο και το μόνο στοιχείο που μου
φάνηκε μέτριο από γραφικής άποψης,
ήταν ο σχεδιασμός δύο δράκων που συνά-
ντησα.
Η μουσική δεν έχει συνεχή παρουσία
στο The Cave, όπου όμως κάνει την εμφά-
νισή της, είναι ιδιαίτερα ποιοτική. Μου
άρεσαν ιδιαίτερα τα ηχητικά εφέ, τα οποία
είναι αμέτρητα –για κάποιο λόγο με ξετρέ-
λαινε ο ήχος από τις γυμνές πατούσες του
Hillbilly όταν έτρεχε πάνω στα βράχια! Η
φωνή της σπηλιάς έχει το μέταλλο και τη
βαθιά χροιά που οφείλει να διαθέτει κάθε
narrator, ενώ και οι υπόλοιποι ηθοποιοί
αποδίδουν καλά.
Φτάνουμε λοιπόν στο θέμα του χειρι-
σμού, το οποίο σηκώνει πολλή συζήτη-
ση… Πρέπει να σας πω ότι η αρχική εντύ-
πωση που μας έκανε το The Cave ήταν κα-
κή, διότι αντιμετωπίσαμε πολλά προβλή-
ματα λόγω ενός bug αλλά και άλλων θε-
μάτων που είχαμε με το configuration των
Είναι καλή ιδέα να της γυρνά την πλάτη;
Σαν να μου θυμίζει κάτι αυτός…
Εξουδετερώνοντας το δράκο.
Μπορείτε να το
ολοκληρώσετε με
οποιονδήποτε
συνδυασμό
χαρακτήρων.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Με τους συγκεκριμένους χα-
ρακτήρες, απολαυστικό ήταν το σπίτι
των διδύμων. Όλο το συγκεκριμένο
section είχε επιβλητικά visuals και κα-
λοδουλεμένους γρίφους.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Στον αντίποδα, το ειδικό
τμήμα της Αdventurer ήταν αρκετά κου-
ραστικό. Αιγυπτιακό τοπίο, με ατέλειω-
τα κουμπιά και πόρτες που έπρεπε να
ανοιχτούν.
HIGH AND LOW