Page 139 - PC Master τ. 285

139
PC Master
χτό παράδειγμα ότι τα γραφικά δεν είναι
τρομερό εμπόδιο ακόμα και σήμερα: το
Resonance. Εξαιρετικό retro-adventure εν
έτει 2012!
Maladroid:
Και Gemini Rue.
Fairy:
Υπάρχουν κι άλλα, όμως σκεφτεί-
τε ότι το Resonance έφτασε να κρατάει
βραβεία ανάμεσα στα θηρία της Unreal
Engine!
Alkis21:
Και μάλιστα πανάξια.
Fairy:
Αλλά ας πιάσω το θέμα playable
και μη... Τόση ώρα παλεύω με τον εαυτό
μου να σκεφτώ ποιο παιχνίδι δε θα έπαιζα
σήμερα και το μόνο που μου έρχεται είναι
το Arcanoid! Όχι γιατί δε μου αρέσει, απλά
επειδή είναι κάπως βαρετό πλέον σε σχέση
με άλλα.
Alkis21:
Εύγε! Αν και πιτσιρίκα, είσαι
γνήσια retrogamer!
Fairy:
Στα playable σίγουρα θα βάλω το
The Longest Journey, το οποίο πιστεύω
πως δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα
σύγχρονα adventures. Story, γραφικά,
ατμόσφαιρα παραμένουν αναλλοίωτα. Δια-
φωνείτε;
Archanger:
Ουδόλως. Ακόμα κι εμένα
που έβαλα πέρσι να ξαναπαίξω το TLG δε
με χάλασε καθόλου. Λαμπρή περίπτωση.
Fairy:
Και θα τολμήσω να βάλω και το
Red Alert μέσα στα playable, γιατί ήδη έχω
μπει στη διαδικασία να το ξαναπαίξω.
Archanger:
Παίρνω πάσα από τα
strategy (αν και διαφωνώ με RA).
Playable: Master of Orion 2. Υπήρχαν και
πριν από αυτό 4Χ διαστημικά strategy, αλ-
λά αυτό πραγματικά έδειξε πώς πρέπει να
είναι ένα παιχνίδι του είδους. Το
gameplay του εξακολουθεί να είναι επί-
καιρο και από τεχνικής πλευράς καλύπτει
τις ατέλειές του επειδή είχε καλό συν-
δυασμό ζωγραφιστών γραφικών με πιο
εξελιγμένα”, χωρίς όμως να είναι πολύ-
πλοκα και να μπορούν να γεράσουν. Επί-
σης, στα space combat, που γενικά πα-
λιώνουν εύκολα (δείτε τα Wing
Commander ή τα παλιά “Χ” για παράδειγ-
μα): Starlancer και Freespace 2. Σεναριά-
ρες, φοβερή ατμόσφαιρα και γραφικά που
με ένα μυστήριο τρόπο παραμένουν του-
λάχιστον επαρκή. Ειδικά του Freespace 2.
Bilaros:
Κάποιος είχε έτοιμο σκονάκι απ’
το σπίτι…
Archanger:
Non Playable: τα περισσότε-
ρα RTS. Ανέκαθεν στηρίζονταν στα καλά
γραφικά, οπότε ζορίζονται άσχημα όσο
περνούν τα χρόνια – C&C πριν το Tiberium
Wars αδυνατώ να παίξω. Επίσης, flight
simulators: υπήρχε κάποτε στο Τέξας ένα
έξοχο, από κάθε άποψη παιχνίδι, το Strike
Commander της Origin. Αν το κάνουν
remake, θα γίνει χαμός. Αλλά σήμερα απλά
δεν παίζεται, όσο κορυφή και να είναι σαν
σενάριο και gameplay.
Maladroid:
Κάτσε ρε Μαύρα, σοβαρά
τώρα. Τα RTS στηρίζονται στα γραφικά; Εγώ
θα έλεγα ότι δεν τα πολυαγχώνει ο τεχνι-
κός τομέας.
Archanger:
Ναι, παίζουν πολύ σημαντι-
κό ρόλο. Στα RTS συγκεκριμένα, όχι τα
strategy εν γένει.
Maladroid:
We will agree to disagree.
Λοιπόν, τα δικά μου playable παραδείγμα-
τα προφανή: σχεδόν όλα τα adventures
της LucasArts από το Loom και μετά.
Monkey Island(s), Day of the Tentacle,
Sam & Max, Grim Fandango: αισθητικά δε
γερνάνε με τίποτα, το gameplay τους δια-
χρονικό, χειρισμός φιλικός (ναι, και του
GF), πραγματικά δε βρίσκω ψεγάδι. Αθά-
νατα. Για unplayable έδωσα μεγάλη εσω-
τερική μάχη και τελικά έχασα. Σκεφτό-
μουν να πω τα πολυαγαπημένα μου Tex
Murphy που γέρασαν κραυγαλέα λόγω 3D
περιβάλλοντος (και ανάλυσης video, εν
μέρει), αλλά δε μου πάει η καρδιά οπότε
ρίχνω μαύρο στο Gabriel Knight 3. Σενά-
ριο-ατμόσφαιρα ψιλο-αντέχουν αλλά πα-
θαίνω επιπεφυκίτιδα όποτε βλέπω
screenshot.
Archanger:
Δεν το περίμενα αυτό από
εσένα. Ντροπή και που σκέφτηκες έστω να
μαυρίσεις Tex Murphy.
Maladroid:
Ήταν μια στιγμή αδυναμίας,
δε θα επαναληφθεί. Bonus ερώτηση που
μου ήρθε τώρα: ποιο παιχνίδι με ένα ρε-
τουσάρισμα στα γραφικά θα ήτανε ταμάμ
για επανέκδοση;
Alkis21:
Trick question. Δεν πιστεύω στα
remakes.
Archanger:
Εγώ πάλι πιστεύω: X-COM!
Bilaros:
+1 για XCOM.
Fairy:
Μπα, τα remakes είναι ένας extra
λόγος για γκρίνια... Ειδικά όταν πρόκειται
για πολυαγαπημένους και χιλιοπαιγμένους
τίτλους.
Bilaros:
Όχι όταν γίνονται σωστά.
Alkis21:
Είμαι υπέρ των remakes μόνο
για ένα λόγο: για να τα παίξουν άνθρωποι
που δε θα τα άγγιζαν ποτέ στην original
έκδοση. Οπότε, αν μου έβαζες το πιστόλι
στον κρόταφο θα έλεγα Gabriel Knight:
Sins of the Fathers. Ίσως η πρώτη, πολύ
σοβαρή ενήλικη ιστορία σε graphic
adventure game (σε text υπήρχαν αρκε-
τές). Αν έβγαινε σήμερα σε HD και με πιο
σύγχρονο interface, θα τρέλαινε κόσμο.
Maladroid:
Καλή επιλογή. Είπα ήδη για
τα λατρεμένα Tex Murphy, θα ήθελα επί-
σης Deus Ex, System Shock 1 & 2, Thief 1 &
2
για να μην έχω πια καμιά δικαιολογία να
μην τα παίξω.
Bilaros:
+1 και στο Deus Ex, κατεβάζω
τώρα Nihilum mod. Δεν πεθαίνει λέμε!
Archanger:
Επίσης θα βάλω Anvil of
Dawn, Stonekeep, Dune που μου ‘ρθαν τώ-
ρα.
Fairy:
Άντε να πω το Loom. Αλλά επιμέ-
νω ότι είναι καλύτερο να διατηρούμε ένα
καλό παιχνίδι σαν ευχάριστη ανάμνηση πα-
ρά να το αναμοχλεύσουμε για να το φέ-
ρουμε ντε και καλά πιο κοντά στο παρόν
σαν παλιό άλμπουμ φωτογραφιών που
τους ρίχνουμε Photoshop…
Archanger:
Πω πω, πρέπει να παθαίνεις
αναφυλαξία με το Instagram εσύ :P
Maladroid:
Ρίχνω 8μπιτα credits για να
ταιριάζουν με τη ρετρολάγνα τοποθέτηση
της Μαρίλης. Τα ξαναλέμε σ’ ένα μήνα που
θα έχει τελειώσει το loading της επόμενης
πίστας!
PC
Unplayable πλέον το Starcraft; Don’ t think so!
Τα dead ends ίσως ήταν ό,τι πιο σαδιστικό
έπληξε ποτέ το game design.