Page 8 - PC Master τ. 285

O
πρώην πρόεδρος της THQ και συνι-
δρυτής της Naughty Dog, Jason
Rubin, περιγράφει με γλαφυρότητα
τις εμπειρίες που αποκόμισε από την επί-
σκεψή του στην Ουκρανία και τα γραφεία
της 4Α Games, την εποχή που οι δύο εται-
ρείες συνεργάζονταν για την ανάπτυξη του
τίτλου Metro: Last Light (το 2012). Οι
άθλιες συνθήκες εργασίας, η έλλειψη θέρ-
μανσης, οι συχνές διακοπές στην ηλεκτρο-
δότηση και το εχθρικό περιβάλλον του Κιέ-
βου ήταν κατά τον Jason Rubin μια εμπει-
ρία ζωής.
«
Είχαμε το 10% του budget των ανταγωνι-
στών μας για να δημιουργήσουμε το Metro:
Last Light. Το προσωπικό της 4Α Games κα-
θόταν σε αναδιπλούμενες καρέκλες, ο ένας
δίπλα στον άλλον και αντί για γραφεία χρη-
σιμοποιούσε τραπεζάκια. Το σκηνικό έμοια-
ζε περισσότερο με μία ασφυκτικά γεμάτη
τραπεζαρία σχολείου παρά με στούντιο πα-
ραγωγής. Προσπαθήσαμε να αγοράσουμε
καρέκλες γραφείου αλλά ο χώρος ήταν πο-
λύ μικρός για τόσο ογκώδη έπιπλα. Επίσης,
αναγκαστήκαμε να εισάγουμε λαθραία ορι-
σμένα έπιπλα καθώς στην Ουκρανία δεν
υπάρχουν καταστήματα λιανικής πώλησης.
Για να το καταφέρουμε αυτό, ναυλώσαμε
ένα φορτηγό από την Πολωνία και δωροδο-
κήσαμε τους τελωνιακούς στα σύνορα».
Τα προβλήματα, όμως, δεν σταματούν
εδώ για τον Jason Rubin, ο οποίος συνεχί-
ζει να εξιστορεί τα γεγονότα. «Το ρεύμα
έπεφτε συνέχεια και μας δημιουργούσε
πολλά προβλήματα. Πέρα από το πολικό
ψύχος που επικρατούσε στα γραφεία της
εταιρείας, οι developers έφτασαν στο ση-
μείο να εγκαταστήσουν δικές τους ηλε-
κτρογεννήτριες, ούτως ώστε να μπορούν
να εργαστούν απρόσκοπτα».
Τέλος, ο Jason Rubin αναφέρθηκε και
στην εχθρική (όπως την αποκάλεσε ο ίδιος)
κουλτούρα που επικρατεί στην ουκρανική
πρωτεύουσα, τονίζοντας πως: «Προβλήμα-
τα, όμως, είχαμε και εκτός γραφείου. Ένα
απόγευμα που ο Dean Sharpe (developer
της εταιρείας) επέστρεφε στο σπίτι του,
ήρθε αντιμέτωπος με έναν Γεωργιανό και
τη συμμορία του. Οι κακοποιοί απαίτησαν
από τον Sharpe να φύγει από την περιοχή
και να νοικιάσει αλλού σπίτι, δίνοντάς του
μόλις μια ημέρα προθεσμία».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί
πως το Metro: Last Light απέσπασε διθυ-
ραμβικές κριτικές από την παγκόσμια
gaming κοινότητα, παρά τις όποιες αντιξο-
ότητες είχαν να αντιμετωπίσουν οι δημι-
ουργοί του.
Το project πετάχτηκε
στα σκουπίδια και
ξεκινάει απ’ την αρχή!
Ό
σοι περίμεναν με ανοιχτές αγκά-
λες την έλευση του καινούργιου
MMOG με την ονομασία Titan, καλά
θα κάνουν να οπλιστούν με υπομονή
καθώς τα νέα από το «στρατόπεδο»
της Blizzard μόνο ευχάριστα δεν εί-
ναι. Μάλιστα, οι πληροφορίες κά-
νουν λόγο για καθυστέρηση στην
ανάπτυξη του νέου project, έως και
τρία χρόνια!
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Blizzard,
Shon Damron, δήλωσε σχετικά:
«
Φτάσαμε στο σημείο που πρέπει
να προβούμε σε τεράστιες αλλαγές,
τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην
τεχνολογία του παιχνιδιού. Γι’ αυτόν
το λόγο δεν έχουμε ανακοινώσει την
ημερομηνία κυκλοφορίας του νέου
MMOG, αφού η ομάδα ανάπτυξης
χρειάζεται χρόνο προκειμένου να
αφομοιώσει τις νέες τεχνολογίες και
τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή
της».
Επιπροσθέτως, η Blizzard έχει μειώ-
σει τον αριθμό των εργαζομένων
της ομάδας ανάπτυξης του Titan
από τους εκατό στους εβδομήντα,
με τους τριάντα να βρίσκουν και-
νούργια «στέγη» σε άλλα projects,
όπως είναι το World of Warcraft, το
Blizzard All-Stars, το expansion του
Diablo 3 και το Battle.net. Οι εναπο-
μείναντες εβδομήντα δε ξεκινούν
από το μηδέν την ανάπτυξη του τίτ-
λου. Έτσι, το Titan που είχε ανακοι-
νωθεί από το 2010 και αναμενόταν
να κυκλοφορήσει στα τέλη του τρέ-
χοντος έτους, ή το αργότερο στις
αρχές του 2014, είναι πολύ πιθανό
να πάρει παράταση έως το 2016.
ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΑΝΑΜΟΝΗ
ΓΙΑ ΤΟ TITAN;
matrix
PC Master
8
Ο Jason Rubin τα «είδε όλα» στην Ουκρανία
ΑΘΛΙΕΣ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ 4Α GAMES