Page 67 - PC Master τ. 288

67
PC Master
Εδώ και δύο δεκαετίες, η Spiderweb Software παράγει
RPGs που έχουν το δικό τους «χρώμα», αδιαφορώντας για
πράγματα όπως «εμπορικότητα», «μάρκετινγκ» και
«
πεπατημένες διαδρομές». Μία συνειδητή επιλογή που
της «βγήκε» όλα αυτά τα χρόνια, αφού ένα –αρκετά
μεγάλο– πιστό και αφοσιωμένο κοινό την ακολουθεί και
λατρεύει τα παιχνίδια της.
Του Τάσου «Omen» Κεχαγιά
JV:
Είναι εκπληκτική. Δούλεψα σκληρά 15 χρόνια
περιμένοντάς την να εμφανιστεί και τώρα είναι υπέ-
ροχα. Κάποτε, οι άνθρωποι νόμιζαν ότι ήμουν ένας
«
loser» που έγραφε shareware. Τώρα όμως υπάρχει
μία μικρή, μικρή γωνιά του κόσμου όπου είμαι ένας
ροκ-σταρ. Πώς γίνεται να μη μου αρέσει αυτό;
PCM:
Πιστεύεις όμως ότι η εν λόγω σκηνή γίνε-
ται όλο και πιο «συνωστισμένη» ειδικά με μέτρια
παιχνίδια;
JV:
Δεν θέλω να πω ευθέως κάτι πάνω στο κομμά-
τι της μετριότητας. Κάθε τομέας δημιουργίας έχει τα
καλά και τα κακά του, και κάποια πράγματα που εγώ
θεωρώ μέτρια είναι τεράστιες επιτυχίες. Ωστόσο,
ναι, γίνεται πραγματικά όλο και πιο συνωστισμένη.
Νομίζω ότι πλησιάζει ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα. Εύ-
χομαι να μη γίνει, αλλά…
PCM:
Ποια σύγχρονα «mainstream» («AAA» που
είπαμε και πιο πάνω) RPGs σού αρέσουν;
JV:
Είμαι ένας ευθαρσής υποστηρικτής του Dragon
Age: Origins, το οποίο θεωρώ ως ένα από τα καλύ-
τερα παιχνίδια όλων των εποχών του είδους. Επί-
σης, έπαιξα πάρα πολύ Skyrim.
PCM:
Είναι τα MMORPGs αρκετά «σκληροπυρηνι-
κά» για να ασχοληθείς μαζί τους; Έχεις σκεφτεί
να φτιάξεις ένα δικό σου;
JV:
Η συγγραφή ενός MMO είναι ένα από τα πιο
δύσκολα πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς μέ-
σα σε αυτήν τη βιομηχανία. Πολύ δύσκολο και πο-
λύ ακριβό. Κάτι τέτοιο απλώς δεν είναι δυνατό για
μένα.
PCM:
Λοιπόν, πότε θα κάνεις το ξεκίνημά σου ως
συγγραφέας ηρωικής φαντασίας; Έλα τώρα, με-
ταξύ μας θα μείνει…
JV:
Μα, είμαι ήδη αυτό που περιγράφεις. Αλλά
όχι με τον τρόπο που νομίζεις. Η συγγραφική δου-
λειά μου εξακολουθεί να υφίσταται, άσχετα εάν
είναι στο μέσο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Δεν
με ενδιαφέρει να γράψω βιβλία. Αγαπώ τα βιβλία
και είμαι αδηφάγος αναγνώστης. Όμως, είναι ένα
πεδίο που δύσκολα μπορεί κάποιος να εισχωρήσει
επιτυχώς. Κι εγώ ήδη τα πάω καλά σε αυτό που
κάνω.
PCM:
Το «Betrayal at Krondor» είναι το αγαπημέ-
νο μου RPG όλων των εποχών, οπότε πρέπει να
σε ρωτήσω την άποψή σου για αυτό!
JV:
Συγνώμη... Προσπάθησα. Έπαιξα περίπου 45
λεπτά. Θυμάμαι να προσπαθώ επί πολλή ώρα να
ανέβω κάποιο λόφο, να βαριέμαι, και να το απεγκα-
θιστώ. Ίσως αν είχα διαβάσει περισσότερα γραπτά
του συγγραφέα…
PCM:
Η πριν το 1995 εποχή των παιχνιδιών, εκεί-
νη η παλαιά gaming εποποιία, είναι μία αξέχα-
στη και ανεπανάληπτη περίοδος για όλους εμάς
που είχαμε την τύχη να τη ζήσουμε. Τι στο καλό
μάς κάνει να νιώθουμε έτσι; Είναι απλά οι ανα-
μνήσεις της νιότης μας ή υπήρχε κάτι πραγματι-
κά ιδιαίτερο τότε; Πάντα μου έρχεται μία γλυκιά
μελαγχολία όταν σκέπτομαι αυτά τα πράγματα,
το παθαίνεις και εσύ;
JV:
Γίναμε μάρτυρες της γέννησης μίας νέας μορ-
φής τέχνης. Αυτό είναι ένα σπάνιο και πολύτιμο
πράγμα, το οποίο δεν έχει την ευκαιρία να ζήσει ο
κάθε θνητός. Οπότε, ναι, ήταν ιδιαίτερα τότε. Τα
παιχνίδια ήταν ακατέργαστα, ήταν πειραματικά, αλ-
λά πάνω από όλα ήταν νέα! Κανείς δεν μπορεί να
μας το πάρει αυτό.
PCM:
Τι να περιμένουμε από τη Spiderweb μέσα
στα επόμενα 20 χρόνια;
JV:
Ακριβώς ίδιου ύφους πράγματα, αλλά με πο-
λύ, πολύ, αργότερο ρυθμό.
PCM:
Ευχαριστούμε για το χρόνο σας, Υψηλότα-
τε!
JV:
Και εγώ ευχαριστώ!