Page 95 - PC Master τ. 288

R
eview
95
PC Master
ητικά επίπεδα, ειδικά όσο ελέγχουμε τη
Sadja. Εκτός από τους κλασικούς συνδυα-
σμούς αντικειμένων, θα χρειαστεί να λύ-
σουμε αινίγματα λογικής και παρατηρητι-
κότητας, conversational puzzles και μερι-
κούς έξυπνους γρίφους ειδικών καταστά-
σεων, μεταξύ των οποίων κι εκείνοι που
κάνουν χρήση της μαγείας. Θεωρώ ότι οι
πιο σημαντικές κατακτήσεις του Memoria
είναι η αρμονική συνύπαρξη όλων των δια-
φορετικών ειδών puzzles και η λογικοφα-
νής ενσωμάτωσή τους στην πλοκή, χωρίς
τραβηγμένες Μαγκαϊβεριές ή χτυπητούς
παραλογισμούς. Ακόμα και η αναμέτρηση
με το λαβύρινθο στο δάσος, όσο κι αν εκ
πρώτης όψεως μοιάζει αναχρονιστική και
αχρείαστη, λειτουργεί σωστά ως μέσο
υπενθύμισης της κατάστασης στην οποία
βρίσκεται η Sadja, που καλείται να τα βγά-
λει πέρα σε ένα άγνωστο και εχθρικό περι-
βάλλον με οδηγό μόνο το ένστικτο, την
επιμονή και το πρακτικό μυαλό της. Το μό-
νο που θα μπορούσε, ίσως, να αξιοποιηθεί
κάπως καλύτερα είναι το ειδικό mini-game
εφαρμογής του δεύτερου spell (της αυθυ-
ποβολής), το οποίο ναι μεν παρουσιάζει
ενδιαφέρον αλλά η επίλυσή του μπορεί να
γίνει σχετικά εύκολα και μέσω trial & error.
ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ
Αν και θα περίμενε κανείς η Daedalic
αργά ή γρήγορα να «καεί» από τις απανω-
τές και σχεδόν ταυτόχρονες κυκλοφορίες
πρωτοκλασάτων adventures και την ενα-
σχόλησή της με ετερόκλητους κόσμους,
εντούτοις το Memoria αποδεικνύει ότι οι
Γερμανοί βρίσκονται στην πιο ώριμή τους
φάση, παραδίδοντας μαθήματα «ολοκλη-
ρωτικού» development. Εικαστικά βρίσκο-
νται εδώ και καιρό στην ελίτ του δισδιά-
στατου background art, ενώ οι μικρές
ανορθογραφίες του animation και 1-2
σκόρπια bugs δεν αποτελούν παρά πταί-
σματα, τα οποία οι περισσότεροι ίσως δεν
προσέξουν καν (εξαιρούνται τα συχνά και
αδικαιολόγητα frame drops που βγάζουν
μάτι). Η προχειρότητα στην επιλογή 2-3
ηθοποιών σαφώς και ενοχλεί περισσότε-
ρο, από τη στιγμή που μιλάμε για τίτλο
που χτυπάει πρωτάθλημα, αλλά ενθαρρυ-
ντικό είναι ότι οι παραδοσιακές αστοχίες
στη μετάφραση του κειμένου από τα γερ-
μανικά στα αγγλικά δείχνουν να έχουν
ουσιαστικά εκλείψει. Γενικά, το οικονομι-
κό γράψιμο του Memoria φανερώνει μία
σιγουριά και μία ωριμότητα που δίνουν
επιπλέον πόντους στην περιπέτεια, αν και
ορισμένες στιγμές υπάρχει μία τάση ολί-
σθησης προς το κλισέ ή το προφανές
(
ενίοτε και λόγω της ανάγκης παροχής
hints). Πέρα από την πολυεπίπεδη και κα-
λογραμμένη ιστορία, πάντως, το πιο
εντυπωσιακό στοιχείο του παιχνιδιού πα-
ραμένει η φαινομενικά ανεξάντλητη
έμπνευση που επιδεικνύουν οι Γερμανοί
στην κατασκευή πρωτότυπων, διασκεδα-
στικών και ισορροπημένων puzzles, εναρ-
μονισμένων πλήρως με την ατμόσφαιρα
και τις εκάστοτε συνθήκες της αφήγησης.
Παρά τη μόνιμη αγωνία της πρωταγωνί-
στριάς του να ξεπεράσει τη λήθη του κό-
σμου, το Memoria διαθέτει όλα τα εχέγ-
γυα για να παραμείνει ζωντανό στις μνή-
μες των adventurers για καιρό. Η ενασχό-
ληση μαζί του ήταν πραγματική απόλαυ-
ση, έστω κι αν οι αποκαλύψεις του φινά-
λε αποδείχτηκαν ένα κλικ πιο τραβηγμέ-
νες και πολύπλοκες απ’ ό,τι θα ήθελα
(
ξαναβλέποντάς το, βέβαια, μου «έκατσε»
καλύτερα). Δεδομένης, μάλιστα, της χορ-
ταστικής διάρκειας (12-14 ώρες game -
play), της μετριοπαθούς τιμολόγησης αλ-
λά και της συνολικής αρτιότητας της πα-
ραγωγής, ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ
ούτε έναν λόγο ώστε να προσπεράσει κά-
ποιος το νέο πόνημα της Daedalic.
Το γραφικό σπιτάκι του γερο-μάγου θα αποτε-
λέσει θέατρο σημαντικών αποκαλύψεων.
Ούτε το «χρυσό κλουβί» της Drakonia αποδει-
κνύεται ικανό να συγκρατήσει την πριγκίπισσα.
Ίσως ο πιο τραγικός χαρακτήρας του Memoria...
Στο οδοιπορικό της Sadja
έχει δοθεί μεγαλύτερη
βαρύτητα, τόσο
δραματουργικά όσο και
από πλευράς gameplay.
89
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Φάτε μάτια ψάρια
Ποικίλα και ισορροπημένα puzzles,
πλούσια δράση
Επική dark fantasy ιστορία με
ωραίο ρυθμό
Ενδιαφέροντες χαρακτήρες
Προς το τέλος, το σενάριο
μπερδεύεται λίγο
Άνιση η σπουδαιότητα των
παράλληλων ιστοριών
Κάποιες παραφωνίες σε τεχνικό
επίπεδο και σε ορισμένες ερμηνείες
n
Είδος:
Point & Click Adventure
n
Έκδοση:
Daedalic Entertainment
n
Ανάπτυξη:
Daedalic Entertainment
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
20
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Μονοπύρηνος στα
2,5
GHz ή Dual Core στα 2Ghz, 2.5GB RAM, κάρτα γραφικών με 512MB μνήμης και συμβατή με OpenGL 2.0, DirectX 9.0c, 10GB στο σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Fantasy settings (από Tolkien έως Forgotten Realms και φυσικά το The Dark Eye)
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Chains of Satinav, The
Whispered World, Shannara