Page 14 - PC Master τ. 290

PC Master
14
Π
όσο; Πόσο καιρό θα μας πάρει να
βγάλουμε την Αποκάλυψη των απέ-
θαντων από το σύστημά μας; Ελπί-
ζω να γίνει αρκετά σύντομα, να επέλθει
μία νέα μίνι επανάσταση ιδεών και συναι-
σθημάτων. Να ξεχάσουμε την κρυφή επι-
θυμία μας να δούμε την καταστροφή του
ανθρώπινου γένους και να καταπιαστούμε
με το να κάνουμε τον πλανήτη λίγο καλύ-
τερο. Όχι, ξεχάστε την κοτσάνα που πέτα-
ξα – πότε θα σταματήσουμε με τις ζομπο-
καταστάσεις να δούμε κανένα καλύτερο
videogame;
Από τα σπάργανα του
gaming συναντάμε μία βιο-
λογική νοημοσύνη (gamer)
να πολεμάει pixels που είτε
ακολουθούν συγκεκριμένα
μονοπάτια (insert generic
FPS here) είτε αντιδρούν
στις πράξεις του παίκτη (Α.Ι.
σαν του FEAR σπάνια έχω ξα-
ναδεί σε άλλο game). Στη
δεύτερη κατηγορία πέφτουν
τα αγαπητά(;) σε όλους μας
ζόμπι, τα οποία το μόνο που
φαίνεται να κάνουν είναι να
ακολουθούν τον παίκτη και
να του επιτίθενται όταν φτάσουν σε μία
minimum απόσταση μακριά του. Μάννα εξ
ουρανού για τους απανταχού developers,
έτσι δεν είναι; Γιατί να ξοδέψω χρήμα και
φαιά ουσία προγραμματίζοντας μία ημι-
έξυπνη νοημοσύνη, ενώ μπορώ να ξοδέ-
ψω ελάχιστο χρόνο για το pathfinding
ενός χαζού ζόμπι που θα δώσει στον παί-
κτη την ίδια –ή και ακόμα μεγαλύτερη– ευ-
χαρίστηση; Αν θίγεστε με την προηγούμε-
νη πρόταση και αναφωνείτε οργισμένοι
«
Για κορόιδα μας περνάνε;» τσαλακώνο-
ντας το περιοδικό με τις πελώριες χερού-
κλες σας, τότε καλύτερα να αναθεωρήσε-
τε λιγάκι. Πάρτε το αγαπημένο σας single-
player shooter και σκεφτείτε τι κάνει η Α.Ι.
και θα δείτε πως ο πιο φαινομενικά έξυ-
πνος φαντάρος/εξωγήινος/ακροδεξιός εξ-
τρεμιστής είναι ένα καλά καμουφλαρισμέ-
νο ζόμπι. Παρατηρεί τη θέση σας στο χάρ-
τη, σας πλησιάζει, χρησιμοποιεί το όπλο
του με ακρίβεια. Ακριβώς ό,τι κάνει και
ένας απέθαντος, αλλά με λίγο πιο περί-
πλοκα μέσα. Δεν είναι κακό αυτό, αρκεί η
αντίπαλη νοημοσύνη να εκτελεί σωστά
αυτό που αρμόζει στο ρόλο της. Όπως
όμως με κάθε πράγμα σε αυτόν τον κό-
σμο, η επανάληψη κουράζει. Καλή η cam-
paign του Call Of Duty: Modern Warfare,
αλλά ήδη από το MW2 παρατηρούμε μία
κόπωση στο όλο modern military πράγμα.
Καλό το Sniper Elite: Nazi Zombie Army,
αλλά δεν διαφέρει και πάρα πολύ από
τους υπόλοιπους 7.153 τίτλους με παρό-
μοιο περιεχόμενο.
Αφού ψοφάμε τόσο πολύ για την ανά-
σταση των απέθαντων (pun intended) και
θέλουμε ένα ποιοτικό game γύρω από αυ-
τό το concept, γιατί δεν το οδηγούμε από
το χεράκι στο αφιλόξενο και ελαφρά τρο-
μακτικό simulation genre; Το κορυφαίο
ίσως παιχνίδι που ανήκει περίτρανα στο
genre αυτό και ταιριάζει τέλεια με το πα-
ράδειγμά μου είναι το DayZ mod. Το ArmA
2
όμως, στο οποίο βασίζεται το mod, είναι
ένα παιχνίδι που είναι τόσο broken, που
αναρωτιέσαι γιατί αδυνατεί να πετύχει
ακόμα και τα πλέον βασικά που βλέπουμε
να γίνονται σε άλλα games (και εδώ είναι
που ο αρχισυντάκτης αφρίζει από την κα-
κία του). Παρά τις υστερήσεις του όμως,
το DayZ τα έχει όλα: Permadeath, κτίσιμο
βάσεων και ομάδων, αναζήτηση φαρμά-
κων και τροφίμων, προδοσίες, δράματα
και ρομάντζα μεταξύ των παικτών και όλα
αυτά μέσα σε έναν μεγάλο χάρτη που φι-
λοξενεί μέχρι και 64 survivors (υπάρχουν
και servers που υποστηρίζουν ακόμα με-
γαλύτερο αριθμό παικτών). Μετά το μεγά-
λο «μπαμ» που έκανε στο industry το εν
λόγω mod, φάνηκε αμέσως η ανάγκη να
εμφανιστεί ένας καλύτερος αντιπρόσω-
πος. Ακόμα να φανεί όμως… 2 χρόνια και
ακόμα να βγει το παιχνίδι-κλώνος που εί-
ναι καλύτερο από τον ανταγωνισμό. Αγνο-
ώντας την πατάτα ολκής, ονόματι
WarZ/Infestation: Survivor Stories, βλέ-
πουμε πως όλοι φεύγουν από το μοντέλο
του DayZ και φτιάχνουν top-down shoot-
ers, 3rd person action κ.λπ. Λίγοι είναι αυ-
τοί που θα προτιμήσουν να δημιουργή-
σουν τα slow-paced realistic zombie sur-
vival FPS, αφού τα run-and-gun copy-
paste zombie shooters (πολύ εγγλέζικη
ορολογία έπεσε, ρε παιδιά!) είναι πολύ πιο
εύκολα στη δημιουργία.
Αν θέλετε να παίξετε μερικά από τα λα-
μπρότερα ζομπο-παιχνίδια, προτείνω ανε-
πιφύλακτα το Contagion (είναι όμως ακό-
μα σε Beta στάδιο) και το δωρεάν No More
Room in Hell – και τα δύο είναι co-op mul-
tiplayer games και διακρίνονται για το αρ-
γό και μεθοδικό τους gameplay απέναντι
στις απέθαντες ορδές. Οι απανταχού σαδι-
στές και περίεργοι μπορούν να παίξουν το
DayZ, αλλά το κόστος εισόδου είναι η αγο-
ρά δύο παιχνιδιών και ένα σύντομο... Γού-
γλισμα για να βρείτε έναν καλό launcher
για το mod.
PC
ZOMBIES… ZOMBIES EVERYWHERE…
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
Το Dead Linger υπόσχεται πολλά.
Θα καταφέρει όμως να αντεπεξέλθει;
Το No More Room in Hell. Απαιτεί πολλή συνεργασία με την
ομάδα σας για να το ευχαριστηθείτε στο μέγιστο.