Page 118 - PC Master τ. 291

PC Master
118
T
ο 1988 ήταν μία σημαντική χρο-
νιά για τους απανταχού οπα-
δούς των RPG. Ήταν η χρονιά
που κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι-
σταθμός, που έμελλε να εισα-
γάγει ένα νέο genre, αυτό των
post-apocalyptic RPG’s. Μιλάω φυσικά για
την έλευση του Wasteland, του πρώτου
post-apocalyptic RPG και πνευματικού προ-
γόνου της σειράς Fallout. Το παιχνίδι είχε
δημιουργήσει ο Brian Fargo για την
Interplay και την έκδοση είχε αναλάβει η
Electronic Arts για Commodore 64, Apple II
και PC DOS. Το εγχείρημα ήταν αρκετά φι-
λόδοξο και ενείχε αρκετά υψηλό ρίσκο, μια
και το κοινό γνώριζε μόνο τα fantasy RPG,
όπως, για παράδειγμα, τη σειρά The Bards
Tale, αλλά τελικά το Wasteland σημείωσε
τόσο μεγάλη επιτυχία που η εταιρεία το
συμπεριέλαβε αργότερα και σε 2 ειδικές
εκδόσεις.
Στο Wasteland θα βρείτε όλα τα βασικά
στοιχεία που συναντάμε σε RPG, όπως πα-
ραμετροποιήσιμο party system, τη δυνατό-
τητα να συγκεντρώνετε αντικείμενα, το
κλασικό level up των χαρακτήρων μέσα
από quest και μάχες, αλλά εκεί που διαφέ-
ρει είναι ως προς το setting και τον οπλι-
σμό που θα χρησιμοποιείτε, αφού, αντί για
σπαθιά και τόξα, έχετε στη διάθεσή σας
πολυβόλα, καραμπίνες και εκρηκτικά. Το
σύστημα των skills διαθέτει τεράστιο βάθος
και ενισχύει τη γενικότερη αίσθηση όταν
εξερευνάτε περιοχές, πολεμάτε με
εχθρούς ή λύνετε γρίφους. Μία από τις
ιδέες που έκαναν το παιχνίδι να ξεχωρίσει
(
εκείνη την εποχή) ήταν η δυνατότητα να
επιστρατεύετε NPC, όπου ο καθένας είχε
τη δική του προσωπικότητα και τρόπο συ-
μπεριφοράς. Για να καταλάβετε τι εννοώ
όταν μιλάω για συμπεριφορά, σκεφτείτε
ότι μπορεί να αναθέσετε μία δραστηριότη-
τα σε κάποιο μέλος της ομάδας και αυτό
να αρνηθεί να το κάνει, αν αντιτίθεται
στους δικούς του ηθικούς κανόνες. Ο βαθ-
μός δυσκολίας του Wasteland, πάντως, θε-
ωρούνταν αρκετά υψηλός για εκείνη την
εποχή και αυτό δεν έχει αλλάξει, οπότε αν
αποφασίσετε να ασχοληθείτε μαζί του, θα
πρέπει να μάθετε να σκέφτεστε πάρα πολύ
την κάθε σας κίνηση.
Μία από τις πρώτες αλλαγές που θα
παρατηρήσετε, σε σχέση με την αρχική έκ-
δοση, είναι το ρετουσάρισμα στα γραφικά.
Τα φίλτρα που έχουν τοποθετηθεί βελτιώ-
νουν σημαντικά τον τρόπο που απεικονίζο-
νται τα γραφικά και ειδικά τα πορτρέτα των
χαρακτήρων, αλλά μη νομίζετε ότι θα δείτε
και τεράστιες διαφορές σε σχέση με το
πρωτότυπο. Αν πάλι είστε σκληροπυρηνι-
κοί retro gamers, μπορείτε να απενεργο-
ποιήσετε τα εν λόγω φίλτρα και να παίξετε
το παιχνίδι σχεδόν όπως ήταν όταν πρωτο-
βγήκε. Λέω σχεδόν γιατί:
Η δεύτερη αλλαγή έγκειται στις παρα-
γράφους των διαλόγων. Όταν είχε κυκλο-
φορήσει το Wasteland, συνοδευόταν από
ένα βιβλίο, στο οποίο ο παίκτης ανέτρεχε
όταν του το ζητούσε το παιχνίδι. Πλέον,
όλες οι παράγραφοι διαλόγου έχουν μετα-
φερθεί εντός του παιχνιδιού.
Τελευταία αλλαγή είναι η προσθήκη νέ-
ων μουσικών κομματιών, αλλά κι ένα υπο-
τυπώδες voice over.
ΕχΕτΕ τα κΟτσια να τΟν
ΕξΕρΕυνΗσΕτΕ;
Μπορεί να έχουν περάσει πάνω από 2
δεκαετίες από την κυκλοφορία του, αλλά
το Wasteland παραμένει ένα εξαιρετικό
RPG. Αν δεν έχετε μάθει να κρίνετε ένα
παιχνίδι από τα γραφικά και τα ειδικά εφέ,
είμαι σίγουρος πως θα λατρέψετε το
Wasteland. Το μοναδικό του χιούμορ και η
εξαιρετική ατμόσφαιρα θα σας ταξιδέψουν
σε ένα διαφορετικό κόσμο. Το παιχνίδι
μπορείτε να το βρείτε στο GoG και στο
Steam στην τιμή των
2,99
και
5,49
αντίστοιχα. Καλή διασκέδαση!
WASTELAND:
THE ORIGINAL CLASSIC
Ο πατριάρχης των post-apocalyptic RPGs!
Του Χρήστου «Vaerghar» Βλάχου
Βάζοντας πόντους στα attributes.
Μάχη με ένα... κουταβάκι!
Ανάπτυξη:
inXile Entertainment
Τιμή:
€ 2,99
Διάθεση:
wasteland_the_classic_origi-
nal
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
CCCC
C
review