Page 15 - PC Master τ. 292

15
PC Master
Υ
πάρχει μία μουρμούρα τον τελευ-
ταίο καιρό για τη διάρκεια των
campaigns στα νέα παιχνίδια και ιδι-
αίτερα στα FPS, για τα οποία υπάρχει η κοι-
νή πεποίθηση ότι στις μέρες μας είναι πο-
λύ μικρότερα σε σχέση με τα «παλιά καλά»
games. Ισχύει, όμως, πραγματικά κάτι τέ-
τοιο; Μήπως ισχύει υπό προϋποθέσεις, ή
μήπως είναι ένα μάτσο κουραφέξαλα; Ας
φορέσουμε τα γυαλιά μας για να δείχνου-
με έξυπνοι και ας μελετήσουμε το ζήτημα
ψύχραιμα και επιστημονικά.
Για αρχή, ας θυμηθούμε λίγο τα παιχνί-
δια του παρελθόντος, αυτά που μας φαίνε-
ται σήμερα ότι διαρκούσαν αιώνες! Προσω-
πικά, εκείνο το πρώτο Doom έχω την εντύ-
πωση ότι το έπαιζα για μήνες μέχρι να το
τερματίσω... πλήρως, οποιαδήποτε ερμη-
νεία κι αν δώσετε στην τελευταία αυτή λέ-
ξη. Εδώ, λοιπόν, θέλω να επισημάνω έναν
πολύ σημαντικό παράγοντα που παίζει ρό-
λο όταν κάνουμε τέτοια συγκινητικά
flashbacks, που δεν είναι άλλος από την
αντίληψη που έχουμε για το χρόνο όσο με-
γαλώνουμε. Όταν ήμασταν πιο μικροί δεν
είχαμε δουλειές (όσοι τυχεροί τουλάχιστον
δεν μεγαλώσαμε σε τριτοκοσμική χώρα),
δεν είχαμε χρέη, δεν είχαμε παιδιά, σκυ-
λιά, γατιά και άλλα παρόμοια. Μετά το
σχολείο, στις διακοπές ή τα Σαββατοκύρια-
κα, μπορούσαμε να λιώσουμε κυριολεκτι-
κά στα αγαπημένα μας games χωρίς έννοι-
ες. Έτσι, θεωρώ πως ουσιαστικά δεν ήταν
τα παιχνίδια απαραίτητα μεγαλύτερα σε
διάρκεια, απλώς είχαμε περισσότερο χρόνο
για να διαθέσουμε σε αυτά και ίσως με με-
γαλύτερη αφοσίωση. Μία ώρα gaming σε
εκείνη την «τρυφερή» ηλικία μπορεί να μας
απορροφούσε περισσότερο από ένα πε-
ντάωρο grinding σε ένα random MMORPG
τη σήμερον ημέρα.
Από εκεί και πέρα, ναι, όντως υπήρχαν
FPS τότε που ήταν πολλαπλάσια σε διάρ-
κεια από ορισμένα σημερινά, αλλά εδώ η
κουβέντα πρέπει να γίνει συγκεκριμένη και
να αποφύγουμε τις λανθασμένες γενικεύ-
σεις. Όταν μιλάμε για μικρά campaigns, μι-
λάμε πρωτίστως για παιχνίδια που έχουν
ως... ναυαρχίδες τους δύο εμπορικούς «πυ-
λώνες» της εποχής μας, τις σειρές Call of
Duty και Battlefield. Τα παραπάνω διαθέ-
τουν single-player modes που διαρκούν
κατά μέσο όρο γύρω στο πεντάωρο, ενώ
όντως περιλαμβάνουν πολλά στοιχεία που
ίσως έκαναν κακό στα FPS και έχουν δυ-
στυχώς αντιγραφτεί από πολλά παρόμοια
games. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε
πως πρόκειται για τίτλους που προσφέ-
ρουν πρωτίστως μία multiplayer εμπειρία,
περιλαμβάνοντας το campaign σαν κερα-
σάκι στην τούρτα. Μη σας κάνει εντύπωση
το γεγονός ότι πολλοί φίλοι των παιχνι-
διών αυτών προτιμούν τα μικρά και καται-
γιστικά campaigns, αφού έχουν ως κύριο
σκοπό να αφοσιωθούν μετέπειτα στο
multiplayer. Όσο κι αν προσωπικά διαφω-
νώ με τη λογική αυτή, δεν μπορώ να μη
δεχθώ ότι είναι μία πραγματικότητα, που
στην τελική δεν είναι ενδεικτική της συνο-
λικής διάρκειας ενός τίτλου, αφού ένα on-
line game μπορεί να αντέξει για χρόνια.
Βέβαια, το 50άρικο κάθε χρόνο για το ίδιο
πάνω κάτω game (στο multiplayer) με ένα
campaign «σφηνάκι» είναι σίγουρα ένα θέ-
μα.
Παρ’ όλα αυτά, κάνοντας μία πρόχειρη
διαβαθμισμένη κατηγοριοποίηση της διάρ-
κειας των campaigns στα σημερινά
shooters, θα δούμε πως τελικά καλύπτουν
όλα τα γούστα, ίσως και με πιο πλήρη τρό-
πο απ’ ό,τι στο παρελθόν. Ήδη αναφέραμε
την κατηγορία του πεντάωρου πάνω κάτω
(
Call of Duty), ενώ συνεχίζοντας έχουμε
campaigns 6-9 ωρών (Crysis 3, Portal 2),
10-15
ωρών (BioShock Infinite, Half-Life 2)
και 15-20 και πάνω ωρών, κυρίως σε open-
world «RPG-ειδή» FPS (Far Cry 3,
S.T.A.L.K.E.R.). Βλέπουμε επομένως ότι
υπάρχουν πλέον διάφορες επιλογές που
έχουν να κάνουν με το τι ζητάει ο καθένας
από ένα game, αλλά και δημιουργοί που
σέβονται τα χρήματα που δαπανούμε.
Ίσως αυτό που έχει αλλάξει περισσότερο
να είναι η δυσκολία ενός single-player
mode παρά η διάρκειά του, καθώς και ορι-
σμένοι άλλοι παράγοντες, αλλά αυτά απο-
τελούν… αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Κλείνοντας, για να δείτε ότι μερικές φο-
ρές είναι απλά μία ρομαντική εντύπωση
αυτό που μας μένει στο μυαλό, έπαιξα τε-
λευταίως την Atomic Edition του Duke
Nukem 3D και ολοκλήρωσα τα τρία original
επεισόδια του παιχνιδιού σε 6 ωρίτσες.
PC
Για Ποιον χτυΠαει
η καμΠαν(ι)α;
Του Γρηγόρη «Rjhe» Βούλγαρη
Όσο παίρνεις το χρόνο σου στο sniper rifle τόσο μεγαλώνει η διάρκεια του campaign.