Page 15 - PC Master τ. 293

15
PC Master
«
E
ν οίδα ότι ουδέν οίδα»! Σοφή η
φράση του Σωκράτη και διδακτική.
Πάνω που νομίζεις ότι ξέρεις πολ-
λά, μαθαίνεις μία μέρα ακόμα περισσότερα
και σκέφτεσαι: «Τελικά, δεν ήξερα τίποτα
μέχρι τώρα». Για αυτό και εμείς στο «PC
Master» φροντίζουμε πάντα να σας δίνουμε
περισσότερες πληροφορίες και τροφή για
σκέψη για να γίνετε καλύτεροι gamers και
προπάντων καλύτεροι άνθρωποι. Πόσο κα-
λά γνωρίζετε τα Shooters εσείς που είστε
φίλοι του είδους; Σίγουρα πολύ καλά, αλλά
για να αποκτήσετε μία ακόμα πιο βαθιά γνώ-
ση, σας παραθέτουμε μερικά fun, και όχι
μόνο, facts για το αγαπημένο μας genre
που ίσως δεν γνωρίζατε ή δεν έτυχε να
υποπέσουν στην αντίληψή σας.
1.
Στα πρώιμα στάδια της ανάπτυξής του,
το Half-Life 2 περιελάμβανε έναν φιλικό
εξωγήινο sidekick ο οποίος θα ακολουθού-
σε τον Gordon Freeman, τρώγοντας (!) τα
σώματα των πεσμένων εχθρών. Ωστόσο,
στη συνέχεια η ιδέα αυτή εγκαταλείφτηκε
καθώς η Valve θεώρησε πως ήταν πολύ δύ-
σκολο να προγραμματιστεί πειστικά η A.I.
του χαρακτήρα.
2.
Στο ομώνυμο video game sequel της
ταινίας «The Thing», ο ίδιος ο θρυλικός John
Carpenter κάνει ένα cameo πέρασμα στο
ρόλο του Dr Sean Faraday (χωρίς να ανα-
φέρεται στα credits). Επίσης, επέβλεψε την
παραγωγή του παιχνιδιού για να σιγουρευ-
τεί πως θα παρέμενε πιστό στο πνεύμα της
ταινίας.
3.
Οι Little Sisters του BioShock αρχικά
δεν ήταν σχεδιασμένες σαν κοριτσάκια, αλ-
λά σαν μικρά πλάσματα σε στυλ τυφλοπό-
ντικα, τα οποία θα τριγυρνούσαν στη
Rapture συλλέγοντας Adam. Επίσης, υπάρ-
χουν και κάποιες πρώιμες εικόνες concept
art που τις απεικονίζουν σαν ρομπότ σε
στυλ δεκαετίας του ’50.
4.
Στο πρώτο Max Payne, το πρόσωπο του
Max ανήκει στον Sam Lake, ο οποίος είναι
υπεύθυνος για το σενάριο του παιχνιδιού.
5.
Αν σας ρωτήσουν ποια είναι η πιο μα-
κροχρόνια σειρά παιχνιδιών FPS, ενδεχομέ-
νως το μυαλό σας να μην πάει στην προφα-
νή απάντηση που είναι το Wolfenstein. Σε
λίγες εβδομάδες που κυκλοφορεί το νέο
game της σειράς, θα έχουν περάσει 22 χρό-
νια σχεδόν από το ντεμπούτο της το 1992!
6.
Το πρώτο multiplayer FPS μάλλον εί-
ναι το MIDI Maze. Κυκλοφόρησε το 1987
για το Atari ST και το multiplayer ήταν εφι-
κτό συνδέοντας τα μηχανήματα μέσω των
MIDI ports τους. Υπήρχε η δυνατότητα να
παίξουν μέχρι και 16 παίκτες ταυτόχρονα,
αν και με πάνω από 4 παίκτες έκαναν την
εμφάνισή τους διάφορα προβλήματα στα-
θερότητας!
7.
Το shooter με τη μεγαλύτερη περίοδο
ανάπτυξης ήταν το Duke Nukem Forever.
Η... οδύσσειά του ξεκίνησε με την ανακοί-
νωσή του το 1997, για να φτάσει τελικά στα
χέρια μας 16 χρόνια αργότερα, το 2011!
8.
Η πιο επιτυχημένη game engine είναι
αυτή του Unreal, η ομώνυμη Unreal Engine.
Από το 1998 που είδαμε την πρώτη της έκ-
δοση, πάνω από 200 τίτλοι –και βάλε–
έχουν κυκλοφορήσει αξιοποιώντας τις τε-
χνικές της αρετές.
9.
Το πρώτο FPS που κυκλοφόρησε εμπο-
ρικά ήταν το 1 της Atari, το 1980. Βέβαια η
αλήθεια είναι πως τα γραφικά του ήταν τό-
σο πρωτόλεια (χρησιμοποιούσε διανυσματι-
κά δεδομένα για την απεικόνιση σε μορφή
wireframe) που σήμερα δεν μοιάζει καν με
κάτι που θα μπορούσε να είναι FPS, αλλά η
προοπτική πρώτου προσώπου που διέθετε
του δίνει άτυπα αυτό τον τίτλο.
10.
Το πρώτο παιχνίδι που χαρακτηρίστη-
κε ως Μature (για ηλικίες 18 και άνω) από
το ESRB ήταν το Doom της Id Software
(
τουλάχιστον στην έκδοση για SNES!).
PC
10
SHOOTER FACTS
ΠΟΥ (ΙΣΩΣ) ΔΕΝ ΞΕΡΑΤΕ!
Του Γρηγόρη «Rjhe» Βούλγαρη
Πήρε το χρόνο του, βρε αδερφέ!
Ένα... τυπικό FPS του 1980. Πάλι καλά που πέ-
ρασαν τα χρόνια.
Πιο πολλά χρόνια υπάρχει το Wolfenstein από
τους ίδιους τους Ναζί.