Page 106 - PC Master τ. 294

R
eview
PC Master
106
T
o μακρινό 1987, δύο φίλοι στο
Νιου Τζέρσι των Ηνωμένων Πο-
λιτειών της Αμερικής, οι Ricardo
Nieto και Alfredo Machin, έπαι-
ξαν το Shadowgate της ICOM
Simulations κι ενθουσιάστηκαν.
Πολλά χρόνια αργότερα, πήραν τη μεγάλη
απόφαση να ξεκινήσουν το δικό τους παι-
χνίδι και έτσι ίδρυσαν τη Facepuncher
Worldwide. Το αρχικό concept που είχαν
στο μυαλό τους ήταν να φτιάξουν κάτι μι-
κρό και απλό στο στυλ του αγαπημένου
τους τίτλου, αλλά στην πορεία πρόσθεταν
όλο και περισσότερα στοιχεία και το
project μεγάλωνε συνεχώς. Ο Ricardo
έγραψε την ιστορία και σχεδίασε τα γραφι-
κά, ενώ ο Alfredo ανέλαβε τον προγραμ-
ματισμό και το sound engineering. Ένας
ακόμα φίλος τους, ο Rodney Marfil, συνέ-
θεσε τη μουσική.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
Η τηλεγραφική εισαγωγή του παιχνιδιού
συνοδεύεται από τρεις μόνο φράσεις:
«
Απήγαγαν την πριγκίπισσα. Πρέπει να τη
σώσεις. Και αυτή είναι όλη η ιστορία.» Βρή-
κα το ξεκίνημα ιδανικό και ενδεικτικό του
χιούμορ που θα ακολουθούσε. Ούτε ανα-
λύσεις για πέντε βασίλεια που περιτριγυρί-
ζουν μία κοιλάδα, ούτε μαγεμένα αντικεί-
μενα, κατάρες, σφετεριστές του θρόνου…
Απλά πράγματα: Βρίσκεσαι εδώ για να σώ-
σεις την κόρη του βασιλιά.
Ο πρωταγωνιστής δεν είναι κάποιος θαρ-
ραλέος ιππότης. Είναι μόνο ο Nubbin
Pureheart από το χωριό, που στέκεται αμή-
χανα έξω από το κάστρο, άοπλος και χωρίς
το παραμικρό σχέδιο. Φαίνεται τόσο ακίν-
δυνος, που ο κακός μάγος Wizardo δεν τον
υποψιάζεται καν όταν του λέει πως θέλει
να γίνει βοηθός του.
Το Shadowgate διαδραματιζόταν και αυ-
τό σε κάστρο, στο οποίο το κάθε δωμάτιο
μπορούσε να περιέχει οτιδήποτε χωράει ο
νους, με αποτέλεσμα να δείχνει άναρχο και
σουρεαλιστικό. Το ίδιο συμβαίνει και εδώ:
Αρχικά οι περισσότερες πόρτες είναι κλει-
δωμένες, αλλά καθώς λύνουμε τους πρώ-
τους γρίφους και ανακαλύπτουμε τα κλει-
διά που τις ανοίγουν, μας αποκαλύπτεται ο
παράξενος κόσμος του CastleAbra. Το σκη-
νικό αλλάζει συνεχώς και δεν περιορίζεται
σε εσωτερικούς χώρους, αφού θα βρεθείτε
σε στάβλους, πυραμίδες, υποθαλάσσια κτί-
σματα και άλλα πολλά μυστήρια μέρη.
Πλάσματα του ζωικού βασιλείου και της
φαντασίας φράζουν διαρκώς το δρόμο του
Nubbin. Θαυμάστε ποικιλία: μία νυχτερίδα,
ένα troll, ένας Κύκλωπας, ένας ταύρος, μία
γιγάντια αράχνη, ένας τεράστιος βάτραχος,
ένας καρχαρίας, ένας κέρβερος, ένα ζευγά-
ρι μυγών σε μέγεθος ανθρώπου και πάρα
πολλά ακόμα. Άλλους θα πρέπει να τους
αντιμετωπίσετε κάνοντας χρήση βίας και σε
άλλους θα δώσετε αυτό που σας ζητούν.
Από τα ονόματα και μόνο καταλαβαίνετε
ότι το CastleAbra δεν παίρνει στα σοβαρά
τον εαυτό του και κατά διαστήματα σατιρί-
ζει τα κλισέ των adventure games. Έχει
όμως πολλά προβλήματα ταυτότητας,
αφού ενώ είναι υπερβολικά παιδικό τόσο
στην εμφάνιση όσο και στην πλοκή του,
έχει στοιχεία που το καθιστούν ακατάλλη-
λο για ανηλίκους, όπως τον ομοφυλόφιλο
κουνιάδο του Wizardo που προσπαθεί να
σε ναρκώσει για πονηρούς σκοπούς. Πέραν
αυτού, το σενάριο ουσιαστικά είναι ανύ-
παρκτο και οι περισσότερες στιχομυθίες
μίας ή δύο φράσεων. Θα ήταν προτιμητέο
αν αντί για τόσους πολλούς χαρακτήρες
συναντούσαμε λίγους αλλά ουσιώδεις.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το CastleAbra είναι ένα όμορφο καρτούν
σχεδιασμένο στο χέρι, σε ανάλυση
CASTLEABRA
Επιτηδευμένη συλλογή από κλισέ
Του Άλκη Πολυράκη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5 3570, GPU Geforce
GTX 650 2GB, 8GB RAM, Windows 7
UItimate
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Άριστες
Ένας από τους πολλούς που μας φράζουν το δρόμο.
Ο τρομερός μάγος διαβάζει το κόμικ του στο
σπιτάκι του δέντρου.
Οι διάλογοι διεξάγονται αυτόματα, αφού δεν
υπάρχει dialog tree.