Page 109 - PC Master τ. 294

R
eview
109
PC Master
στε σε κάτι οργανωμένο που βγάζει νόη-
μα. Μόνο που… δεν βγάζει νόημα…
BEhOLd, ThE GRANd MAChiNE
Από κάποιο σημείο και μετά, η ανοργά-
νωτη και φαινομενικά τυχαία γεωμετρία
αρχίζει να αποκτά μία πιο γνώριμη μορ-
φή. Μοιάζει με μία πόλη. Πόρτες, φώτα
και δωμάτια, τα οποία εμπνέουν ένα γνώ-
ριμο συναίσθημα, με τα μικροσκοπικά
περβάζια που οδηγούν σε πτώσεις δίχως
τέλος και οι τοίχοι οι οποίοι σιγά σιγά χά-
νουν τη σταθερότητά τους που σας βά-
ζουν πάλι στο μηδέν. Σε ολόκληρο το
chapter, ο σκοπός σας είναι ένας. Πηγαί-
νετε κάτω. Όχι μόνο δεν μπορείτε να δεί-
τε το πάτωμα, αλλά πρέπει να πιστέψετε
πως κάθε σάλτο σας θα σας πάει στο σω-
στό δρόμο και όχι σε ένα τυχαίο περβάζι
από το οποίο δεν υπάρχει διαφυγή. Βλέ-
πετε, το draw distance και το ασύλληπτο
μέγεθος του level ανοίγουν πολλούς
δρόμους για εξερεύνηση, χωρίς να είναι
προφανές με τη μία ποιος δρόμος είναι ο
σωστός. Δεν υπάρχουν πάρα πολλά αδιέ-
ξοδα, οπότε μην περιμένετε άπειρες δό-
σεις trial & error. Από την άλλη, βέβαια,
μην περιμένετε και από το NaissanceE να
σας κρατήσει το χεράκι και να σας οδηγή-
σει στο σωστό δρόμο. Exploration, explo-
ration και πάλι exploration. Όχι μόνο το
παιχνίδι θα προκαλέσει τις parkour ικανό-
τητές σας, αλλά θα «παίξει» με το μυαλό
σας σε συγκεκριμένα σημεία για τα οποία
δεν μπορώ να μιλήσω πολύ. Θα είναι κρί-
μα να σας χαλάσω την έκπληξη, αν όντως
θελήσετε να εξερευνήσετε το παιχνίδι
κάποια στιγμή.
Τα περισσότερα puzzles, σε ένα ποσο-
στό 95% θα έλεγα, είναι περιβαλλοντικά.
Υπάρχουν λίγα timed puzzles, όπου θα
πρέπει να συγχρονίσετε τα άλματά σας με
πλατφόρμες ή δυνατά ρεύματα αέρος για
να φτάσετε συγκεκριμένα περβάζια, ενώ
άλλα puzzles έχουν να κάνουν με κινητές
πηγές φωτός, οι οποίες εξαφανίζουν συ-
γκεκριμένους τοίχους. Εκτός από ένα-δυο
περιπτώσεις, δεν κόλλησα πουθενά για
τρομακτικά μεγάλα διαστήματα. Εξαιρώ
φυσικά το τρίτο act του παιχνιδιού – εκεί
τα πράγματα παραξενεύουν τρομερά…
iMPOssiBLE GEOMETRy,
iNFiNiTE NO MORE…
Δεν μπορώ να περιγράψω το τέλος του
παιχνιδιού. Στις 3 ώρες που αυτό με απα-
σχόλησε, δεν μου είπε απολύτως τίποτα.
Τίποτα για τον κόσμο του παιχνιδιού, τίπο-
τα για το ρόλο μου σε αυτόν και τίποτα για
όσα έβλεπα να εξελίσσονται μπροστά μου.
Όσο μυστήρια και αινιγματικά ήταν τα περι-
βάλλοντα, άλλο τόσο και η μουσική που
άλλοτε έπιανε λυπηρές νότες που ενί-
σχυαν το αίσθημα της μοναξιάς και άλλοτε
έπαιρνε μία ανησυχητική, τρομακτική και
ανατριχιαστική νότα. Δεν μπόρεσα να βγά-
λω άκρη… οπότε θα βγάλω μόνος μου τα
δικά μου συμπεράσματα!
Βλέπετε, το NaissanceE δεν το καταλά-
βαινα στην αρχή. Είναι σαν ένας πίνακας σε
κάποια «φαντασμένη» γκαλερί, ένα μετα-
μοντέρνο έργο τέχνης που αποτελείται
από αφηρημένες γραμμές και κάθε σώ-
φρων παρατηρητής αναρωτιέται γιατί όλοι
θαυμάζουν αυτή την αηδία. Ενώ ο τελευ-
ταίος μετά βίας θα έριχνε στο δημιούργημα
αυτό μία ματιά, εγώ αναγκάστηκα να τερ-
ματίσω το NaissanceE για τις ανάγκες του
anti-review. Από την τρίωρη έκθεση στο
παιχνίδι, αρρώστησα. Ενώ στην αρχή δεν
ήξερα τι έψαχνα, στο τέλος ανακάλυψα μία
τρομερή ιστορία στο μυαλό μου. Κάποιοι
από εσάς μπορεί να πάθετε το ίδιο. Άλλοι
θα το προσπεράσετε αδιάφορα. Όλα τα
παραπάνω είναι αποδεκτές αντιδράσεις…
Ενώ στην αρχή δεν
ήξερα τι έψαχνα, στο
τέλος ανακάλυψα μία
τρομερή ιστορία στο
μυαλό μου.
Πού είναι οι πάντες;
Η αρχιτεκτονική είναι, από μόνη της, σκέτο έρ-
γο τέχνης…
Βρες το φως. Βρες τη σωτηρία.
78
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Το μυαλό ταξίδεψε, η ψυχή έγινε
πλουσιότερη…
Ο μηχανισμός του τρεξίματος είναι
άστοχος
Αν ψάχνετε μία mainstream
εμπειρία… δεν!
n
Είδος:
1
st person exploration
n
Ανάπτυξη:
Limasse Five
n
Έκδοση:
Limasse Five
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
14,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP, 2GΗz επεξεργαστή, 3GB
RAM, nVidia 8800gts, 2GB χώρο στον σκληρό
n
Επιρροές:
Ένας Θεός ξέρει…
n
Εναλλακτική πρόταση:
Antichamber, Kairo