Page 131 - PC Master τ. 294

131
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
ψαμε σε αυτά τα 17 τεύχη καταφέρετε να
ενσωματώσετε μέσα του τόσο περισσότε-
ρο περήφανο θα με κάνετε. Δεν θα κά-
νουμε κλήρωση, όσοι στείλουν το παιχνίδι
τους εμπρόθεσμα θα δικαιούνται το δωρά-
κι. Αν το μέγεθός του δεν ξεπερνά τα λίγα
megabytes, μπορείτε να το στείλετε (συ-
μπιεσμένο!) στη διεύθυνση
alkis21@freemail.gr. Αν είναι μεγαλύτερο,
χρησιμοποιήστε κάποια από τις υπηρεσίες
filesharing (π.χ. Dropbox) και στείλτε μου
το link. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε
τη διεύθυνσή σας για να μπορέσουμε να
σας στείλουμε το Diamonds in the Rough,
αφού, όπως προανέφερα, διατίθεται σε
DVD case και όχι ως download.
ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΑΛΛΑ ΤΙ ΘΑ
ΜΑΘΟΥΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΜΗΝΑ;
Θα σας πω μία φράση που υποψιάζομαι
πως ακόμα σκορπάει ντελίριο ενθουσια-
σμού κάθε φορά που την ξεστομίζει ένας
καθηγητής στους μαθητές της τάξης. Σή-
μερα δεν θα κάνουμε μάθημα. Τουλάχι-
στον, όχι με τη μορφή που κάναμε σε όλα
τα προηγούμενα τεύχη. Δεν θα αναλύσου-
με κάποια λειτουργία του AGS, ούτε θα
γράψουμε κώδικα για να την ενσωματώ-
σουμε στο παιχνίδι μας. Σε αυτό τον επί-
λογο, προτιμώ να σας μιλήσω για τα συ-
μπεράσματα που άντλησα στα χρόνια που
κυκλοφορώ στην πιάτσα με την ταμπέλα
του independent developer. Δεν αποκλεί-
εται αυτά που θα σας πω να σας φανούν
πιο χρήσιμα από όλα όσα έχουμε αναφέ-
ρει μέχρι τώρα.
Ο Τόμας Έντισον είπε κάποτε ότι η ευ-
φυΐα είναι ένα τοις εκατό έμπνευση και ενε-
νήντα εννέα τοις εκατό ιδρώτας. Όποιος
καταπιάνεται για πρώτη φορά να ασχολη-
θεί με ένα software project ενός κάποιου
μεγέθους, μπορεί να το καταλάβει απόλυ-
τα. Από τον Δεκέμβριο του 2004 που κυ-
κλοφόρησα το πρώτο μου παιχνίδι, έχω
χάσει το λογαριασμό πόσα e-mails έχω
λάβει στα οποία διάφοροι άνθρωποι από
όλες τις γωνιές του πλανήτη μού εκμυ-
στηρεύονται πως έχουν μία φανταστική
ιδέα για adventure και με παροτρύνουν
να συνεργαστούμε για να την κάνουμε
πράξη. Δεν υποτιμώ την αξία μίας καλής
ιδέας, κάθε άλλο. Είναι ένα πολύ σημαντι-
κό πρώτο βήμα. Όμως από μόνη της, λυ-
πάμαι που σας το λέω, δεν μπορεί να σας
προσφέρει απολύτως τίποτα.
Το game development είναι μία ευχάρι-
στη απασχόληση, κανείς δεν το αμφισβη-
τεί αυτό, όμως δεν παύει να είναι δουλειά
και μάλιστα πολύ απαιτητική. Όπως κάθε
δουλειά, λοιπόν, απαιτεί οργάνωση και
μεθοδικότητα. Είτε στοχεύετε στη δημι-
ουργία ενός μικρού δωρεάν παιχνιδιού
που θα φτιάξετε ολομόναχος είτε
σκοπεύετε να ηγηθείτε μίας μικρής ή με-
σαίας ομάδας ανθρώπων για την εκπόνη-
ση ενός εμπορικού τίτλου, το βέβαιο είναι
ένα: Θα υπάρξουν στιγμές που θα νιώσετε
ότι το εγχείρημα ξεφεύγει από τα χέρια
σας. Για να καταφέρετε να ελαχιστοποιή-
σετε τις στιγμές αυτές, θα χρειαστεί πρώ-
τα από όλα να καταστρώσετε ένα χρονο-
διάγραμμα εργασιών βάσει του οποίου θα
κινηθείτε. Κανείς δεν περιμένει από εσάς
να εντρυφήσετε στην επιστήμη του
project management, χωρίς αυτό να ση-
μαίνει ότι θα σας έκανε κακό να διαβάσε-
τε κάποιο σχετικό βιβλίο. Θα εκπλαγείτε
αν μάθετε πόσοι ανεξάρτητοι game
developers δημιουργούν με εντελώς
άναρχο τρόπο: Γράφουν το ξεκίνημα μία
ιστορίας, σχεδιάζουν μερικές πρώτες οθό-
νες, φτιάχνουν τον κώδικα για αυτό το
κομμάτι, συνεχίζουν λίγο την ιστορία, το
δίνουν σε κόσμο να το τεστάρει, κάποια
στιγμή αρχίζουν να προσθέτουν περιγρα-
Τα βασικά στάδια του software development.
A Tale of Two Kingdoms, ένα από τα πιο ποιοτικά freeware adventures.