Page 45 - PC Master τ. 294

45
PC Master
λοιπόν, μέσα από έναν διαδραστικό σχεδιασμό των διαδικασιών
του παιχνιδιού, προσπάθησαν να προκαλέσουν στους παίκτες συ-
ναισθήματα παρόμοια με εκείνα που δημιουργούνται στα χειρο-
πιαστά CCG. Τα πανηγυρικά animations στις νίκες ή στο άνοιγμα
των boosters, η διαδραστική διαδικασία του unpacking και η δε-
λεαστική εμφάνιση των rewards μπορεί να μη φέρνουν τις κάρ-
τες στα χέρια των παικτών, αλλά σίγουρα η αίσθηση ικανοποιεί
εξίσου. Η διασκεδαστική φύση του παιχνιδιού όμως δεν σταματά-
ει εκεί. Το περιβάλλον του κάθε battlefield διατίθεται για εξερεύ-
νηση, αφού μπορείτε να ασχολείστε με τα στοιχεία του όσο ο
αντίπαλος παίκτης σκέφτεται την επόμενη κίνηση. Μία από τις
αγαπημένες μου ασχολίες, καθώς περίμενα τη σειρά μου, ήταν το
πότισμα ενός περιβολιού με καρπούζια, αλλά και ο βανδαλισμός
των παραθύρων μιας εκκλησίας λειτουργεί καταπραϋντικά στις
δύσκολες μέρες! Ο ήχος, οι θεματικές μελωδίες, αλλά και οι ατά-
κες των χαρακτήρων έχουν έντονο άρωμα από World of
Warcraft, καθώς οι voice actors έχουν παραμείνει στις θέσεις
τους. Εξίσου διασκεδαστικές είναι και κάποιες από τις ατάκες
των minions όταν εισβάλλουν στο battlefield.
Η παραδοσιακή τακτική της Blizzard στην αποφυγή του
flaming και των ανάρμοστων chat logs δεν θα μπορούσε να
απουσιάζει από το Hearthstone, αφήνοντας την επικοινωνία των
παικτών αποκλειστικά στα χέρια των ηρώων. Αν λοιπόν περιμένε-
τε να ξεδιπλώσετε το ταλέντο με τα κοσμητικά επίθετα σε αυτό
το παιχνίδι, θα πρέπει να αναθεωρήσετε. Οι ατάκες των χαρακτή-
ρων περιορίζονται σε έναν χαιρετισμό, μια επιβράβευση, μια υπο-
τυπώδη απειλή, μια συμπόνια και μια δήλωση λάθους. Βέβαια, η
φαντασία των παικτών που θέλουν οπωσδήποτε να προκαλέσουν
αντιδράσεις είναι αστείρευτη, δημιουργώντας ειρωνεία ακόμα και
με αυτές τις ελάχιστες διαθέσιμες ατάκες.
Έτσι λοιπόν, μέσα στις καθημερινές μας συνήθειες πλέον μπο-
ρεί να προστεθεί και μία παρτίδα Hearthstone: Heroes of
Warcraft. Γρήγορο, διασκεδαστικό, ευχάριστο και ελαφρώς αντα-
γωνιστικό. Αρκετές βέβαια αναμένονται να είναι οι βελτιώσεις
μαζί με την τελική κυκλοφορία του παιχνιδιού, η οποία ακόμα
δεν έχει καταγραφεί στα επίσημα τεφτέρια. Έως τότε λοιπόν...
Join, or die! (or both...).
PC
Γ
ια δύο περίπου χρόνια, και μάλιστα την
περίοδο που θα έπρεπε να διαβάζω για
τις Πανελλήνιες, είχα φάει μεγάλο κόλλημα
με το Magic: The Gathering, τον αδιαφιλο-
νίκητο βασιλιά των real-life καρτοπαίχνι-
δων. Η εμπειρία μου αυτή με δίδαξε ότι α)
τα CCGs είναι φοβερά για παρέα, β) έχουν
μεγάλο στρατηγικό βάθος, γ) απαιτούν
υπέρογκα ποσά για να είσαι ανταγωνιστι-
κός ανά πάσα στιγμή στα τουρνουά και δ)
απορροφούν τεράστιες ποσότητες χρόνου
και γονεϊκού μίσους (αυτό το τελευταίο πα-
ραμένει ανεξήγητο, πάω στοίχημα ότι κά-
πως εμπλέκονται τα Midichlorians).
Στη σκοτεινή αγκαλιά του Hearthstone
έπεσα ένα βροχερό απόγευμα του Δεκέμ-
βρη, όταν και η Blizzard καταδέχτηκε επι-
τέλους να μου στείλει beta key κι έκτοτε
του αφιερώνω καθημερινά μία με δύο
ώρες. Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τον ελέ-
φαντα στο δωμάτιο: είναι το μοντέλο του
Hearthstone Pay2Win ή όχι; Κατά τη γνώμη
μου, αυτός θα ήταν ένας δίκαιος χαρακτη-
ρισμός, εφόσον δεν υπήρχε η Αρένα, η
οποία προσφέρει ένα περιβάλλον ισονο-
μίας μεταξύ του παραλή και του τζαμπατζή
παίκτη, ενώ βοηθά τον δεύτερο να φαρμά-
ρει γρηγορότερα gold, ώστε η συλλογή του
(
κάποια στιγμή) ν’ αρχίσει να μοιάζει στου
πρώτου. Σε περίπτωση που κάποιος ονει-
ρεύεται πρωτεία στο Constructed, όμως, η
πιο σημαντική κάρτα του παιχνιδιού απο-
δεικνύεται πως είναι η πιστωτική κάρτα,
όπως λένε και οι κυνικοί θυμόσοφοι των
forums.
Αφήνοντας στην άκρη το monetization, ο
πυρήνας του game είναι σχετικά απλός στη
λογική και στην εκμάθηση, ενώ συνάμα
διαθέτει αρκετό βάθος ώστε οι πιο «προ-
χωρημένες» κινήσεις και combos να απαι-
τούν ένα άλφα διάστημα τριβής με το παι-
χνίδι. Βάζοντάς το δίπλα σε «χειροπιαστά»
CCGs, όπως το Magic: The Gathering, το
Hearthstone έχει έναν σαφώς πιο casual
χαρακτήρα, συγκριτικά μικροσκοπικό card-
pool και αυξημένο τον παράγοντα της τύ-
χης (στην αργκό του παιχνιδιού λέγεται
RNG factor), κάτι που εν μέρει οφείλεται
στην αμιγώς ηλεκτρονική φύση του, αφού
το Hearthstone σχεδιάστηκε εξαρχής για
να παίζεται ψηφιακά και του φαίνεται.
Παρτίδα με την παρτίδα, θα παρατηρή-
σετε ότι το ένστικτο και η στρατηγική σας
στην εκτέλεση βασικών κινήσεων και τη
διαχείριση καρτών ολοένα και θα βελτιώνε-
ται, ανεβάζοντας δραματικά την αποτελε-
σματικότητά σας στη μάχη. Απλές αποφά-
σεις, όπως το σε ποια σειρά να παίξετε το
Coin, ποια trades σας συμφέρουν, πόσο
συχνά να χρησιμοποιείτε τη hero ability
(
protip: όσο συχνότερα γίνεται), πότε είναι
προτιμότερο να χτυπάτε τα αντίπαλα πλά-
σματα και πότε τον παίκτη, συχνά αποδει-
κνύονται καθοριστικότερες από την ποιό-
τητα των καρτών που έχετε στο deck σας
και αποφασίζουν το νικητή μιας αμφίρρο-
πης αναμέτρησης.
Μετά τις πρώτες επιμορφωτικές μάχες
με τον Innkeeper και αφού έχετε ολοκλη-
ρώσει τη συλλογή των neutral basic καρ-
τών και αυτών της κλάσης με την οποία
επιλέξατε να ξεκινήσετε, καλό θα ήταν
ν’ αρχίσετε να εξοικειώνεστε με έννοιες
όπως το card advantage, το synergy, το
tempo και το board control.
n
Card advantage
είναι το πλεονέκτημα
καρτών που προκύπτει συνήθως με δύο
τρόπους: είτε μέσω spells/creatures που
μας επιτρέπουν να τραβήξουμε επιπλέον
κάρτες, πέραν της μίας ανά σειρά, είτε
μέσω ωφέλιμων trades, τα λεγόμενα X
for 1 όπου Χ μεγαλύτερο του 1. Αν, για
παράδειγμα, ένα creature σας αναγκάσει
τον αντίπαλο να ξοδέψει δύο δικά του
πλάσματα ή ένα πλάσμα κι ένα spell για
να το ξεφορτωθεί, τότε έχετε κερδίσει
ένα προσωρινό πλεονέκτημα, το οποίο
στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πο-
λύ σημαντικότερο από το προβάδισμα σε
life.
n
Synergy
είναι ο τρόπος που οι κάρτες
συνδυάζονται μεταξύ τους, πετυχαίνο-
ντας combos τα οποία ωφελούν τον παί-
κτη που τις χειρίζεται. Ένα απλό παρά-
δειγμα είναι η προσθήκη πλασμάτων που
προσφέρουν bonus στο spell power
σ’ ένα deck με μπόλικα damage spells.
n
Το
tempo
αναφέρεται κυρίως στη δια-
χείριση του mana σας κάθε σειρά, αλλά
και στην ταχύτητα εξάντλησης του life
total, παράγοντες που χωρίζουν τα
decks του παιχνιδιού σε δύο μεγάλες κα-
τηγορίες: aggro και control. Το ιδανικό
συνήθως είναι να ολοκληρώνετε κάθε
turn με μηδενικό αξόδευτο mana, όμως
σταδιακά θα δείτε ότι υπάρχουν αρκετές
παράμετροι που παραγράφουν αυτό τον
κανόνα και η τήρηση στάσης αναμονής
σε κάποιες φάσεις του παιχνιδιού απο-
δεικνύεται σοφότερη επιλογή (π.χ. το να
ρίξετε Lightning Bolt πρώτη σειρά στον
αντίπαλο παίκτη θεωρείται γενικά κακή
κίνηση, παρ’ ότι ελαττώνει άμεσα το life
total του).
n
Το
Board control
εξαρτάται από την
κατάσταση που επικρατεί στο πεδίο της
μάχης, δηλαδή το πλήθος, τα χαρακτηρι-
στικά και την υγεία των πλασμάτων που
βρίσκονται εκατέρωθεν και ο γενικός κα-
νόνας λέει πως όσο περισσότερα και
όσο μεγαλύτερα αυτά που βρίσκονται
στη δική σας μεριά τόσο πιθανότερο να
έχετε τον έλεγχο.
Επειδή, όμως, η γνώση είναι δύναμη, θα
πρότεινα στους νέους παίκτες να αφιερώ-
σουν πρώτα αρκετό χρόνο μελετώντας το
σύνολο των καρτών του παιχνιδιού (δεν εί-
ναι δα και τόσο πολλές), ώστε να γνωρίζετε
τι περίπου να περιμένετε από τον αντίπαλο
προτού εκείνος σας αιφνιδιάσει με ένα
spell που δεν ξέρατε καν ότι υπάρχει στο
οπλοστάσιο της κλάσης του ή ένα κατα-
στροφικό combo με το creature που αφή-
σατε να επιβιώσει την προηγούμενη σειρά,
θεωρώντας το ακίνδυνο. Πατάω End Turn,
ο λόγος πάλι στη Μαρίλη.
τα αποΜνηΜονεύΜατα
του αντώνη «maladroid» Βαλαςιάδη