Page 98 - PC Master τ. 294

R
eview
PC Master
98
T
ρίτο και τελευταίο κεφάλαιο
για την old-school rpg σειρά
της Basilisk Games. Επτά χρό-
νια μετά το πρώτο Book (το
οποίο, παρά τα όσα προβλή-
ματα, είχε κάνει αίσθηση στη
hardcore rpg κοινότητα) και τέσσερα μετά
το εξαιρετικό δεύτερο chapter, ήρθε η
ώρα για την τίμία Basilisk (με το ενδεικτικό
μότο «Single player. Turn based. Stat
heavy. Story driven. No DRM») να μας πα-
ραδώσει το τελευταίο «Βιβλίο» του Escha -
lon. Στέκεται ο τρίτος τίτλος στο ύψος των
προσδοκιών μας;
ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΖΑΡΙΑ
Όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της
σειράς, δημιουργούμε έναν μόνο χαρακτή-
ρα. Στο creation screen καλούμαστε να επι-
λέξουμε φύλο, origin (το αντίστοιχο του
race, δίχως αισθητικό αντίκτυπο όμως), ax-
iom (ο κώδικας φιλοσοφίας/συμπεριφοράς
που αναφέραμε πιο πάνω) και class. Για κα-
θεμία από αυτές τις 3 κατηγορίες υπάρχουν
5
επιλογές, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό
αριθμό των πιθανών συνδυασμών στους
125!
Το combo axiom-class ορίζει τον title
που θα έχουμε, ο οποίος συνοδεύεται από
ένα δωρεάν skill. Επίσης, έχουμε 15 points
για να αγοράσουμε-αυξήσουμε τα skills μας
(
το πρώτο rank κοστίζει 3 πόντους, ενώ τα
υπόλοιπα από εκεί και πέρα 1), και 20 για
να ανεβάσουμε τα attributes (οι αρχικές τι-
μές των οποίων είναι τυχαίες και μπορούμε
να τις ξανα-roll-άρουμε). Άσχετα με το
class, μην αμελήσετε το Concentration at-
tribute, καθώς επηρεάζει τόσο τα physical
attacks όσο και το spellcasting.
Έχετε υπόψη ότι θα δείτε αρκετές φορές
το character creation, καθώς το Book 3 είναι
ένα απαιτητικό παιχνίδι, που δεν συγχωρεί
τσαπατσουλιές και –κακά τα ψέματα– θέλει
ένα min-maxing. Για αυτό, καλό είναι να με-
λετήσετε το αναλυτικό manual του παιχνιδι-
ού, έστω και για λίγο. Μετά τη δημιουργία
του χαρακτήρα, θέτουμε τη δυσκολία του
παιχνιδιού, επιλέγοντας ποιες από τις ακό-
λουθες 4 συνθήκες θα ισχύουν για το συ-
γκεκριμένο ήρωα: αν θα χρειάζεται νερό και
τροφή, αν ο εξοπλισμός θα φθείρεται με τη
χρήση, το πότε μπορούμε να κάνουμε
save/load και το κατά πόσο θα είναι random
ή όχι το αποτέλεσμα κάποιων πράξεων
(
lockpicking, item creation, κ.λπ.). Όσο πε-
ρισσότερες συνθήκες επιλέξουμε τόσο με-
γαλώνει η δυσκολία, αλλά και τα rewards.
ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΤΟ
GAMEPLAY
Ξεκινώντας το κυρίως παιχνίδι, οι βετε-
ράνοι της σειράς θα αντικρίσουν γνώριμα
πράγματα. Κλασική ισομετρική οπτική στο
βασικό τμήμα της οθόνης, κάτω οι ability
και text μπάρες, στα δεξιά οι quickslots, οι
μπάρες με τα vitals/mana/hunger/thirst,
το condition summary και από πάνω το
minimap, το οποίο, αν δεν έχετε επιλέξει
το Cartography skill, θα είναι κενό. Εδώ
έγκειται μία διαφορά σε σχέση με τα προη-
γούμενα Eschalon, καθώς δίχως το συγκε-
κριμένο skill δεν έχετε χάρτη! Για αυτό ένα
τουλάχιστον rank εκεί κρίνεται αναγκαίο.
Όπως και στα άλλα 2 της σειράς, τα πά-
ντα γίνονται με turn based ρυθμούς. Αυτό
έχει σημασία και έξω από τη μάχη, καθώς
το κάθε βήμα σηματοδοτεί το πέρασμα in-
game χρόνου. Όλες οι περιοχές αποτελού-
νται από grids, στα οποία μπορούν να κινη-
ESCHALON: BOOK III
Το κλείσιμο της τριλογίας
Του Χρυσόστομου «Athotep» Τσαπραΐλη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Core2 Duo E8400@3GHZ, 4GB RAM,
GeForce GTX 650 2GB, Windows 7 64-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Ως αμιγώς 2D, το παιχνίδι έτρεξε άψογα.
Δημιουργώντας το χαρακτήρα.
You Have Died. Μία οθόνη που θα δείτε συ-
χνά.
Ο χάρτης του Wylderan.