Page 118 - PC Master τ. 295

R
eview
PC Master
118
E
χω μία ειδική αδυναμία στα
one-man projects. Το να φτιά-
χνεις ένα game (σχεδόν) μό-
νος σου είναι ο πιο άμεσος και
ο πιο αγνός τρόπος για να με-
ταφέρεις το αρχικό concept σε
video game μορφή. Βέβαια, επειδή οι προ-
γραμματιστικές και εικαστικές διαδικασίες
πέφτουν στις πλάτες ενός και μόνο ατό-
μου, το όραμα αυτό είναι... πώς να το πω...
budget quality (εξαίρεση στον κανόνα το
Dust: An Elysian Tail, αν και αυτό είχε πολύ
μεγαλύτερη υποστήριξη)! Το Grimind είναι
μία από αυτές τις περιπτώσεις. Και όμως,
παρά το απλοϊκό και μινιμαλιστικό design,
τα απλά controls και mechanics, το
Grimind, πέρα από κάθε προσδοκία, κατα-
φέρνει να «μαγέψει» τον παίκτη και να τον
«
ρουφήξει» στον κόσμο του. Τουλάχιστον
στην περίπτωσή μου, τα κατάφερε περί-
τρανα!
AlONE iN ThE DARk... NEss
Στο Grimind αναλαμβάνετε το ρόλο
ενός... πλάσματος. Δεν μοιάζει ανθρώπι-
νο, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Βρίσκεται
σε έναν δισδιάστατο, σκοτεινό και αγνώ-
ριστο κόσμο και το μοναδικό objective εί-
ναι – τι άλλο; Η εύρεση απαντήσεων.
Απλά πράγματα. Και επειδή πρόκειται για
2
d platformer, έχουμε τα πατροπαράδοτα
controls για να κινηθούμε, με το μοναδικό
στοιχείο εδώ να είναι η δυνατότητα του
παίκτη να πιάνει πράγματα. Το πληκτρο-
λόγιο και το ποντίκι αποδείχτηκαν περισ-
σότερο από ικανά, καθώς δεν αντιμετώπι-
σα κανένα απολύτως πρόβλημα στα
controls.
Πέρα από το platforming, θα πρέπει να
λύσουμε και κάμποσα puzzles, ώστε να
προχωρήσουμε στο παιχνίδι. Το Grimind
είναι αρκετά απλό σαν παιχνίδι, αλλά μερι-
κά από τα puzzles με εξέπληξαν ευχάριστα
με το βαθμό δυσκολίας τους. Η χρήση
απλών, γεωμετρικά ασυνάρτητων, 2d
props ως αυτοσχέδιοι μοχλοί, κομμάτια
ξύλου που ανακατευθύνουν τη ροή του
νερού και άλλα πολλά κοινότοπα αντικεί-
μενα που χρησιμοποιούνται με πρωτότυ-
πους τρόπους. Τα physics εδώ παίζουν
τρομερά μεγάλο ρόλο, αν και καμιά φορά
μερικά props αρνούνται να μας κάνουν τη
ζωή εύκολη, μια και κινούνται αργά ή κολ-
λάνε κάπου – μικρό παράπονο, όπως και
να έχει. Πιο εκνευριστικά θα βρείτε τα μι-
κρά, σαρκοφάγα τετραγωνάκια, τα οποία
το παιχνίδι θα αμολά για να σας κατασπα-
ράξουν! Είναι, εννοείται, scripted και σε
κάθε περίπτωση αντιμετωπίζονται με έναν
συγκεκριμένο τρόπο, αλλά η Α.Ι. τους έχει
σχεδιαστεί ώστε να κινείται ανάλογα με τις
κινήσεις του παίκτη, κάτι που σημαίνει πως
όσο τρέχετε εσείς, 2 φορές πιο γρήγορα
τρέχουν και τα τερατάκια, κάνοντας μερι-
κές αποδράσεις ζόρικες. Το παιχνίδι, από
την άλλη, είναι γενναιόδωρο με τα
checkpoints. Πάλι καλά!
Τα γραφικά και ο ήχος, όπως θα προέ-
βλεπε κανείς, είναι λιτά. Υπάρχουν αρκετά
θολά αντικείμενα στο foreground για να
εμπλουτίζεται ο γραφικός τομέας, ενώ η
μουσική, όταν σας την πέφτουν εχθροί,
δύναται να σας πιάσει απροετοίμαστους
και να σας τρομάξει. Το μοναδικό παράπο-
νο για ένα, κατά τα άλλα, τρομερό indie
παιχνιδάκι είναι το αγγλικό localization – η
ανατολικοευρωπαϊκή προέλευση του
developer γίνεται επίπονα εμφανής στα
διάφορα μηνύματα που υπάρχουν στο παι-
χνίδι αντί για ομιλίες!
GRIMIND
In my mind… darkness and friendship
Tου Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Windows 7 64-bit, Intel i7-950, Radeon
HD4890, 6GB Ram
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Πρόβλημα; Ούτε για δείγμα.
Κούνιαααα μπέεεελαααα!
Ο μεγάλος βράχος θα σταματήσει τα τερατάκια
που με κυνηγούν.
What is it? Guess...
78
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Άρτιο puzzle και platforming
κομμάτι
Απροσδόκητα τρομερό immersion
Το αγγλικό localization ήθελε
περισσότερη δουλειά
n
Είδος:
2
d puzzle platformer
n
Ανάπτυξη:
Pawel Mogila
n
Έκδοση:
KISS ltd.
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
8,99
n
Επίσημο Web site:
n
Εναλλακτική πρόταση:
Lone Survivor, Limbo, Deadlight