Page 103 - PC Master τ. 296

R
eview
103
PC Master
γορήσουμε είτε να κατσαδιάσουμε την
κλαψ-Sarah, επιλογές που φωτίζουν δια-
φορετικά την προσωπικότητα της Clem,
παρ’ ότι πρακτικά φέρνουν παρόμοια απο-
τελέσματα (τουλάχιστον προς το παρόν).
Παράλληλα με τη δυναμική Sarah-
Clementine, ενδιαφέρουσα είναι και η σχέ-
ση Carver-Clementine, που δίνει την ευ-
καιρία στην Telltale να κάνει για λίγο το
συνήγορο του διαβόλου και να προσπαθή-
σει να παρασύρει τον παί κτη στην ανάπτυ-
ξη μίας κυνικής κοσμοθεωρίας. Από τη
στιγμή που μας πρωτοσυστήθηκε ο Carver
στο A House Divided, ήταν εμφανής η πρό-
θεση των δημιουργών να μην τον παρου-
σιάσουν ως έναν ακόμα ψυχοπαθή εγκλη-
ματία που εκμεταλλεύεται την κατάσταση
για να εκτονώσει τα φονικά του ένστικτα,
αλλά ως έναν σκληρό αλλά διορατικό
άντρα με ηγετικά χαρίσματα, που καθοδη-
γείται από την αίσθηση της συλλογικής
ευθύνης. Η εικόνα αυτή ενισχύεται μέσα
από τις υποσχέσεις εξιλέωσης που δίνει σε
όσους τον παράκουσαν ή/και εγκατέλει-
ψαν την κοινότητα, την οποία διοικεί με
σιδηρά πειθαρχία, ενώ δεν υπάρχει αμφι-
βολία πως όσοι πάνε με τα νερά του απο-
λαμβάνουν μία σχετικά άνετη ζωή, που
όμοιά της δύσκολα βρίσκει κανείς εκεί
έξω, στη ζούγκλα των ζόμπι και της παρα-
νομίας. Σταδιακά, βέβαια, γινόμαστε μάρ-
τυρες μίας πιο ζοφερής πραγματικότητας
που κλιμακώνεται με ορισμένες αρκετά βί-
αιες σκηνές, αλλά στο ενδιάμεσο η
Clementine έρχεται αντιμέτωπη με κατα-
στάσεις οι οποίες ύπουλα ψιθυρίζουν στο
αυτί της/μας ότι για να επιβιώσεις σ’ αυτό
τον κόσμο θέλει κότσια και η έγκαιρη
απαλλαγή από τους ανίκανους και τους
αδύναμους ίσως είναι η μοναδική σωτηρία.
Καλώς η κακώς, αυτή η προσπάθεια «προ-
σηλυτισμού» της Clem/παίκτη από τον
Carver δεν οδηγεί σε κομβικές αποφάσεις,
ενώ και ο ίδιος ο Carver σταδιακά ενδύεται
το μανδύα του κλασικού αρχετυπικού κα-
κού που δεν σου δίνει πολλές αφορμές
για να τον συμπαθήσεις.
Όπως και στο προηγούμενο επεισόδιο, η
Clementine εδώ επωμίζεται πάλι ευθύνες
και αποστολές που οι ενήλικοι σύντροφοί
της δεν θέλουν ή δεν μπορούν να φέρουν
σε πέρας. Στο «κάφρικο» δεύτερο
playthrough μου, όπου συνήθως δοκιμάζω
να εκν ευρίσω και να ξεκάνω όσους περισ-
σότερους γίνεται, μπόρεσα να εκτονώσω
την αγανάκτησή μου για την ανικανότητά
τους, αλλά πέρα από κάποιες ατάκες της
Clementine, οι όποιες αλλαγές συμβαί-
νουν βασικά στο μυαλό του παίκτη. Θα
μπορούσε, βέβαια, κανείς να ισχυριστεί ότι
αυτό είναι ουσιαστικά το ζητούμενο, να
αποκτάς δηλαδή μία διαφορετική οπτική
γωνία στα ίδια γεγονότα, διαπλάθοντας
παράλληλα την προσωπικότητα της πρω-
ταγωνίστριας. Εξακολουθώ, ωστόσο, να πι-
στεύω ότι μία μίνιμουμ λοξοδρόμηση της
πλοκής δεν θα ήταν παράλογη απαίτηση,
προκειμένου να δικαιολογηθεί κάπως και ο
χαρακτηρισμός «interactive», μια που
gameplay άλλου είδους δεν υπάρχει ούτε
για δείγμα.
CLEMENTINE:
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞΟΔΟΣ
Το ξεκίνημα της δεύτερης σαιζόν
Walking Dead δεν με εντυπωσίασε, αλλά
το δεύτερο και το τρίτο επεισόδιο πέτυ-
χαν το ζητούμενο: να επιστρέψει ο παί-
κτης σε καταστάσεις φρέσκες αλλά πα-
ράλληλα γνώριμες, συντροφιά με χαρα-
κτήρες των οποίων οι ιδιαιτερότητες ανα-
δεικνύονται σταδιακά και τους καθιστούν
σημαντικούς για την Clem και τον παίκτη.
Στο In Harm’s Way συναντάμε σχεδόν
σύσσωμο και το καστ του συνδετικού DLC
400
Days, αλλά η παρουσία τους έχει πε-
ρισσότερο τη μορφή cameo χωρίς ουσια-
στική επίδραση στην πλοκή (με μία εξαί-
ρεση). Μας αποζημιώνει, όμως, η προσθή-
κη της ζόρικης Jena, που ελπίζω ότι θα
αποτελέσει σημείο αναφοράς για τα επό-
μενα δύο επεισόδια, καθώς φαίνεται να
διαθέτει το ένστικτο επιβίωσης που λείπει
από τους υπόλοιπους.
Ως συνήθως, η ιστορία είναι επενδυμέ-
νη με καλογραμμένο κείμενο, καταπλη-
κτικό voice-acting και πειστικό animation,
αλλά της λείπει η έμπρακτη συμμετοχή
του παίκτη (πέρα από 2-3 χλιαρά QTEs).
Βλέποντας ότι κάθε μέρα που περνάει η
Clementine δείχνει να αντιλαμβάνεται
όλο και περισσότερο τη χρησιμότητα του
να είσαι σκληρός με φίλους και εχθρούς,
δεν θα έλεγα όχι σε μία δυνατότητα επι-
λογής μεταξύ «Dark/Light» side, αλλά δεν
βλέπω την Telltale διατεθειμένη να το
τολμήσει. Όπως και να ’χει, έχω μεγάλη
περιέργεια να δω πού θα οδηγήσουν την
Clem αυτές οι διαπιστώσεις στα επόμενα
δύο επεισόδια που προμηνύονται εθιστικά
ψυχοφθόρα.
Το ερώτημα
που βασανίζει διαρκώς
τον παίκτη είναι πού
σταματάει η επιβίωση
και πού αρχίζει
η αποκτήνωση.
86
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Η αίσθηση «διαπαιδαγώγησης»
της Clem
Αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
για τη συνέχεια
Η survivor Jena
Ενδιαφέροντα διλήμματα…
• …
αλλά χωρίς πρακτικό αντίκρισμα
O κάπως μονοδιάστατος τρόπος
αντιμετώπισης του Carver
Επιφανειακή αξιοποίηση των
περισσότερων χαρακτήρων
του 400 Days
n
Είδος:
Interactive Drama
n
Ανάπτυξη:
Telltale Games
n
Έκδοση:
Telltale Games
n
Διάθεση:
Steam ή απευθείας από το site της εταιρείας
n
Τιμή:
23/
$ 25 (για ολόκληρη τη σαιζόν)
n
Επίσημο Web site:
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Core 2 Duo στα 2GHz, 3GB RAM, κάρτα γραφικών ATI ή nVidia με τουλάχιστον 512MB RAM,
2
GB χώρο στο σκληρό, Windows XP SP3
n
Επιρροές:
28
Days/Weeks Later, Heavy Rain
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Deadlight, The Wolf Among Us
Meet Jane. Looks better than she smells.
Με τέτοιες εκπτώσεις, κανείς δεν θα θέλει να μείνει απέξω!