Page 106 - PC Master τ. 296

R
eview
PC Master
106
O
μολογώ ότι όταν μου δόθη-
κε για review το US and
THEM: Cold War, δεν γνώρι-
ζα την ύπαρξή του, πόσο
μάλλον ότι πρόκειται για
ένα παιχνίδι φτιαγμένο από
ελληνική εταιρεία. Όπως διαπίστωσα ασχο-
λούμενος μαζί του, πρόκειται για έναν τίτ-
λο ο οποίος είχε πρωτοκυκλοφορήσει το
2010 –
ο λόγος για το συγκεκριμένο ετερο-
χρονισμένο review είναι η έξοδός του στο
Steam, που στάθηκε και αφορμή για τη
γνωριμία μου με το «επιτραπέζιο επί της
οθόνης» της Icehole Games.
H αλήθεια είναι ότι δεν είμαι ιδιαίτερα
fan των παραγωγών που φιλοδοξούν να
μεταφέρουν το κλίμα ενός επιτραπέζιου
παιχνιδιού στον υπολογιστή, για τον απλό
λόγο ότι αν θέλω να παίξω επιτραπέζιο,
τότε θα παίξω επιτραπέζιο, δεν θα ανοίξω
το PC μου. Όχι ότι το US and THEM βασίζε-
ται σε κάποιο boardgame, αλλά η θεματο-
λογία και το όλο στήσιμό του μου θύμισαν
έντονα το «Twilight Struggle» (οι φίλοι των
ιστορικών επιτραπέζιων ενδεχομένως να
το γνωρίζουν, πρόκειται για έναν πολύ χα-
ρακτηριστικό τίτλο του είδους) – αν και η
αλήθεια είναι ότι το US and THEM είναι πο-
λύ πιο απλό σε σχέση με τον προαναφερ-
θέντα κυκεώνα κανόνων.
Συνοπτικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα
παιχνίδι στο οποίο αναλαμβάνετε το ρόλο
των υπηρεσιών πληροφοριών του δυτικού
ή του ανατολικού μπλοκ (καπιταλιστές
εναντίον κομμουνιστών) κατά τη διάρκεια
του Ψυχρού Πολέμου και ειδικότερα ξεκι-
νώντας από τη δεκαετία του 1980. Στόχος
σας είναι η επικράτηση επί του αντιπάλου,
αλλά προσοχή, χωρίς να «επιτρέπεται» η
χρήση στρατιωτικής ισχύος (τουλάχιστον
όχι άμεσα), καθώς η διάσημη αρχή MAD
(
Mutually Assured Destruction –το δόγμα
της αμοιβαίας καταστροφής μέσω μίας γε-
νικευμένης «πυρηνικής ανταλλαγής»)–
ισχύει στο ακέραιο.
COld WAR NOT gONE hOT (yET)
Σε επίπεδο γραφικών η αλήθεια είναι ότι
το παιχνίδι μοιάζει σαν να βγήκε από
προηγούμενη δεκαετία, καθώς τα πράγμα-
τα είναι πολύ απλά: ένας χάρτης του κό-
σμου, στον οποίο διαδραματίζεται το κύ-
ριο μέρος του παιχνιδιού, και πολλά υπο-
μενού. Αν και το παιχνίδι σίγουρα δεν πο-
ντάρει στο τεχνικό του κομμάτι για να κρα-
τήσει τον παίκτη, προσωπικά θα ήθελα κά-
τι π ιο εξελιγμένο – ωστόσο η ουσία της
υπόθεσης είναι ότι τα γραφικά του είναι
πάνω από όλα λειτουργικά και επιτρέπουν
επαρκή και ακριβή χειρισμό. Στον ήχο τα
πράγματα είναι καλύτερα, με ιδιαίτερα
ωραίο κομμάτι να είναι αυτό του ξεχωρι-
στού ηχητικού υπόβαθρου το οποίο συνο-
δεύει την επιλογή κάθε χώρας στο χάρτη:
πρόκειται για μία ευχάριστη «πινελιά», που
δίνει το δικό της χαρακτήρα στην ενασχό-
ληση με τον τί τλο.
Προχωρώντας στο «ζουμί» της υπόθεσης,
το παιχνίδι φαίνεται εκ πρώτης όψεως πο-
λύ πιο πολύπλοκο στο χειρισμό του από
ό,τι είναι στην πραγματικότητα, κάτι που
κατανοεί κανείς εάν παρακολουθήσει το
tutorial, το οποίο βοηθά στη συνοπτική κα-
τανόηση του χειρισμού και των μηχανι-
σμών του US and THEM – αν και οι δημι-
ουργοί του συστήνουν την ανάγνωση του
manual για περισσότερες λεπτομέρειες.
Ο κόσμος του US and THEM, όπως και ο
δικός μας κατά την περίοδο του Ψυχρού
US AND THEM:
COLD WAR
Ο Ψυχρός Πόλεμος… από ελληνικά χέρια!
Του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2,67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα απολύτως πρόβλημα.
Ο χάρτης στον οποίο θα περνάτε το μεγαλύτε-
ρο μέρος του χρόνου σας.
«
Εντοπισμός πράκτορα στις ΗΠΑ». Ψάρωσα λί-
γο όταν το είδα πρώτη φορά.
H κούρσα για την κατάκτηση του Διαστήματος!