Page 145 - PC Master τ. 296

145
PC Master
προς τις κονσόλες και εις βά-
ρος του PC μόνο τυχαία δεν εί-
ναι και έχει να κάνει, σε πολύ
μεγάλο βαθμό, με το φαινόμε-
νο της πειρατείας, το οποίο μα-
στίζει το PC gaming εδώ και
δεκαετίες. Από καθαρά εμπορι-
κή άποψη (καταραμένοι λογι-
στάδες!) είναι απόλυτα λογικό,
καθώς η πειρατεία στις κονσό-
λες είναι σαφώς μικρότερης
κλίμακας απ’ ό,τι στο PC και,
κατ’ επέκταση, τα διαφυγόντα
κέρδη είναι σαφώς λιγότερα.
Δυστυχώς, ζούμε πλέον σε μία
εποχή όπου και το gaming με-
τριέται πλέον ως χρηματικό μέ-
γεθος οπότε, όσο και αν μας
στενοχωρεί, μία τέτοια λογική
δεν είναι ούτε παράλογη ούτε
μας προκαλεί έκπληξη.
Ήταν απόλυτα αναμενόμενο
να συμβεί κάτι τέτοιο, για έναν
τίτλο τέτοιου μεγέθους και ο
μεγαλύτερός μας φόβος είναι
ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο
θα επεκταθεί κι άλλο, σε άλ-
λες εταιρείες και σε άλλους
τίτλους, ιδιαίτερα όσο οι κον-
σόλες βελτιώνονται τεχνικά.
Πέραν τούτου όμως, υπήρχε
και μία ακόμη παράμετρος, η
οποία (φυσικά) δεν έχει επιβε-
βαιωθεί ούτε από τη Rockstar
ούτε από πουθενά αλλού,
όμως είμαστε βέβαιοι ότι και
αυτή έπαιξε το ρόλο της. Ποια
είναι αυτή; Μα… το Watch
Dogs φυσικά!
Πιο συγκεκριμένα, η
Rockstar έχοντας συντρίψει
κάθε ρεκόρ πωλήσεων και ει-
σπράξεων με την έκδοση του
GTA V για τις κονσόλες, υπερ-
κάλυψε το κόστος παραγωγής
του παιχνιδιού και τσέπωσε
απίστευτα κέρδη. Με την κυ-
κλοφορία του Watch Dogs να
επίκειται, δεν είχε κανένα λό-
γο να βιαστεί και να «κονταρο-
χτυπηθεί» στα ίσια με την
Ubisoft (σε αντίθεση με τις πε-
ρισσότερες εταιρείες του χώ-
ρου, που προσπαθούν η μία να
υφαρπάξει πωλήσεις από την
άλλη), ιδιαίτερα από τη στιγμή
που δεν ήταν καθόλου δια-
σφαλισμένη η επικράτησή της.
Σου λέει «τα λεφτάκια μου τα
τσέπωσα, κάτσε τώρα να δω τι
ακριβώς θα κυκλοφορήσουν οι
Γάλλοι, ώστε να μπορέσω μετά
να το χτυπήσω με την άνεσή
μου, εκεί που με παίρνει», είτε
στον τεχνικό τομέα είτε οπου-
δήποτε αλλού. Επιπλέον, με
4-5
μήνες διαφορά στην κυ-
κλοφορία μεταξύ των δύο τίτ-
λων, ο ενδιαφερόμενος είναι
πολύ πιθανό να έχει στη διά-
θεσή του τα χρήματα να αγο-
ράσει και τα δύο παιχνίδια. Μία
στρατηγική την οποία πρώτη
εφάρμοσε η Ubisoft είναι η
αλήθεια, καθυστερώντας
εσκεμμένα την κυκλοφορία
του Watch Dogs, προκειμένου
να μη συμπέσει με αυτήν του
GTA V, με τα προαναφερθέντα
οφέλη.
Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι
ο δεύτερος λόγος που αναφέ-
ρουμε είναι περισσότερο δική
μας εικασία παρά αυταπόδει-
κτο γεγονός και ότι ο κύριος
λόγος της καθυστέρησης είναι
η πειρατεία στο PC (την οποία
έχει «φωτογραφίσει» διακριτικά
πολλάκις η συγκεκριμένη εται-
ρεία). Αυτό όμως δεν σημαίνει
ότι το σύγχρονο gaming δεν
έχει εξελιχθεί σε μία συγκα-
λυμμένη παρτίδα σκακιού με-
ταξύ λογιστικών γραφείων, δυ-
στυχώς…
META TO STEAM… TI;
Καλησπέρα σας. Πρέπει να
ομολογήσω ότι δεν θεωρώ τον
εαυτό μου φανατικό αναγνώ-
στη του περιοδικού σας, καθώς
το αγοράζω σποραδικά μόνο,
αν και αρκετά χρόνια τώρα, κα-
θώς έχω μία κάποια ηλικία.
Διαβάζοντας λοιπόν κάποιους
από τους προβληματισμούς της
συντακτικής ομάδας τόσο στις
Απόψεις όσο και στο Round-
table, προέκυψε ένας δικός
μου προβληματισμός, επάνω
στον οποίο θα ήθελα την άπο-
ψή σας. Πριν από αρκετά χρό-
νια είχαμε τα τεράστια χαρτο-
νένια κουτιά με τις δισκέτες,
μετά περάσαμε στα πλαστικά
jewel cases με τα CDs και τα
DVDs και, πλέον, καταλήξαμε
στην ψηφιακή διανομή. Δηλαδή
τέλος οριστικά το physical,
πλέον τα πάντα είναι «εικονι-
κά». Οπότε τι μας περιμένει στο
μέλλον; Τι άλλο θα σκαρφι-
στούν για να ρίξουν το κόστος
και να αυξήσουν ταυτόχρονα
τα κέρδη τους; Επιπλέον, πόσο
«
ασφαλή» είναι αυτά τα εικονι-
κά games; Δηλαδή τι θα γίνει
αν το Steam, για παράδειγμα,
αποφασίσει να κλείσει; Θα χά-
σουμε τα πάντα;
Αυτά ήθελα να μοιραστώ μα-
ζί σας, σας ευχαριστώ που με
ανεχτήκατε.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Π.
Φίλε Κωνσταντίνε, χαιρόμα-
στε ιδιαίτερα που επικοινώνη-
σες μαζί μας για να μοιραστείς
τον, ιδιαίτερα εύστοχο, προ-
βληματισμό σου. Όσον αφορά
στο μέλλον της διανομής των
games, δυστυχώς δεν είμαστε
σε θέση να φανταστούμε καν τι
άλλο μπορούν να «σκαρφι-
στούν» οι λογιστάδες που
έχουν πάρει τα ηνία του χώρου,
ακριβώς όπως δεν μπορούσαμε
να φανταστούμε πριν από μία
δεκαετία τις δυνατότητες αλλά
και την επιτυχία του μοντέλου
της ψηφιακής διανομής . Όλα
είναι καθαρά θέμα των διαθέσι-
μων αποθηκευτικών μέσων.
Όσον αφορά στο δεύτερο
(
και σοβαρότερο) προβληματι-
σμό σου, μην ανησυχείς καθό-
λου. Ακόμη και αν κάποιος δια-
νομέας πάψει να λειτουργεί
για οποιονδήποτε λόγο, οι
εταιρείες φροντίζουν να βρουν
εναλλακτικό τρόπο διανομής/
αποθήκευσης των παιχνιδιών
που έχουμε αγοράσει. Χαρα-
κτηριστικό παράδειγμα αυτού
είναι η κατάργηση του Win-
dows Live και η «μεταστέγαση»
που έκαναν όσες εταιρείες το
υποστήριζαν, στο Steam.
PC
GTA είπες; Για θύμισέ μου…
Αυτά τουλάχιστον δεν υπάρχει περίπτωση να «χαθούν».