Page 16 - PC Master τ. 296

PC Master
16
T
ον τελευταίο χρόνο, γινόμαστε
μάρτυρες ενός άνευ προηγου-
μένου καταιγισμού από επανεκ-
δόσεις ιστορικών ή και νεότε-
ρων adventure games. Σε αυτό
το διάστημα έχουν κυκλοφορή-
σει τα Leisure Suit Larry Reloaded, The
Shivah – Kosher Edition, The Last Express,
The Journeyman Project – Pegasus Prime,
ενώ αναμένονται μέσα στο 2014 ακόμα τα
J.U.L.I.A. Enhanced Edition, Gabriel Knight,
Gold Rush και Shadowgate. Ο ι απόψεις για
το φαινόμενο διίστανται και σίγουρα δεν
είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες. Δεδομένου
πάντως ότι τα περισσότερα remakes γίνο-
νται πραγματικότητα λόγω επιτυχημένων
crowdfunding projects, ο κόσμος φαίνεται
να δείχνει έμπρακτο ενδιαφέρον για αυτά.
Επομένως, οι πελάτες παίρνουν αυτό που
ζητούν, οι δημιουργοί δεν χρειάζεται να
κοπιάσουν πολύ για αυτό, οι εταιρείες κυ-
κλοφορούν το προϊόν με σαφώς μει ωμένο
κόστος παραγωγής, συνεπώς όλοι είναι ευ-
χαριστημένοι. Ή μήπως όχι;
Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, μερικά
από τα πρώτα εμπορικά adventure games
ήταν remakes. Όταν ο πατέρας του genre
William Crowther έγραψε το 1975 το
Adventure σε γλώσσα FORTRAN και υπο-
λογιστή PDP-10, δεν φανταζόταν πως ξεκι-
νούσε μία βιομηχανία εκατομμυρίων κι έτσι
δεν κατοχύρωσε τα δικαιώματά του, με
αποτέλεσμα πολλοί προγραμματιστ ές να
κυκλοφορήσουν παραλλαγές του, όπως το
The Original Adventure των Don Woods και
Jim Gillogly και το Adventureland του Scott
Adams. Ασφαλώς επρόκειτο για μία μονα-
δική περίπτωση που δεν θα μπορούσε να
επαναληφθεί στο μέλλον. Μία εταιρεία
που προχωρούσε συχνά στην επανέκδοση
παλιών τίτλων ήταν η Sierra On-Line, αφού
στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ξανάγρα-
ψε τα πρώτα μέρη των χρυσοφόρων της
σειρών στη νέα της engine SCI, η οποία εν-
σωμάτωνε point & click χειρισμό, αντί του
text parser που χαρακτήριζε την αρχική
AGI. Πέραν λοιπόν της μεγαλύτερης ανά-
λυσης και των περισσοτέρων χρωμάτων,
τα νέα παιχνίδια είχαν διαφορετικό
interface, feature που, αν μη τι άλλο, δι-
καιολογούσε τον επανασχεδιασμό ενός
τίτλου. Η άλλη κραταιά της χρυσής επο-
χής, LucasArts, την εποχή που μεσουρα-
νούσε δεν επανέκδωσε κανέναν από τους
τίτλους της. Το αποφάσισε όμως έστω και
αργά, όταν λίγα χρόνια πριν, έδωσε στην
κυκλοφορία special editions των Monkey
Island 1 & 2, οι οποίες έκλεψαν την παρά-
σταση χάρη σε δύο εξαιρετικές λειτουρ-
γίες: την εναλλαγή σε πραγματικό χρόνο
μεταξύ παλιών και νέων γραφικών με το
πάτημα ενός πλήκτρου και (μόνο στο δεύ-
τερο μέρος) τη δυνατότητα να ακούμε ενώ
παίζουμε σχόλια από τους Schafer, Gilbert
και Grossman.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκα-
ετίας, καθώς η κοινότητα των independent
developers ανθούσε και οι εταιρείες έβα-
ζαν νερό στο κρασί τους σε ό,τι αφορού-
σε τα πνευματικά δικαιώματα franchises
που δεν τους απέφεραν πλέον το παραμι-
κρό κέρδος, έκαναν την εμφάνισή τους
αρκετά fan made remakes. Η AGD
Interactive με τα δύο πρώτα King’s Quest
και η Infamous Adventures με το τρίτο
έβαλαν τα γυαλιά στους επαγγελματίες,
αφού όχι μόνο καλλώπισαν τους δημοφι-
λείς τίτλους, αλλά τους απήλλαξαν από
τις απάνθρωπα δύσκολες καταστάσεις του
παρελθόντος, αφαιρώντας τα dead ends.
Είδαμε ακόμα και μετατροπή αμιγώς text
adventure σε graphic, το remake του
Hitchhiker’s Guide to the Galaxy της
Infocom, τον κώδικα του οποίου έγραψε ο
δικός μας Δημήτρης Σπανός.
Παρατηρώντας τη διεθνή κοινότητα εδώ
και πολλά χρόνια, διαπιστώνω πως η ανα-
κοίνωση του remake ενός γνωστού τίτλου
πάντα γίνεται δεκτή με ενθουσιασμό και
υψηλές προσδοκίες, οι οποίες όμως σπα-
νίως δικαιώνονται. Κάποιες φορές το νέο
προϊόν έχει μέτρια γραφικά για τα σημερι-
νά δεδομένα, ενώ η αλλαγή του σκηνικού
και του χειρισμού απομακρύνει και τον πα-
ράγοντα της νοσταλγίας. Άλλες φορές
δείχνει να μοιάζει με προχειροδουλειά δυ-
σανάλογη των υποσχέσεων. Πάντως, οι
μοντέρνες εκδόσεις δίνουν τη δυνατότητα
στους νεότερους να δουν τίτλους που
διαφορετικά δεν επρόκειτο να αγγίξουν, κι
αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο επιχεί-
ρημα υπέρ τους.
ΤΑ REMAKES ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑ;
Του Άλκη Πολυράκη
Η πολύ προσεγμένη special edition
του The Secret of Monkey Island.
Εντυπωσιακά τα screenshots του Shadowgate
remake.