Page 40 - PC Master τ. 296

PC Master
40
Α
κόμη κι αν κάποιος gamer δεν έχει ασχοληθεί
ιδιαίτερα με τα on-line RPGs, είναι σίγουρο πως
κάποια στιγμή θα έχει έρθει σε άμεση ή έμμε-
ση επαφή μαζί τους. Σε μία εποχή που το
Internet βρίσκεται παντού, έννοιες όπως
«
grouping», «raiding», «PvP», και «farming» (με-
ταξύ άλλων) είναι ευρέως διαδεδομένες – και εκτός των αμιγώς
MMO κοινοτήτων. Αυτοί οι όροι, όπως και πολλοί άλλοι, μπορεί να
προϋπήρχαν των on-line games, αλλά έχουν συνδεθεί άρρηκτα
πλέον μαζί τους. Πίσω από τους εικονικούς κόσμους των διάφορων
servers, έχει γιγαντωθεί μία νέα οικονομία (εσωτερική και εξωτερι-
κή), η οποία συνοδεύεται από την αντίστοιχη ανάπτυξη συγκεκρι-
μένων μοντέλων μάρκετινγκ, καθώς και έρευνας σχετικά με τις
ανάγκες και τον τρόπο σκέψης του πιθανού πελατειακού κοινού.
Το φαινόμενο των MMORPGs αποτελεί πλέον αντικείμενο ακόμη
και πανεπιστημιακών μαθημάτων σε ξένα ιδρύματα (χαρακτηριστι-
κό παράδειγμα είναι το VanderBilt University με τη σειρά μαθημά-
των «Online Games»[1]), ενώ είναι ένας φρέσκος τομέας ενασχόλη-
σης για μελέτες διαφόρων κατηγοριών, ακόμη και πολιτισμικών.
Είναι προφανές πως στο πλαίσιο ενός άρθρου δεν μπορεί να
Γύρω στο 1996-97, τα εμπορικά massive
multiplayer on-line RPGs έκαναν τα πρώτα
δειλά βήματα στο τοπίο της gaming
αγοράς. Τίτλοι όπως το Realm Online
της Sierra, το Meridian 59 και φυσικά το «πολύ»
Ultima Online του Richard Garriott άρχισαν να
διαμορφώνουν μία τελείως καινούργια πτυχή της gaming εμπειρίας,
η οποία συνοδεύτηκε από μία διαφορετική νοοτροπία, τόσο όσον αφορά στην
ψυχολογία των παικτών όσο και στο πώς αντιμετωπίστηκαν αυτοί από τις
εταιρείες. Μέσα στη δεκαετία του 2000, με ναυαρχίδα το World of Warcraft, τα
MMORPGs μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας και πλέον αποτελούν ένα
παγκόσμιας κλίμακας κοινωνικό και ψυχολογικό φαινόμενο, το οποίο αξίζει
εκτενούς αναφοράς και μελέτης.
Του Χρυσόστομου «Athotep» Τσαπραΐλη
Δύσκολα θα φαντάζονταν οι πρώτοι παίκτες του Ultima Online την εξέλι-
ξη του είδους.
Μία... άδεια friend list. Παρά τον κοινωνικό τους χαρακτήρα, τα
MMORPGs έλκουν και αντικοινωνικά άτομα.