Page 90 - PC Master τ. 296

R
eview
γνωριστικές πτήσεις κ.λπ. – πλέον υπάρ-
χει μόνο η δυνατότητα «αγοράς» και
ανάπτυξης επιπλέον δυνάμεων και αδυ-
νατώ να καταλάβω γιατί θεωρήθηκε ότι
αυτό το πολύ ευρηματικό χαρακτηριστι-
κό έπρεπε να αφαιρεθεί. Κατά τα άλλα
πάντως, τα campaigns είναι ομολογου-
μένως πολύ καλοσχεδιασμένα και –κατά
την άποψή μου πάντα– υψηλότερης προ-
κλητικότητας σε σχέση με τα αντίστοιχα
του προκατόχου του, που λάμβαναν χώ-
ρα στη Σκανδιναβία. Μία επιπλέον δυσ-
νόητη αλλαγή έχει να κάνει με την
αφαίρεση του multiplayer στοιχείου (το
οποίο είναι πολύ ισχυρό στο Wargame,
καθώς υπάρχει φανατική και πολύ δρα-
στήρια κοινότητα διαδικτυακών «στρα-
τηγών») από τα campaigns, κάτι που είχε
γίνει δεκτό πολύ θετικά στο AirLand
Battle (η δυνατότητα co-op campaigns
είχε θεωρηθεί ως ένα από τα πολύ δυνα-
τά σημεία του παιχνιδιού). Γιαδεύτερη
φορά, αναρωτιέται κανείς γιατί μπήκαν
στον κόπο να το αλλάξουν αυτό. Σε κά-
θε περίπτωση πάντως, το Red Dragon
προσφέρει στο χρήστη έξτρα δόση από
αυτό το οποίο του άρεσε στον προκάτο-
χό του – και παρά τις όποιες παραλεί-
ψεις, συνεχίζει να το κάνει πολύ καλά.
«
ΜΕγΑ ΤΟ ΤΗΣ θΑλΑΣΣΗΣ
κΡΑΤΟΣ»
Το ρητό του Περικλή, το οποίο είναι
αναγραμμένο και στο θυρεό του Ελληνι-
κού Πολεμικού Ναυτικού, θα μπορούσε
να χαρακτηρίζει και την «επέλαση» της
Eugen στο χώρο του θαλάσσιου πολέ-
μου, ο οποίος –η αλήθεια είναι– ότι δεν
έχει αποτελέσει και πολλές φορές αντι-
κείμενο ενασχόλησης για πολλά games.
Όταν μιλάμε για «naval warfare» παιχνί-
δια σύγχρονης θεματολογίας, το μυαλό
πάει συνήθως σε «σκληροπυρηνικούς»,
εξαιρετικά εξειδικευμένους τίτλους,
όπως το Harpoon, το Fleet Command ή
το Naval War: Arctic Circle. Τα πράγματα
είναι κάπως καλύτερα εάν ταξιδέψουμε
λίγο πίσω όσον αφορά στις χρονικές πε-
ριόδους, καθώς τα Total War αναπαρέ-
στησαν εξαιρετικά τις ναυμαχίες των πε-
ριόδων των γαλερών και των τριήρεων.
Η αλήθεια είναι ότι τα δεδομένα του
σύγχρονου ναυτικού πολέμου καθιστούν
δύσκολη τη ρεαλιστική αναπαράσταση
δράσης στόλων εκτός περιβάλλοντος
«
εξομοίωσης», όπως οι προαναφερθέ-
ντες τίτλοι. Στα RTS αυτό συνήθως γίνε-
ται με αρχές αντίστοιχες των «χερσαίων»
δεδομένων, κάτι που έχει ως αποτέλε-
σμα να βλέπουμε θεωρητικά υπερσύγ-
χρονα πλοία να λειτουργούν σαν πολε-
μικά του 17ου-18ου αιώνα, ή έστω των
αρχών του 20ού, με αποτέλεσμα να στή-
νονται σε γραμμές μάχης και να ανταλ-
λάσσουν πλήγματα. Παλαιότερα, η Eu-
gen είχε προσπαθήσει να εισαγάγει ένα
στοιχείο ναυτικού πολέμου σε RTS, στο
expansion του Act of War, High Treason,
ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν
το καλύτερο δυνατό. Ο λόγος για αυτό
είναι ότι, όπως και να το κάνουμε, οι
αναμετρήσεις στη θάλασσα πλέον (πά-
ντοτε βασικά, αλλά ειδικά από το Δεύτε-
ρο Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά) λαμβά-
νουν χώρα σε τεράστιες εκτάσεις/απο-
στάσεις, με ελιγμούς και στρατηγικές
που προϋποθέτουν θέατρα επιχειρήσεων
στα οποία μιλάμε για εκατοντάδες, αν
όχι χιλιάδες χιλιόμετρα. Επίσης, δεν εί-
ναι δυνατόν να παραλειφθεί ο τεράστιος
αριθμός μέσων ιδιαίτερου χαρακτήρα
που απαιτούνται στο ναυτικό πόλεμο,
από αεροπλάνα και ελικόπτερα μέχρι
πλοία επιφανείας και υποβρύχια, τα
οποία έχουν πολύ «δικές» τους τακτικές,
τουλάχιστον σε σχέση με το πώς διεξά-
γεται ο πόλεμος σε ένα χερσαίο πεδίο
μάχης. Η μεγάλη αυτή εισαγωγή είχε
σκοπό να καταδείξει το ότι για να μιλά-
με για «ρεαλιστική» αναπαράσταση ναυ-
τικού πολέμου χρειαζόμαστε τεράστιους
χάρτες – και αυτό στο Red Dragon δεν
ισχύει, καθώς σε γενικές γραμμές το μέ-
γεθός τους είναι αντίστοιχο αυτού των
χερσαίων. Και αυτό που στους χερσαίους
χάρτες αποτελεί μία αρκετά ρεαλιστική
«
αρένα» επιχειρήσεων, στη θάλασσα
φαίνεται μάλλον «στενάχωρο», καθώς
αναγκαστικά η κλίμακα έχει μικρύνει κα-
τά πολύ – και δυστυχώς, στο καθ’ όλα
ρεαλιστικό Wargame η αναπαράσταση
των ναυτικών επιχειρήσεων δεν βρίσκε-
ται στα ίδια επίπεδα που είχαμε συνηθί-
σει, καθώς πολύ συχνά θα δείτε πλοία
να κινούνται πολύ κοντά το ένα στο άλ-
λο, ενώ αρκετές φορές η τελική φάση
μίας αναμέτρησης θα «δει» τα σκάφη
σας να αντιμετωπίζουν αυτά του αντίπα-
λου στόλου σε «point-blank range»,
ανταλλάσσοντας πυρά πυροβόλων, κάτι
που υπό πραγματικές συνθήκες είναι πο-
λύ δύσκολο να συμβεί. Ως εκ τούτου,
υποβαθμίζεται αρκετά ο ρόλος των σκα-
φών ταχείας επίθεσης (πυραυλάκατοι
κ.λπ.), τα οποία θα έπρεπε να «βλέπουν»
εξειδικευμένη μεν, εν δυνάμει κατα-
στρεπτική χρήση, ενώ παρατήρησα ότι
PC Master
90
Ο σοβιετικός αερομεταφερόμενος μοιάζει λίγο
στον Βλάντιμιρ Πούτιν, δεν νομίζετε;
Εκτόξευση πυραύλων από αεροσκάφος
εναντίον σοβιετικών πλοίων.
Αντιτορπιλικό κλάσης Sovremenny και η
συνοδεία του εναντίον κινεζικών και βορειο-
κορεατικών πλοίων.