Page 9 - Τουριστική Αγορά τ. 252

9
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Editorial
Μαργαρίτα Μανούσου
Συγκρατημένη
αισιοδοξία για το 2013
ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ
ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ
Ε
νας από τους κυριότερους παράγοντες επηρεασμού της πορείας του ελληνικού τουρι-
στικού προϊόντος είναι η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Όλοι συμφωνούν ότι πρέπει
να διαφυλαχθεί ως «κόρη οφθαλμού» η σημερινή θετική εικόνα, η οποία συνεπάγεται
και «φιλικές ειδήσεις» για την Ελλάδα. Η κακή δημοσιότητα των προηγούμενων ετών
είναι βέβαιο ότι ευθύνεται κατά πολύ τόσο για τη μειωμένη κίνηση, που χαρακτήρισε
κυρίως την Αθήνα, όσο και για τη μείωση των τιμών που απαίτησαν οι Tour Operators
και οι τουριστικοί πράκτορες αντίστοιχα. Είναι γεγονός, άλλωστε, ότι στην κακή δημοσιότητα οφείλεται
και η μεγάλη μείωση στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλών οικονομικών προδιαγραφών και υψηλών οι-
κονομικοκοινωνικών θέσεων στην Αθήνα.
Σήμερα, εξαιτίας των σκληρών οικονομικών μέτρων λιτότητας που έχουν επιβληθεί, ο ελληνικός λαός
περνά μία πολύ δύσκολη κατάσταση. Κυρίαρχη είναι η αίσθηση ότι τα μέτρα που έχουν επιβληθεί είναι
για πολλούς άδικα, ενώ ο μεγάλος αριθμός ανέργων, ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους αλλά και στους με-
γαλύτερους, συνθέτει ένα ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον.
Απαιτείται σύνεση από όλους και κυρίως από αυτούς που έχουν οικονομική και πολιτική εξουσία. Αν
δεν γίνει κατανοητό ότι πρέπει να γίνει προσπάθεια, ώστε να δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος δυνατός
αριθμός θέσεων εργασίας μέσα από όλες τις δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν, η κοινωνική
ένταση θα μεγαλώνει και θα αναζητά διεξόδους.
Οι επιδοτήσεις που πρόκειται να δοθούν σίγουρα είναι θετικός παράγοντας, ακριβώς γιατί στοχεύουν
στο να τονώσουν το επιχειρείν στις συνθήκες κρίσης. Η χρηματοδότηση στοχεύει στη διατήρηση, αλλά
και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και αυτή η συνθήκη θα πρέπει να διασφαλιστεί.
Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η διατήρηση και η δημιουργία θέσεων εργασίας υπο-
στηρίζει την ύπαρξη κοινωνικής αρμονίας. Η μείωση του ΦΠΑ που έχει υποσχεθεί ο πρωθυπουργός,
μπορεί ασφαλώς να τονώσει τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων εστίασης, που αποτελεί άλλωστε και
κομμάτι της τουριστικής δραστηριότητας.
Σήμερα όσο ποτέ απαιτούνται συνέργειες με γνώμονα όχι το επιχειρηματικό κέρδος μονομερώς, αλ-
λά και το κοινωνικό όφελος για το σύνολο. Μόνο έτσι θα μπορέσει η τουριστική δραστηριότητα να απο-
δώσει αυτά που μπορεί να αποδώσει και να γίνει το όχημα για να βγει η χώρα από την οικονομική κρίση.
Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει ατέλειωτες δυνατότητες ανάπτυξης και μπορεί να προσελκύσει
μεγάλο αριθμό τουριστών τόσο από τις ευρωπαϊκές αγορές όσο και από τις αναδυόμενες αγορές, πρω-
τίστως αυτές της Ρωσίας και της Κίνας. Η μόνη απαραίτητη συνθήκη είναι να θέσει στρατηγικούς στό-
χους και να ακολουθήσει με συνέπεια το σωστό προγραμματισμό δράσεων.
Καλή επιτυχία και καλή χρονιά!