Page 32 - Τουριστική Αγορά τ. 253

32
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτι-
λίας και Αιγαίου, το οποίο αναμένεται να κα-
τατεθεί σύντομα, περιλαμβάνονται βελτιώ-
σεις για την ακτοπλοΐα οι οποίες θα συμβά-
λουν στην ελάφρυνση των επιβαρύνσεων
των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Θα υπάρξει μέριμνα εκ μέρους του
Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την
άμεση ανακοίνωση των ακτοπλοϊκών δρομο-
λογίων της τουριστικής περιόδου.
Το θεσμικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια
βρίσκεται σε εξέλιξη, με αποτέλεσμα να
υπάρξει ικανός χρόνος για την προσέλκυση
επενδυτών.
Όσον αφορά στο θέμα του home
porting, αναμένεται ειδική ρύθμιση προκει-
μένου να διευκολυνθεί η κρουαζιέρα στα ελ-
ληνικά νησιά.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κέρκυρας-Ιτα-
λίας αποτελεί θέμα που εκφεύγει των αρμο-
διοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αι-
γαίου γιατί εμπίπτει στη δραστηριοποίηση
του ιδιωτικού τομέα.
Τέλος, το ΔΣ του ΞΕΕ επιβεβαίωσε στον
αρμόδιο γενικό γραμματέα ότι θα παρακο-
λουθεί από πολύ κοντά τις εξελίξεις στον
κρίσιμο χώρο της ακτοπλοΐας και αναμένει
την υλοποίηση των δεσμεύσεων του Υπουρ-
γείου Ναυτιλίας και Αιγαίου σε εντατικούς
ρυθμούς για να μην επηρεαστεί αρνητικά η
τουριστική κίνηση προς τα ελληνικά νησιά.
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΕΕΝ
O πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Μιχάλης Σα-
κέλλης, στην πρόσφατη γενική συνέλευση
που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φε-
βρουάριο, στην αρχή της ομιλίας του σημείω-
σε ότι το 2013 δεν θα μπορέσει να είναι μία
καλύτερη χρονιά για τη χώρα και για όλους
χωρίς τη θετική συμβολή του τουρισμού. Υπο-
γράμμισε βέβαια ότι είναι αδιανόητο να μιλά
κάποιος για τουριστική ανάπτυξη στα νησιά
χωρίς καλές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες,
όπως αυτές που διαθέτει η Ελλάδα και απο-
λαμβάνουν οι ταξιδιώτες.
Οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα επιβατι-
κά πλοία είναι εξαιρετικής σημασίας για την
οικονομία και την τουριστική ανάπτυξη της
χώρας μας, καθώς και για την τροφοδοσία
των νησιών και τη στήριξη του εξαγωγικού
εμπορίου. Πέραν των ανωτέρω, είναι ένας
σημαντικός παράγοντας για την απασχόληση,
αφού στα επιβατικά πλοία απασχολούνται
περίπου οι μισοί Έλληνες ναυτικοί. Η επιβα-
τηγός ναυτιλία είναι ένα μεγάλο εθνικό θέμα
και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται, μακριά
από μνημονιακές νοοτροπίες και λογικές.
Το 1995 ξεκίνησε η ανανέωση του επιβατι-
κού στόλου μας στην Αδριατική και το 2000,
στην ακτοπλοΐα. Οι επενδύσεις βασίστηκαν
στην υποχρέωση της χώρας μας για την
εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού
3577/92
το 2004, η οποία όμως ποτέ δεν ολο-
κληρώθηκε. Τα επιβατικά πλοία που είναι σή-
μερα δρομολογημένα, αφορούν σε επενδύ-
σεις, νέες κατασκευές η αγορές, ύψους
2,4
δισ. Το κόστος των επενδύσεων καλύ-
φθηκε με ίδια κεφάλαια και δανεισμό χωρίς
να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Έτσι σήμερα το 100% του μεταφορικού
έργου στην γραμμή Ελλάδας-Ιταλίας, εξυπη-
ρετείται από έναν πλήρως ανανεωμένο στό-
λο μέσου όρου ηλικίας 6 ετών, ενώ στο Αι-
γαίο το 70% των επιβατών διακινούνται με
σύγχρονα πλοία που ναυπηγήθηκαν η αγορά-
στηκαν αποκλειστικά για τις γραμμές που
εξυπηρετούν και η μέση ηλικία τους δεν ξε-
περνά τα 10 έτη.
Ο ΣΕΕΝ εκπροσωπεί το σύνολο των ελλη-
νικών ακτοπλοϊκών εταιρειών και εκείνων
των διεθνών γραμμών, πλην μίας, η οποία ευ-
ελπιστούμε ότι σύντομα θα επανέλθει. Επί-
σης, εκπροσωπεί και εταιρείες κρουαζιέ-
ρας, έναν κλάδο πολύ σημαντικό για την εθνι-
κή οικονομία, με πολύ σοβαρές προοπτικές
εξέλιξης. Τον κλάδο της κρουαζιέρας εκ-
προσωπεί επίσης η Ένωση Εφοπλιστών
Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας ενώ
υπάρχουν εταιρείες οι οποίες δεν είναι μέλη
σε κανέναν φορέα. Η διπλή αυτή εκπροσώ-
πηση δεν βοηθά στην προώθηση των θεμά-
των που απασχολούν τον κλάδο, για τα οποία
χρειάζονται συντονισμένες προσπάθειες και
ενιαίες θέσεις, ενώ δημιουργείται σύγχυση
στην επικοινωνία με τις Αρχές. Προς την κα-
τεύθυνση δηλαδή του συντονισμού των προ-
σπαθειών ή και ακόμη της ενοποίησης της
εκπροσώπησης του κλάδου θα κινηθεί στο
εξής ο ΣΕΕΝ, πιστεύοντας ότι θα πετύχει,
διότι υπάρχουν κατανόηση και καλές προθέ-
σεις εκατέρωθεν. Τόσο ο ΣΕΕΝ όσο και πα-
λαιότερα η ΕΕΝ, εδώ και μία πενταετία του-
λάχιστον, έχουν προειδοποιήσει κάθε αρμό-
διο για τις αρνητικές εξελίξεις που έρχονταν
και δυστυχώς επαληθεύτηκαν, καθώς και για
803
υγρότοποι, 75 νησιά, 9
χρόνια δουλειάς, χιλιά-
δες φωτογραφίες, 104.000
στρέμματα υγροτοπικών εκτάσε-
ων, τεράστιος όγκος γεωγραφι-
κής και όχι μόνο πληροφορίας…
σε ένα μόνο κλικ! Αυτό είναι το
Υγροτόπιο, ο νέος διαδικτυακός
τόπος του WWF Ελλάς που απο-
σκοπεί στην ενημέρωση και πα-
ροχή περιβαλλοντικής πληροφο-
ρίας σχετικά με τους νησιωτι-
κούς υγρότοπους. Μέσα από μία
δυναμική βάση δεδομένων, ο
χρήστης έχει πλέον τη δυνατότη-
τα για ένα διαδικτυακό ταξίδι
στα νησιά της χώρας μας και, συ-
γκεκριμένα, στα πλέον απειλού-
μενα οικοσυστήματά τους, τους
υγρότοπους. Έτσι, όλοι οι πολί-
τες αλλά και ειδικότερα όσοι
ασχολούνται με την εκπαίδευση,
την έρευνα, την προστασία και τη
διαχείριση του φυσικού περιβάλ-
λοντος της Ελλάδας, αποκτούν
ένα χρήσιμο εργαλείο πληροφο-
ρίας για τα οικολογικά αυτά δια-
μάντια, εμπλουτισμένο με στατι-
στικά, γεωγραφικά και άλλα δε-
δομένα, χαρτογραφικές απεικο-
νίσεις, καθώς και αντιπροσωπευ-
τικές φωτογραφίες.
«
Οι νησιωτικοί υγρότοποι αποτε-
λούν ένα σημαντικό φυσικό κε-
φάλαιο της χώρας μας και αξί-
ζουν την ουσιαστική προστασία
από πολίτες και Πολιτεία. Το
Υγροτόπιο συγκεντρώνει όλη
εκείνη την απαραίτητη πληροφο-
ρία και την προσφέρει με εύχρη-
στο τρόπο στην κοινωνία των πο-
λιτών ως ένα ακόμη όπλο στη μά-
χη υπέρ του φυσικού μας περι-
βάλλοντος και των μοναδικών
αυτών οικολογικών θησαυρών»,
σημειώνει ο κ. Δημήτρης Καρα-
βέλλας, γενικός διευθυντής του
WWF Ελλάς.
WWF ΕΛΛΑΣ 800 ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΙ ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ
Ο κ. Μιχάλης Σακέλλης.