Page 76 - Τουριστική Αγορά τ. 258

76
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
Παράλογη και παράνομη η ιδιωτικοποίη-
ση του αεροδρομίου Χανίων
Την αντίθεσή του στην προγραμματιζόμε-
νη από το ΤΑΙΠΕΔ πώληση του κερδοφόρου
αεροδρομίου των Χανίων εκφράζει ο ανε-
ξάρτητος ευρωβουλευτής, Κρίτων Αρσένης.
Σε ερώτηση που κατέθεσε στον επίτροπο
Όλι Ρεν, ο Κρίτων Αρσένης επισημαίνει ότι η
ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Ιωάννης
Δασκαλογιάννης» θα στερήσει από το δημό-
σιο ταμείο κέρδη που υπερβαίνουν ετησίως
τα 10 εκατ. ευρώ. Τονίζει επιπλέον ότι η κυ-
βέρνηση θα χαρίσει στον ιδιώτη και νέο ιδιο-
κτήτη, ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που ξε-
περνά τα 110 εκατ. ευρώ, παρέχοντάς του
αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των υπό-
λοιπων αεροδρομίων της χώρας, παραβιάζο-
ντας τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1083/2006.
Με αφορμή την κατάθεση της ερώτησης,
ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής Κρίτων Αρ-
σένης, δήλωσε:
«
Η πώληση του αεροδρομίου Χανίων “Ιω-
άννης Δασκαλογιάννης” είναι τόσο παράλογη
όσο και παράνομη. Το συγκεκριμένο αερο-
δρόμιο είναι κερδοφόρο, καθώς δεν απορ-
ροφά πόρους από τον κρατικό προϋπολογι-
σμό, αντιθέτως συνεισφέρει ετησίως έσοδα
που υπερβαίνουν τα 10 εκατ. ευρώ. Στο αε-
ροδρόμιο γίνονται δημόσιες επενδύσεις,
αξίας 110 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρωθούν
μετά την προβλεπόμενη πώλησή του. Το πο-
σόν αυτό θα το καρπωθεί δωρεάν ο ιδιώτης.
Ως γνωστόν, η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τον
ανταγωνισμό απαγορεύει τη στήριξη δημό-
σιων ή ιδιωτικών εταιρειών που ανταγωνίζο-
νται μεταξύ τους για μερίδιο της ίδιας αγο-
ράς. Τι σημαίνει αυτό για την περίπτωση του
αεροδρομίου των Χανίων; Πολύ απλά, ότι αν
ιδιωτικοποιηθεί ο αεροσταθμός των Χανίων,
ο ιδιώτης δεν πρόκειται να κάνει επενδύ-
σεις, ενώ την ίδια στιγμή τίθεται σε αμφισβή-
τηση το δικαίωμά του Δημοσίου να πραγματο-
ποιήσει επενδύσεις στα υπόλοιπα αεροδρό-
μια του νησιού. Σημαίνει, δηλαδή, ότι οι υπο-
δομές του νησιού θα κινδυνεύσουν να παγώ-
σουν στην υφιστάμενη κατάστασή τους. Εί-
ναι άξιο απορίας πώς η κυβέρνηση επιλέγει
να διακινδυνεύσει το μοναδικό δυνατό “χαρ-
τί” της οικονομίας μας, τον τουρισμό και συ-
γκεκριμένα το μέλλον ενός από τους σημα-
ντικότερους τουριστικούς προορισμούς της
χώρας, της Κρήτης. Το κάνει ενάντια στη
βούληση και της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλ-
λά και των τοπικών ξενοδόχων και τουριστι-
κών επιχειρηματιών. Αναρωτιέται κανείς αν
για ακόμη μία φορά θα εμφανιστεί μόνο
ένας μνηστήρας στη διαδικασία της πώλη-
σης».
Πελοπόννησος: Η αύξηση της τιμής των
διοδίων κάνει απαγορευτικό το ταξίδι
με αυτοκίνητο
Σύμφωνα με τον Τουριστικό Οργανισμό
Πελοποννήσου, η οικονομική ανάπτυξη κάθε
χώρας στηρίζεται στους δυναμικούς τομείς
της, στα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, κα-
θώς επίσης και στο μοντέλο που έχει επιλέ-
ξει για να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του
μέλλοντος. Ο τουρισμός, σημειώνεται, αναμ-
φίβολα αποτελεί το βασικότερο πυλώνα της
εθνικής και περιφερειακής μας οικονομίας,
με πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στο εισό-
δημα και στην απασχόληση, γεγονός που τον
καθιστά το δυναμικότερο ίσως τομέα για την
επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, αλ-
λά και την ταχύτερη έξοδο της χώρας μας
από την κρίση. Ειδικότερα για την Πελοπόν-
νησο, λόγω των πλούσιων τουριστικών της πό-
ρων, της παραγωγικής της διάρθρωσης και
της γεωγραφικής της θέσης, η τουριστική
αναπτυξιακή προοπτική αποτελεί στρατηγι-
κής σημασίας προτεραιότητα.
Δεν νοείται, όμως, τουριστική ανάπτυξη
μόνο με τη συμβολή των επιχειρηματιών του
τουριστικού κλάδου για καλύτερες προσφο-
ρές τιμών και για αναβαθμισμένες ποιοτικές
υπηρεσίες. Θα πρέπει και η πολιτεία να συμ-
βάλλει έμπρακτα προς αυτή την κατεύθυνση.
Δεδομένων των οικονομικών και κοινωνι-
κών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα
μας, θεωρείται απαράδεκτη και απόλυτα
εσφαλμένη η κίνηση της πρόσφατης εκρη-
κτικής αναπροσαρμογής των τιμών των διο-
δίων, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπερ-
νάει σε ποσοστό το 60%, εκτινάσσοντας έτσι
στα ύψη το κόστος της μετακίνησης.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική στους σταθ-
μούς διοδίων, σε συνδυασμό με την αύξηση
της τιμής της βενζίνης, πλήττει όλους τους
επιχειρηματικούς κλάδους, κυρίως όμως τον
κλάδο του τουρισμού, διαμορφώνοντας έτσι
αρνητικό τουριστικό κλίμα σε μία περιοχή –
όπως είναι η Πελοπόννησος–, η οποία ως επί
το πλείστον αποβλέπει στον εγχώριο τουρι-
σμό, προσελκύοντας επισκέπτες που χρησι-
μοποιούν για τις διακοπές τους το αυτοκίνη-
το ως μεταφορικό μέσο. Σημειώνεται δε, ότι
μετά τις σαρωτικές αυξήσεις στο αντίτιμο
των διοδίων, ακόμα και μία σύντομη διαδρο-
μή γίνεται απαγορευτική, που πολλές φορές
φτάνει να ξεπερνάει ακόμα και την τιμή της
μετακίνησης με αεροπλάνο. Σύμφωνα με τη
νέα ανατίμηση η οποία ισχύει από την 4η Φε-
βρουαρίου 2014, στους πολυσύχναστους αυ-
τοκινητόδρομους της Πελοποννήσου και ιδι-
αίτερα στο σκέλος Αθηνών-Κορίνθου, οι οδη-
γοί καλούνται να καταβάλουν αυξημένα διό-
δια και στις δύο κατευθύνσεις των σταθμών
της Ελευσίνας και του Ισθμού, ενώ έχουν
προστεθεί και λειτουργούν πλευρικοί σταθ-
μοί διοδίων για την απαγόρευση της χρήσης
του επαρχιακού δικτύου χωρίς επιβάρυνση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η χώρα μας έχει
ξεπεράσει κάθε ρεκόρ, καθώς διαθέτει τα
ακριβότερα διόδια στον κόσμο, ενώ παράλ-
ληλα, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία το γε-
γονός ότι στην Ελλάδα επιβάλλονται διόδια,
εδώ και πολλά χρόνια, σε τμήματα του εθνι-
κού οδικού δικτύου, στα οποία η κατασκευή
τους δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Χαρακτη-
ριστικό είναι το παράδειγμα του τμήματος
της εθνικής οδού που ενώνει την Κόρινθο με