Τουριστική Αγορά τ. 277

31 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Κ αι η Ελλάδα; Πού βρίσκεται; Ποιο το status της στον συ- γκεκριμένο τομέα; Το ποια είναι η θέση της Ελλάδας, μιας χώρας με εξαι- ρετικά ευνοϊκό κλίμα και γεωγραφικές ομορφιές, ανάμεσα στις χώρες που πρω- τοστατούν στον Τουρισμό Υγείας, είναι ένα «αγκάθι» θα λέγαμε στην ανάπτυξη της χώρας μας. Πάνω σε αυτό μπορούμε να συμπληρώσουμε ορισμένα ακόμη ερωτήματα: Πόσο έτοιμοι είμαστε ώστε να αποτελέσουμε μια ευμεγέθη κουκίδα στον διεθνή χάρτη των χωρών που παρέχουν υψηλής ποιότητας και πιστότητας υπηρεσίες Τουρισμού Υγεί- ας; Υπάρχει σχετικό νομικό πλαίσιο που ξεκαθαρίζει το ισχύον status quo εντός των συνόρων; Ποιος έχει το… πάνω χέρι στον Τουρισμό Υγείας; Το Υπουργείο Τουρισμού ή μήπως το Υγείας; Τι ισχύει σε διεθνές επίπεδο; «Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου», «τουριστικό μείγμα», «all-inclusive», «home port στον τουρισμό κρουαζιέ- ρας», «πολλαπλασιασμός απευθείας πτήσεων», «διεύρυνση αγορών-στόχων» κ.ο.κ. Φράσεις, έννοιες και κλισέ που ακούμε συνέχεια στην τουριστική βιο- μηχανία. «Go with the flow», ισχυρίζονται οι Αμερικανοί, ωστόσο η αγορά του του- ρισμού δεν προσφέρεται για πειραματι- σμούς, ευχολόγια και λογική ανάπτυξης δίχως ειρμό, πλάνο, στόχευση και ορίζοντα. Τελευταία, ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε ότι ολοένα και περισσότε- ρο χρησιμοποιείται ο όρος «Τουρισμός Υγείας» που από πολλούς θεωρείται ακόμα ένας τίτλος για πρόσκαιρη εκ- μετάλλευση των σημαντικών ρυθμών ανάπτυξης που επιτυγχάνει ο τουρισμός και της πιεσμένης αναγκαιότητας για την ανεύρεση νέων πηγών προσπορισμού εσόδων. Δεν είναι όμως έτσι. Η «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» ξεκινά από το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας έναν ερευνητικό «φάκελο» αναφορικά με τον Τουρισμό Υγείας. Τι σημαίνει, αλήθεια, ποιο το περιεχόμενό του, ποιους αφορά, ποιες οι αναγκαίες διοικητικές, όσο και λειτουργικές δομές, ποιος (πρέπει να) ηγείται της όλη διαδικασίας, ο τουρι- σμός ή η υγεία και γιατί; Ποιες οι προ- οπτικές και το δυνητικό μέγεθός του, πόσο ώριμη και έτοιμη είναι η εγχώρια αγορά, τι απαιτείται να γίνει; Χρειάζεται αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο και γιατί; Τι κινήσεις έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση; Ποια η εμπειρία άλλων χω- ρών; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα αναλυ- θούν στο πρώτο μέρος της έρευνάς μας. Επιλεκτική χειρουργική, γονιμότητα, οδοντιατρική περίθαλψη και πλαστικές στην κορυφή της ζήτησης Σύμφωνα με την πλειοψηφία των μελε- τών, σε επίπεδο Τουρισμού Υγείας/Ια- τρικού Τουρισμού υπάρχουν ορισμένες θεραπείες που εμφανίζουν μεγαλύτερο βαθμό ζήτησης και κυριαρχούν διε- θνώς, όπως η οδοντιατρική περίθαλψη, η επιλεκτική χειρουργική επέμβαση, η θεραπεία γονιμότητας, καθώς επίσης και η αισθητική χειρουργική. Με βάση τον τύπο της θεραπείας, η παγκόσμια αγορά διαχωρίζεται περαιτέρω στην ορ- θοπεδική θεραπεία, την καρδιαγγειακή θεραπεία, τη θεραπεία γονιμότητας, την καλλυντική θεραπεία, τη νευρολογική θεραπεία, τη θεραπεία καρκίνου κ.λπ . Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο, οι πλέον προηγμένες χώρες, όπως ΗΠΑ, Γερμα- νία, Μεγάλη Βρετανία, Ιαπωνία, Κανα- δάς και Γαλλία, προσφέρουν ιδιαίτερα εξελιγμένες θεραπείες. Τα υψηλά κόστη θεραπείας και ο χρόνος αναμονής για “ Υπήρχαν σκέψεις για την παροχή μιας σειράς κινήτρων για όσες επιχειρήσεις δραστηριο- ποιούνταν στον Τουρισμό Υγείας, που θα εκτείνο- νταν από τη χορήγηση έκπτωσης ΦΠΑ μέχρι και σε αντίστοιχη μείωση, με βάση συγκεκριμένο ποσοστό επί του φόρου εισοδήματος! Επιπροσθέ- τως, θα εξασφαλίζονταν μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για το νεοπρο- σληφθέν προσωπικό και δη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που εικάζεται πως θα έφτανε σε βάθος τριετίας. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=