Τουριστική Αγορά τ. 277

42 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ιδέας είναι ότι κάθε περιοχή διαθέτει τα τοπικά της προϊόντα στα πιστοποι- ημένα ξενοδοχεία. Γι’ αυτό πλέον έχει δημιουργηθεί το ελληνικό πρωινό της Πάρου, της Μυκόνου, της Σύρου, της Λευκάδας κ.λπ ., με σκοπό να συνδυαστεί ο γαστρονομικός πλούτος της χώρας μας με την εμπειρία του επισκέπτη των ξενοδοχείων. Ανάλογα με το τι παράγει ο κάθε τόπος, σύμφωνα με τις κλιματολογικές συνθήκες, το έδαφος και την ιστορική του πορεία και επιρροές, διαμορφώνεται η ιδιαίτερη γαστρονομική του κουλτούρα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το «Ελλη- νικό Πρωινό», έχει λάβει τη σφραγίδα πιστοποίησης του Ελληνικού Ξενοδο- χειακού Επιμελητηρίου και αποτελεί μία καινοτομία για την ελληνική κουζίνα αλλά και για τον κλάδο του τουρισμού γενικότερα, ενώ είναι ένα άκρως δομη- μένο πρόγραμμα που απαιτεί αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων παραμέτρων από τα ξενοδοχεία-μέλη, ώστε να εξα- σφαλιστεί η ποιότητα και η αυθεντικότη- τα των προσφερόμενων προϊόντων και συνταγών. Aνταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών πρωινών Ο επισκέπτης που γεύεται το πιστοποι- ημένο «Ελληνικό Πρωινό», ανακαλύπτει την κουλτούρα και την πολιτιστική κλη- ρονομιά της περιοχής που έχει επιλέξει για τις διακοπές του. Για παράδειγμα, ένας τουρίστας που ζει στη Γαλλία, θα ήθελε ερχόμενος εδώ να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό και κυρίως τοπικό, που θα τον κάνει να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται με τα ήθη, τα έθιμα και την παράδοση του τόπου που επισκέπτεται. Θέλει και ο ίδιος να γευτεί το διαφορετικό και έτσι επιλέγοντας το πιάτο της προτίμησής του, από μία ποικιλία αγαθών και παρα- δοσιακών συνταγών, αποκτά την εμπει- ρία της τοπικής κουζίνας και των εθίμων του κάθε τόπου. Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλα τα προϊόντα που διατίθενται στο «Ελληνικό Πρωινό», είτε μεμονωμένα είτε ως συ- στατικά των συνταγών του, βρίσκονται στην καρδιά της μεσογειακής διατρο- φής, ενώ δίνεται πολύ μεγάλη βάση στην τοπικότητα. Για παράδειγμα στα Χανιά το «παρα- δοσιακό πρωινό» είναι αυγά με στάκα, ενώ στην Ήπειρο και τη Μακεδονία πίτες με χειροποίητο φύλλο γεμισμένες με υλικά εποχής, όπως η γαλατόπιτα και η σπανακόπιτα. Aυθεντικό «Ελληνικό Πρωινό» σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες Μέχρι πρότινος τα πιο ιδιαίτερα και πε- ρίπλοκα πρωινά μπορούσαν να τα γευ- τούν οι τουρίστες σε μικρές ξενοδοχεια- κές μονάδες, σε boutique ξενοδοχεία ή ακόμα καλύτερα εφόσον φιλοξενούνται από κάποιο φίλο. Μόνο σε τόσο εξει- ΑΦΙΕΡΩΜΑ - Πόσο σημαντικός θεωρείτε ότι εί- ναι ο προμηθευτής πρώτων υλών (ειδικά για τη δημιουργία πρωι- νού) για ένα ξενοδοχείο; - Οι προμηθευτές προϊόντων –στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η Delifrance– είναι μια πολύ σημαντι- κή κατηγορία για τα ξενοδοχεία. Τα έτοιμα προϊόντα προσφέρουν από- λυτη διασφάλιση και σταθερότητα όσον αφορά το κόστος, την ποιό- τητα και τη διαδικασία παραγωγής. Αφενός λοιπόν, επιτρέπουν στους επαγγελματίες να ελέγχουν απόλυτα το κόστος, χωρίς αυξομειώσεις, χω- ρίς φύρες, χωρίς εκπλήξεις κι αφετέ- ρου έχουν να παρουσιάσουν πάντα την ίδια σταθερή ποιότητα, την ίδια εμφάνιση και το ίδιο γευστικό απο- τέλεσμα. Πέραν όμως αυτού, οι μεγάλες εταιρείες επενδύοντας συνεχώς στις νέες τεχνολογίες και στο R&D προτεί- νουν πρωτοποριακές λύσεις και προ- ϊόντα που κάποιος επαγγελματίας είναι πολύ δύσκολο να παράξει, ενώ, εάν καταφέρει να το κάνει, το κόστος του θα είναι εξαιρετικά υψηλό και το αποτέλεσμα όχι πάντα σταθερό. } ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΥΔΑΣ Delifrance HELLAS AE

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=