Τουριστική Αγορά τ. 278

26 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σκόπιμο να βάλει «λουκέτο» στις τέσσε- ρις σχολές ξεναγών που λειτουργούσαν τότε (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηράκλειου Κρήτης και Κερκύρας), «αντικαθιστώ- ντας» τες με μία λογική δίμηνων σεμινα- ρίων –κάτι σαν crash courses–, τα οποία, ωστόσο, απευθύνονταν αποκλειστικά σε απόφοιτους ΑΕΙ και δη συγκεκριμένων σχολών. Το ενδιαφέρον υπήρξε μέτριο, ενώ ακόμη πιο χαμηλά ήταν τα μεγέθη όσων τελικά αποφάσισαν να ασχολη- θούν ενεργά με το συγκεκριμένο επάγ- γελμα. Η λογική που υπερίσχυσε ήταν αυτή του πάρεργου, οπότε και ο βαθμός απόκρισης ήταν ιδιαίτερα χαμηλός. Παράλληλα, απαιτούνταν από κάποι- ον να διαθέσει χρόνο και να επιδείξει το ανάλογο ενδιαφέρον προκειμένου να βρίσκεται διαρκώς με ανθρώπους, να επιχειρεί να τους διατηρεί ενεργό το ενδιαφέρον για την ξενάγηση, να επιτυγχάνει μία σύνδεση μαζί τους, να ταξιδεύει σε διάφορα αρχαιολογικά μνημεία, μουσεία, ιστορικά σημεία κ.α., ώστε να βρίσκει τρόπους μύησης του ξένου επισκέπτη στον ελληνικό πολιτι- σμό και, εν γένει, να συνδέει το πλούσιο παρελθόν μας με τη σύγχρονη μορφή της πατρίδας μας. Καθώς, λοιπόν, τα μεγέθη του τουρι- σμού «χτυπούν» κόκκινο, η ζήτηση για καταρτισμένους επαγγελματίες κινείται σε ιδιαίτερα αυξημένα επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική Πολιτεία θεώρησε σκόπιμο να παρέμβει όχι απλώς με τη συνήθη αργοπορία της, αλλά και με την αμφίβολη αποτελεσματικότητά της. Γι’ αυτό, μπορεί να αποφάσισε πέρυσι την επαναλειτουργία της, ωστόσο υποδέ- χτηκε μόλις 40 άτομα προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση που παρα- τηρείται σήμερα. Α, από του… χρόνου, γιατί τότε αποφοιτούν οι σπουδαστές! Βέβαια, μέσα σε όλα τα στρεβλά, η Πολιτεία έχει… φροντίσει, ώστε μέσω του υφιστάμενου πλαισίου να μην επι- τρέπεται σε κανέναν άλλο εκτός των δι- πλωματούχων επαγγελματιών να πραγ- ματοποιεί ξεναγήσεις με σύγχρονη ματιά και περιεχόμενο, όπως λ.χ. ξενάγηση στη γαστριμαργική σκηνή της πόλης, στον αρχιτεκτονικό της πλούτο, στη street art κ.ο.κ. Αιτία; Το πλήρως παρωχημένο πλαίσιο που δεν έχει προνοήσει, ώστε να λάβει μέριμνα και να συμπεριλάβει σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες. Κάτι που, ουσιαστικά, πετυχαίνει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από τη λογική της τακτοποίησης, της θεσμοθέτησης, της λειτουργίας βάσει πλαισίου, αναγκάζο- ντας επαγγελματίες (και μη) να λειτουρ- γούν βάσει των απαιτήσεων της εποχής και της πελατείας τους, κινδυνεύοντας ανά πάσα στιγμή να τους καταγγείλουν, ακόμη και να τους συλλάβουν! Το ερώ- τημα που προκύπτει είναι πότε ακριβώς περιμένει η Πολιτεία να ασχοληθεί με το ζήτημα, απλοποιώντας και εκσυγχρονί- ζοντας το υφιστάμενο πλαίσιο. Όταν θα έχουν… πετάξει οι τουρίστες για άλλες πόλεις; Ο παγκόσμιος τουρισμός σε πλήρη άνθηση Στο μεταξύ, είναι αδιαμφισβήτητο πως το ανθρώπινο δυναμικό και ταλέ- ντο αποτελεί το… κλειδί της επιτυχίας στον τομέα της φιλοξενίας. Πόσω μάλ- λον, από τη στιγμή που διασφαλίζει ανθρώπινη επαφή, ζεστό χαμόγελο, ενδιαφέρον και αυθεντικότητα, ενώ την ίδια στιγμή η τεχνολογία θα αποτελεί σημαντικό μεν, συμπληρωματικό δε πα- ράγοντα. Και μόνο! Αυτή τη στιγμή, η τουριστική και ταξι- διωτική βιομηχανία προσφέρουν άμεσες θέσεις απασχόλησης σε περισσότερους από 250 εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Βέβαια, καθώς τα μεγέθη που σχετίζονται με το μέλλον της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας είναι τουλάχιστον «εκρηκτικά», αφού εκτιμάται πως το 2030 θα υπάρχουν περί τους 2 δισεκατομμύρια τουρίστες διεθνώς, η βιομηχανία θα συνεχίσει να δημιουργεί θέσεις εργασίας, οπότε η προσφορά ταλέντου θα ανάγεται σε must-have! • ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ Μέσα σε όλα τα στρεβλά, η Πολιτεία έχει… φροντίσει, ώστε μέσω του υφιστάμενου πλαισίου να μην επιτρέπεται σε κανέναν άλλο εκτός των διπλωματούχων επαγγελματιών να πραγματοποιεί ξεναγήσεις με σύγχρονη ματιά και περιεχόμενο, όπως λ.χ. ξενάγηση στη γαστριμαργική σκηνή της πόλης, στον αρχιτεκτονικό της πλούτο, στη street art κ.ο.κ. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=