Τουριστική Αγορά τ. 279

93 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ράλληλα, στο στάδιο του σχεδιασμού και της ναυπήγησης, οι ελεύθεροι-ανα- ξιοποίητοι χώροι διαρκώς μειώνονται, καθώς προστίθενται δραστηριότητες αναψυχής, ευζωίας, και αναζωογόνησης, καθώς και πλούσιες επιλογές σε γεύσεις, κουζίνες κ.ά. Πιστή στη στρατηγική που εγκαινί- ασε προ δύο δεκαετιών περίπου με το freestyle cruising, όταν επέτρεψε στους επιβάτες να επιλέξουν αυθόρμητα σε ποιο εστιατόριο θα δειπνούσαν, δίχως προκαθορισμένα τραπέζια ή «αυστη- ρές» ώρες λειτουργίες, η Norwegian Cruise Line επέλεξε τελευταία να πραγματοποιήσει ορισμένες αλλαγές στο προαναφερθέν μοντέλο. Με ποιο τρόπο; Προσθέτοντας μια σειρά από «εξειδικευμένα» εστιατόρια, τα οποία και χρεώνουν ένα ικανοποιητικό τίμη- μα σε όσους επισκέπτες επιλέξουν ένα ζουμερό rib-eye steak ή πουρέ πατάτας με λάδι τρούφας, αντίθετα με τις τιμές και το μενού που συναντά κανείς στις κεντρικές αίθουσες. Επίσης προσφέρει στους ταξιδιώτες που διακρίνονται από ανώτερη οικονο- μική επιφάνεια και επιθυμούν να απο- λαύσουν μια αίσθηση προσωποποίησης, έναν πολύτιμο θύλακα στα πλοία της που ονομάζεται «Haven», και διαθέτει ξεχωριστές πισίνες, spa και εστιατόρια. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ξεκινήσει και επιβάλλουν ένα τίμημα, σε ορισμένες περιπτώσεις εντε- λώς ενδεικτικό, για τις νέες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και λειτουργίες. Έτσι, λοιπόν, τα go-karts στο Bliss κοστίζουν 9,95 δολάρια για 8 γύρους, ενώ το κυ- νηγητό με λέιζερ διαμορφώνεται στα επίπεδα των 5 δολαρίων για περίπου 10 λεπτά… κ.ά. Όπως ισχυρίζονται στελέχη των εται- ρειών, πρόκειται για μια προσπάθεια περιορισμού του φαινομένου του υπερ- πληθωρισμού και της εμφάνισης μακρι- ών ουρών! Βέβαια, ενδέχεται το κόστος να μην αποτρέψει τους ενδιαφερόμε- νους να βιώσουν την εμπειρία, θα τους αποτρέψει όμως από το να επαναλά- βουν το ίδιο παιχνίδι ή διασκέδαση πολ- λαπλάσιες φορές! Από την άλλη πλευρά, αρκετές επιλογές ψυχαγωγίας στο Bliss είναι δωρεάν, όπως οι νεροτσουλήθρες, η παράσταση των Beatles και μερικές μεγάλες μουσικές επιθεωρήσεις, όπως το «Jersey Boys», που αποτελεί μια πλή- ρη –σχεδόν- έκδοση του μιούζικαλ που ανέβηκε στο Broadway. Οι παραπάνω κινήσεις φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς, καθώς τα έσοδα που προκύπτουν από την αξιοποίηση των δραστηριοτήτων εντός των σκαφών ενισχύονται σταθερά. Συγκεκριμένα, η Norwegian Cruise Line κερδίζει κατά μέσο όρο 76 δολάρια την ημέρα, την ίδια στιγμή που το αντίστοιχο ποσό δι- αμορφώνεται σε 53 δολάρια στη Royal Caribbean και στα 45 δολάρια στην Carnival Cruise Line. Εάν σε αυτά προστεθούν και τα έσοδα που προκύπτουν από τα εστιατόρια, τα μπαρ, τα καφέ, και τις επιμέρους διασκε- δάσεις και ψυχαγωγικές δραστηριότητες εν γένει, τότε αντιλαμβάνεται κανείς πως το μέλλον των κρουαζιερόπλοιων βρί- σκεται στον δραστικό εμπλουτισμό του ψυχαγωγικού χαρακτήρα των παροχών και των προσφορών τους. • “ Πριν από μερικές εβδομάδες η Royal Caribbean εγκαινίασε τη λειτουργία του Symphony of the Seas, του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο, το οποίο είναι σε θέση να φιλοξενήσει 5.518 άτομα! Μάλιστα, η ίδια η εταιρεία καταφεύγοντας σε έναν γλωσσικό σολοικισμό αναφέρει το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο ως το πλέον… «instagrammable» σε ολόκληρο τον κόσμο. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=