Τουριστική Αγορά τ. 282

19 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ λαίων, μέσω της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, προκειμένου αφενός να ενισχύσει την κεφαλαιακή της δομή αφετέρου να στείλει ένα μήνυμα ισχύος στην ευρύτερη αγορά. «Με βάση εκτε- νή μελέτη της εταιρείας, κατέληξα στη διαπίστωση πως πρόκειται για έναν tour operator με έντονα προβλήματα σε επίπε- δο λειτουργίας και δομής. Επιπροσθέτως, η μετακίνηση των καταναλωτών προς το online booking δείχνει να προκαλεί σημαντικές προκλήσεις και στον ίδιο τον πάροχο τουριστικών υπηρεσιών, απέναντι στις οποίες δεν δύναται να ανταποκριθεί, τουλάχιστον με την απαιτούμενη αποτελε- σματικότητα» , σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Gordon και συνέχισε: «Πλέον, όσοι αναζητούν να διαμορφώσουν το πακέτο των διακοπών τους ολοένα και συχνότερα καταφεύγουν στις υπηρεσίες των AirBnB και Ryanair, αποφεύγοντας να αγοράσουν τις επιμέρους προσφορές των “παραδοσι- ακών” πακέτων. Προσέξτε, δεν ισχυρίζομαι πως η εν λόγω βιομηχανία ξόφλησε, ωστό- σο θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει ουκ ολίγες προκλήσεις. Δείτε για παράδειγμα την περίπτωση ενός παραπλήσιου αντα- γωνιστή της, της TUI, η οποία τα τελευταία χρόνια διαφοροποίησε το προϊοντικό της μείγμα, επιλέγοντας να δώσει βάρος στην κρουαζιέρα και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, αφήνοντας ταυτόχρονα σε δεύτερη (και τρίτη…) μοίρα τον τομέα των package holidays». Άλλοι αναλυτές επισημαίνουν τη βαρύτητα του περιουσιακού στοιχείου που έχει στην κατοχή της η Thomas Cook και δεν είναι άλλο από την αε- ροπορική της εταιρεία, η οποία έχει φτάσει στο σημείο να θεωρείται ως μια αυτόνομα λειτουργούσα οντότητα. Αρκεί δε να τονιστεί πως εισφέρει περί το ήμισυ της λειτουργικής κερδοφορίας της ίδιας της εταιρείας! Υπό αυτό το πρίσμα, θεωρούν πως τα στελέχη της Thomas Cook θα είναι δεκτικά απέναντι στην πώληση ενός μειοψηφικού ποσο- στού της αεροπορικής τους εταιρείας, καρπούμενοι ένα σημαντικό ποσό για το ταμείο της. Δεν λείπουν κι όσοι θεωρούν πως η εταιρεία αναπαύτηκε περισσότερο χρόνο απ’ όσο έπρεπε στις δάφνες του απώτερου παρελθόντος, στην αναμ- φίβολη αναγνωρισιμότητα του brand, αλλά και στο θετικό track record που είχε με τους πελάτες και την εν γένει τουριστική βιομηχανία. Όπως αναφέ- ρουν, εδώ και δύο- δυόμισι δεκαετίες η Thomas Cook δείχνει να έχει απολέσει την εστίαση που οφείλει να έχει στην αναζήτηση και την επισήμανση των trends, στην έγκαιρη αντιμετώπιση των αναδυόμενων απαιτήσεων, την ψηλά- φηση νέων πεδίων της αγοράς κ.ο.κ. Το μόνο σίγουρο είναι πως το β’ εξά- μηνο του τρέχοντος έτους σε συνάρτη- ση με την απόδοσή της και τον τρόπο που θα διαχειριστεί τυχόν προκλήσεις που θα προκύψουν αναμένεται να προσδιορίσουν εν πολλοίς το μέλλον της Thomas Cook. • “ Τα οικονομικά δεδομένα για την Τhomas Cook είναι αρκετά επιβαρυντικά, καθώς το συνολικό της χρέος υπερβαίνει τα 1,4 δισ ήτοι τρεις φορές τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=