Τουριστική Αγορά τ. 282

22 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τις αναγκαίες συμπράξεις μεταξύ του δη- μόσιου και του ιδιωτικού τομέα, σχετικά με το πώς εκπέμπονται τα επιθυμητά μηνύ- ματα περί της συνολικότερης προσφοράς του εγχώριου τουριστικού πλαισίου, το πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλά- δου υιοθετούν κι αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία marketing, το πώς διαθέτουμε τα εισιτήρια πρόσβασης σε αρχαιολογικούς χώρους στις μεγάλες αντίστοιχες πλατφόρ- μες κ.λπ ., που σήμερα δεν υφίστανται. Σε αυτό το πλαίσιο, τοποθετώ και την επέκτα- ση της τουριστικής σαιζόν, η οποία μπορεί να γίνει πραγματικότητα, τουλάχιστον σε αρχικό στάδιο, μέσω της ανάδειξης και της αξιοποίησης του πολιτιστικού πλούτου που διαθέτουμε ως χώρα. Διαθέτουμε αναρίθμητες αρχαιότητες, μουσεία, αρχαι- ολογικές εγκαταστάσεις, θέατρα, κάστρα κ.ο.κ., τα οποία δεν θέτουν ως προϋπόθε- ση την ύπαρξη καλοκαιρίας και υψηλών θερμοκρασιών για τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να τα επισκεφτούν. Κάθε άλλο! Μάλλον θα ήταν πιο ευχάριστο και σίγουρα θα είχε μεγαλύτερο χρόνο προς αξιοποίηση, εάν κάτι τέτοιο λάμβανε χώρα είτε νωρίς την άνοιξη ή το φθινόπωρο » . Αναγκαίες οι επενδύσεις με πλαίσιο Καθώς η… μαγική λέξη που κυριαρχεί εδώ και πολλά χρόνια τόσο στην αγο- ρά όσο και στην πολιτική σκηνή είναι «επενδύσεις», και δη σε ό,τι αφορά τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο, ώστε η χώρα να αλλάξει σελίδα, ο τομέας του τουρισμού δεν θα μπορούσε να μένει αμέτοχος, αλλά μάλλον να συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερα βλέμματα από επίδοξους ενδιαφερόμενους. Γι’ αυτό κι ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολί- τευσης θεωρεί εκ των ων ουκ άνευ την εξεύρεση τρόπων συνεργασίας με τον κλάδο, προκειμένου να ενθαρρυνθεί η πραγματοποίηση τέτοιων επενδύσεων. « Είναι ξεκάθαρο πως η…προίκα μας εί- ναι το περιβάλλον μας! Το περιβάλλον το φυσικό, το περιβάλλον το πολιτιστικό, το περιβάλλον το ανθρώπινο. Υπό αυτό το πρίσμα, ο τουρισμός μας, τελικά, πρέπει να πουλά μια εμπειρία! Αυτό είναι η επίσκεψη στην Ελλάδα. Μία εμπειρία, κατά προτί- μηση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η εμπειρία αυτή δεν θα υφίσταται, εάν υπο- βαθμίσουμε το φυσικό και το πολιτιστικό μας περιβάλλον. Άρα, στα ζητήματα που αφορούν τη βιωσιμότητα, πρέπει να είμα- στε απολύτως ξεκάθαροι ότι δεν κάνουμε εκπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι και σε περι- οχές όπου έχουμε ήδη ενδείξεις υπερκο- ρεσμού, που δέχονται πολύ μεγάλη πίεση, ειδικά λίγους μήνες το χρόνο, θα πρέπει να σκεφτούμε, σε στενή συνεργασία με τον κλάδο του τουρισμού, τι θέλουμε ακριβώς να κάνουμε ». Δημιουργία κορυφαίου ιδιωτικού πα- νεπιστημίου τουριστικών σπουδών! Η σημασία που δίνει ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στην εκπαί- δευση, την ανάπτυξη του ταλέντου και την παροχή υψηλότερου επιπέδου υπη- ρεσιών είναι κάτι παραπάνω από πρόδη- λη και, ουσιαστικά, κατέχει ρόλο-κλειδί στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας και του μεγέθους της εγχώριας τουριστι- κής βιομηχανίας. Όπως, μάλιστα, υπο- γραμμίζει: « Θεωρώ αδιανόητο το γεγονός η Ελλάδα να πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και να μην διαθέτει το καλύ- τερο ιδιωτικό πανεπιστήμιο τουριστικών σπουδών στον κόσμο! Αποτελεί κοινό τό- πο πως οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν δε- ξιότητες και πραγματική γνώση. Μάλιστα, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν, για να τις αποκτήσουν. Η δημιουργία ιδιωτικού πανεπιστημίου θα αποτελέσει, λοιπόν, μια πρώτης τάξεως κίνηση, προκειμένου να ανεβάσουμε ακόμη περισσότερο τα στά- νταρντς μας στον τομέα της εξυπηρέτη- σης, δια μέσω της εκπαίδευσης των στελε- χών του τουρισμού. Ταυτόχρονα, θα υπο- δεχόμαστε ξένους φοιτητές που θέλουν να ακολουθήσουν τουριστικές σπουδές στην Ελλάδα και, ενδεχομένως, να επιχειρήσουν να εφαρμόσουν τα όσα διδάχτηκαν σε επι- χειρήσεις εντός των συνόρων ». Όσο για το εάν έχει ήδη επιλέξει το πρόσωπο που θα αναλάβει καθήκοντα υπουργού Τουρισμού κι εάν αυτό μπο- ρεί να προέρχεται κι από τις τάξεις των εξωκοινοβουλευτικών στελεχών, ο κ. Μητσοτάκης μπορεί να μην αποκάλυψε το όνομα του εκλεκτού, ωστόσο έδωσε μια ενδιαφέρουσα απάντηση σε ό,τι αφορά το σκεπτικό του: « Έχω δεσμευτεί σε ανύποπτη, μάλιστα, στιγμή πως θα αξι- οποιήσουμε στελεχιακό δυναμικό το οποίο και βρίσκεται έξω από τον “σκληρό” πυρή- να των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας. Πρωτίστως, προκειμένου να σηματοδο- τήσουμε στην πράξη αυτό το οποίο εννο- ούμε για πολιτική ενότητα, διεύρυνση κι αξιοκρατία. Υπό αυτό το πρίσμα, δεν μπο- ρούμε να αναφερόμαστε σε πραγματική αξιοκρατία και να δεχόμαστε ότι οι μόνοι που αξίζουν είναι αυτοί οι οποίοι προέρ- χονται μέσα από τις τάξεις του δικού μας κόμματος ». • ΡΕΠΟΡΤΑΖ Από αριστερά: Ο Κ. Μητσοτάκης, Πρόεδρος της Ν.Δ. και ο Γ. Κουβαράς, δημοσιογράφος. “ Θεωρώ αδιανόητο το γεγονός η Ελλάδα να πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και να μην διαθέτει το καλύτερο ιδιωτικό πανεπιστήμιο τουριστικών σπουδών στον κόσμο! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=