Τουριστική Αγορά τ. 282

25 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ του… οδηγού των εξελίξεων, του σχεδι- ασμού των δράσεων, της συνεργασίας με το σύνολο των εμπλεκόμενων φο- ρέων, της εξωστρέφειας, των κινήσεων προσέλκυσης πρόσθετου τουριστικού ρεύματος κ.ο.κ. Το σκεπτικό του κ. Μπακογιάννη, όχι μόνο δεν βρίσκεται σε απόσταση από την προαναφερθείσα προσέγγιση, αλλά στοχεύει στη δυναμι- κή ανάδειξη του τουρισμού ως μοχλού ανάπτυξης της ίδιας της πόλης. « Τα με- γέθη είναι γνωστά και καταδεικνύουν πως στην Αθήνα καταγράφεται μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης τα τελευταία χρό- νια. Θεωρώ πως η πόλη μας διαθέτει μια σειρά από ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες μεγαλουπόλεις: από τα πολλά ιστορικά και πολιτιστικά τοπό- σημα, μέχρι την προσφορά ενός μεγάλου εύρους υπηρεσιών για τους επισκέπτες και τη δυναμική ανάπτυξη σειράς δραστη- ριοτήτων της δημιουργικής οικονομίας. Για αυτό κι αποβλέπουμε στην ανάδειξη της πρωτεύουσας της χώρας μας ως ελ- κυστικό, βιώσιμο κι ασφαλή τουριστικό προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου. Δίχως άλλο, η ανάδειξη της πολυθεματικής ταυτότητας της Αθήνας κι η προώθηση του πολιτιστικού και συνεδριακού τουρι- σμού, σε συνδυασμό με την προσφορά ποικίλων εμπειριών και δραστηριοτήτων στους επισκέπτες της αποτελούν βασικούς άξονες ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την προβολή του ανανεωμένου, όσο και πολυδιάστατου τουριστικού προϊόντος της πόλης μας. Τα ανωτέρω προϋποθέ- τουν την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών φιλοξενίας, τη μεγαλύτερη και συστηματικότερη αξιοποίηση κι ανάδειξη του πλούσιου ιστορικού και πολιτιστικού αποθέματος της πόλης, καθώς επίσης και την κατάλληλη διαχείριση της ροής επι- σκεψιμότητας, προκειμένου να ενισχύεται η τουριστική δραστηριότητα αλλά και να αποφεύγονται φαινόμενα κορεσμού ». Αποτελεσματικότερη διαχείριση της ροής επισκεψιμότητας Κορεσμός, που συνδέεται άμεσα με τον κακώς εννοούμενο υπερτουρισμού, ο οποίος τείνει να αναδειχθεί σε ένα από τα εμπόδια χρηστής ανάπτυξης συγκε- κριμένων πόλεων, πρωτίστως στην Ευ- ρώπη, με σημαντικό ποσοστό τοπικών κοινωνιών να αντιδρά αρνητικά απένα- ντι στην τουριστική βιομηχανία. Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, σε ετήσια βάση υποδέχεται περισσότερους από πέντε εκατομμύρια τουρίστες από ολό- κληρο τον κόσμο, με το 68% περίπου των διανυκτερεύσεων στην Περιφέρεια Αττικής να πραγματοποιείται εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων! Μάλιστα, οι επισκέπτες που επιλέγουν για τις διακο- πές τους αποκλειστικά την Αθήνα, δίχως να μεταβαίνουν σε άλλους προορι- σμούς, από 220.000 το 2013 αυξήθηκαν σε 1,4 εκατομμύρια το 2017! Όσο για τους επισκέπτες στο ιστορικό κέντρο της πόλης, που υπερέβαιναν το 2015 τους 100.000-120.000 ημερησίως, για το 2019 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 220.000- 230.000 σε ημερήσια βάση! Σε αυτή την αδυσώπητη πραγματικό- τητα, ο κ. Μπακογιάννης έχει μια καινο- τόμο θέση-προσέγγιση: « Εκτίμησή μου είναι πως οι επισκέπτες θα πρέπει να αντι- μετωπίζονται ως προσωρινοί κάτοικοι της πόλης, ως μέρος δηλαδή της καθημερινό- τητάς της κι όχι ως προσωρινή επιβάρυν- ση! Ο τουρισμός θα πρέπει να λογίζεται όχι ως αυτοσκοπός, αλλά ως εργαλείο, προκει- μένου να βελτιώνεται και να αναπτύσσεται περαιτέρω ο ίδιος ο προορισμός. Για αυτό και χρειάζεται να αναδειχθεί η πολυθεμα- τική ταυτότητα της Αθήνας, η οποία προ- σφέρει ένα σύνολο εμπειριών και δραστη- ριοτήτων στους επισκέπτες της: από τους ιστορικούς και πολιτιστικούς θησαυρούς μέχρι τον φυσικό πλούτο της πόλης, κι από τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες και την ιστορία των γειτονιών μέχρι τις γαστρονο- μικές εμπειρίες, τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και τις πολλαπλές πολιτιστικές κι αθλητικές διοργανώσεις ». «Φρέσκια» στρατηγική για τον Τουρι- σμό και τη Μητροπολιτική οικονομία Έχοντας την πεποίθηση πως ο Δήμος Αθηναίων οφείλει να έχει ενεργό ρόλο στην προβολή των υφιστάμενων του- ριστικών προϊόντων και την ανάδειξη νέων, ο κ. Μπακογιάννης αναφέρει πως σκοπεύει να προωθήσει παρεμβάσεις βελτίωσης της εικόνας της πόλης σε όλη την έκτασή της (λ.χ. βελτίωση οδοφω- τισμού, καθαριότητα, επιδιορθώσεις σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους και οδο- στρώματα). Όπως επισημαίνει: « Ιδιαί- τερη βαρύτητα θα δώσουμε σε περιοχές που παρουσιάζουν μια -σχετική- εικόνα εγκατάλειψης, όπως η Πλατεία Αμερικής, Κώστας Μπακογιάννης Δήμαρχος Αθηναίων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=