Τουριστική Αγορά τ. 282

47 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ν έοι τύποι τουριστών, και- νούργιες απαιτήσεις για εξατομίκευση υπηρεσιών, αυξημένα στάνταρντς για τον εξοπλισμό των δωματί- ων, ενώ ο ξενοδόχος βρίσκεται απέναντι σε αναρίθμητες προκλήσεις, ζητήματα και δεδομένα. Μια τάση, που μοιάζει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδα- φος, είναι ο τουρισμός ευεξίας ή αλλιώς ο τουρισμός που ενδυναμώνει το σώμα και την ψυχή, ο οποίος έχει πολλές πτυ- χές, μια εκ των οποίων είναι η εκγύμναν- ση κατά τη διάρκεια των διακοπών. Η ολοκληρωμένη εμπειρία ευεξίας μπορεί να δοθεί στον επισκέπτη-τουρί- στα τόσο από τις υπηρεσίες αισθητικής και spa όσο και από την ψυχαγωγία, τη διασκέδαση αλλά και τη γυμναστική. Το γνωστό αρχαιοελληνικό ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» ισχύει και στη σημερινή εποχή και είναι, μάλιστα, πε- ρισσότερο επίκαιρο από ποτέ. Ο αυξανόμενος αριθμός τουριστών wellness σε παγκόσμιο επίπεδο έχει φέ- ρει τους ξενοδόχους αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις αλλά και με αντίστοιχες επιχειρηματικές ευκαιρίες, που, εάν αξιο- ποιηθούν σωστά, μόνο κέρδος μπορούν να τους αποφέρουν. Πόσο έτοιμοι, όμως, είναι οι επαγ- γελματίες της φιλοξενίας να εκμεταλ- λευτούν την ευκαιρία, ώστε να εκσυγ- χρονίσουν τις δομές, να διευρύνουν τις υπηρεσίες τους και να «αγγίξουν» περισ- σότερα είδη τουριστών; Ποια η ταυτότητα του τουρισμού ευεξίας; Ως τουρισμός υγείας/ευεξίας θεωρεί- ται η μορφή διακοπών που μπορεί να συνδυαστεί με την παροχή ενός ευρέος φάσματος υπηρεσιών που στοχεύουν στην ευεξία του επισκέπτη. Οι περισσότεροι ξενοδόχοι δείχνουν να αντιμετωπίζουν αναχρονιστικά αυτή την αναδυόμενη τάση του τουρισμού ευεξίας και θεωρούν ότι μερικά όργανα γυμναστικής, ένας δάσκαλος yoga μια φορά την εβδομάδα και τα φρούτα εποχής μπορούν να τους καταστήσουν ως προορισμό ευεξίας. Φυσικά και κάτι τέτοιο δεν ισχύει πλέον, καθώς ο τουρί- στας που αναζητά υπηρεσίες wellness και wellbeing διαθέτει ένα διαφορετικό προφίλ από τον απλό επισκέπτη-πελάτη. Ένα εκσυγχρονισμένο, και δη υπαίθριο ή ακόμα και «θαλάσσιο», γυμναστήριο ανεβάζει πολύ τον πήχη στη συνολικότε- ρη εμπειρία που δύναται να αποκομίσει ο επισκέπτης, ενώ η επαφή του με την παραλία του ξενοδοχείου θα είναι περισ- σότερο απολαυστική, εάν του παρέχο- νται κι ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που θα τον κάνουν να διασκεδάσει, να χαλαρώσει και να απολαύσει τις ημέρες που θα παραμείνει στο ξενοδοχείο. Ο επισκέπτης που αναζητά να ενισχύει την ευεξία του στις διακοπές πληρώνει, φυσικά, πολλά περισσότερα από έναν που απλώς επιζητά όλες τις άλλες υπη- ρεσίες που προσφέρει το ξενοδοχείο. Πλέον, οι τουρίστες ακολουθούν ολο- ένα και περισσότερο μια πιο bio, green eating στάση ζωής που αποτυπώνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους. Ο επισκέπτης που επιλέγει να κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο και διακρίνεται από αντίστοιχη φιλοσοφία και κουλτούρα στόχο έχει να συνδυάσει σωστή διατροφή (για το σώμα) με δια- σκέδαση (για το πνεύμα) και γυμναστική (ευεξία) κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Αποτέλεσμα; Να θέτει τον οργα- νισμό του σε μια άλλη τροχιά πολύ πιο υγιεινή, μακριά από το άγχος της καθη- μερινότητας. Επιθυμία του είναι μέσα από τις υπηρεσίες που του παρέχει το ξενοδοχείο να «θεραπεύσει» σώμα και πνεύμα και να συνεχίσει (ή να ξεκινήσει) έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=