Τουριστική Αγορά τ. 282

70 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ δριακό τουρισμό στη χώρα μας. Μάλι- στα, οι ίδιοι θεωρούν πως μόνο ανοδικά μπορεί να κινηθεί ο συνολικότερος δεί- κτης των μεγεθών που σχετίζονται με αυτόν, καθώς το timing είναι κατάλλη- λο, οι υποδομές βελτιώνονται, το κλίμα, η εικόνα και το περιεχόμενο υπάρχουν σε αφθονία, άρα δεν υπάρχει κάποιος λόγος να μην καταγραφεί μια αξιοπρό- σεκτη ανάπτυξη και σε έναν εξειδικευ- μένο τομέα, όπως είναι ο συνεδριακός τουρισμός κι η πραγματοποίηση large scale εταιρικών events εντός των συ- νόρων. Αισιοδοξία, που δείχνει να συμ- μερίζεται κι ο επικεφαλής της ΕΑΤΑ για την Αττική: «Με βάση τους στρατηγικούς μας στόχους, κατά την προσεχή διετία (2019-2021) φιλοδοξούμε να καταφέ- ρουμε να “κλείσουμε” για την πόλη μας 45 νέα συνέδρια, τα οποία θα συνεισφέ- ρουν τουλάχιστον 13.000 επισκέπτες και περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο εσόδων για την πόλη. Επιπρο- σθέτως, αυτά θα βοηθήσουν σημαντικά στην περαιτέρω άνοδο της Αθήνας στο επίπεδο της διεθνούς κατάταξης συνεδρι- ακών προορισμών». Η σημασία του This is Athens & Partners Θα πρέπει να τονιστεί πως τη σύ- μπραξη This is Athens & Partners έχει ενεργοποιήσει ο δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, την Aegean, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τη Λάμψα Α.Ε., τη Lamda Development και την Ιονική Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις. Σκοπός της είναι η ανάπτυξη κι υλοποί- ηση δράσεων, με στόχο την προώθηση της πόλης στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Σύμφωνα με τον κ. Γαληνό, ο οποίος είναι μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του This is Athens & Partners, το στρατηγικό πλάνο χωρίζεται σε τρεις κεντρικούς άξονες: «Κατ’ αρχάς, αφορά την ανάπτυξη του προορισμού όπου υλοποιείται, μέσω του πιλοτικού προ- γράμματος POLIS για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Εν συνεχεία, είναι η δια- χείριση του προορισμού, κάτι που λαμβά- νει “σάρκα και οστά”, μέσω του προγράμ- ματος περιηγήσεων “This is Athens-With a Local” από Αθηναίους εθελοντές, αλλά και την ολοχρονική λειτουργία δύο Info Points, τα οποία βρίσκονται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και την Πλατεία Συντάγματος. Όσο για τον τρίτο άξονα του συνολικότερου σχεδιασμού του “This is Athens & Partners”, αυτός αφορά την προώθηση του προορισμού μέσω της κα- μπάνιας “This is Athens. One City. Never Ending Stories”, καθώς επίσης κι ενός καινούργιου portal, που αυτή τη στιγμή επανασχεδιάζεται κι απευθύνεται στους εν δυνάμει επισκέπτες της Αθήνας». Διεκδίκηση διοργάνωσης διεθνούς συνεδρίου: From A to Z! Ακούγοντας για τη διαδικασία δι- εκδίκησης, ανάληψης και διεξαγωγής διεθνών συνεδρίων που ενέχουν πολλα- πλές πτυχές, απαιτητικά «θέλω», «στε- νά» χρονικά περιθώρια και logistics που ξεφεύγουν κατά πολύ από τη συνήθη λογική μικρής κλίμακας εκδηλώσεων, ασυναίσθητα δημιουργείται το ερώτη- μα σχετικά με την όλη διαδικασία που ακολουθείται. Αναμφίβολα, ο κ. Γαλη- νός αποτελεί τον πλέον αρμόδιο επί του θέματος: «Η διαδικασία είναι -λίγο έως πολύ- στανταρισμένη: γίνεται ένα διεθνές call από τον ενδιαφερόμενο διοργανωτή μιας συνεδριακής εκδήλωσης. Εκτός από τα «τυπικά» ζητούμενα (λ.χ. υποδο- μή), τίθεται ως ερώτημα η εμπειρία που είναι σε θέση να διασφαλίσει μια πόλη, εν προκειμένω η Αθήνα, στον σύνεδρο- επισκέπτη», εξηγεί ο επικεφαλής της ΕΑΤΑ και συνεχίζει: «Εκεί, απαιτείται μια σημαντική προεργασία από την πλευρά μας, ώστε να δομήσουμε ένα ενδιαφέ- ρον πρόγραμμα, το οποίο θα είναι -εν πολλοίς- tailor made στις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες, την “ταυτότητα” και τα “θέλω” των συνέδρων. Πάντοτε ζητείται εκτενής περιγραφή, π.χ. ποιοι συνεργάτες θα συμμετάσχουν ή πώς θα διαμορφω- θούν και εξελιχθούν τα εν γένει logistics, σαν να πρόκειται την επόμενη ημέρα, κιόλας, να ξεκινήσουν οι εργασίες του συνεδρίου! Θα πρέπει να σημειωθεί πως στα μεγάλα διεθνή συνέδρια, στα οποία συμμετέχει ένας αξιοσημείωτος αριθμός συνέδρων και τα οποία θεωρούνται ως θεσμός για τον κλάδο τους, υπάρχει ένα πολυσέλιδο manual -ουσιαστικά- στο οποίο και γίνεται εξαιρετικά αναλυτική περιγραφή των όρων και προϋποθέσεων που τίθενται από μέρους της διοργα- νώτριας αρχής. Στη συνέχεια, συνήθως, λαμβάνουν χώρα επιτόπιες επιθεωρήσεις των χώρων διεξαγωγής των συνεδριακών εκδηλώσεων, της υποδομής φιλοξενίας, εστίασης και ψυχαγωγίας, αλλά και των “ Το 2018 η Αθήνα φιλοξένησε συνολικά 90 συνέδρια Ενώσεων και Οργανισμών, στα οποία και συμμετείχαν περίπου 37.000 άτομα. Κάτι που… μεταφράζεται σε έσοδα της τάξεως των 65 εκατομμυρίων ευρώ! ” ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=