Τουριστική Αγορά τ. 285

110 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ TECH αεροδρόμιο της Ατλάντα το πρώτο εξ ολοκλήρου βιομετρικό terminal. Επίσης, η JetBlue, σε συνεργασία με τη SITA, κάνει δοκιμές σε σύστημα επιβί- βασης με βιομετρική αναγνώριση, στο διεθνές αεροδρόμιο της Βοστόνης. Εκτός από τη βιομετρική αναγνώριση προσώ- που, άλλες εταιρείες αναπτύσσουν συ- στήματα αναγνώρισης δακτυλικού απο- τυπώματος, ακόμη και βαδίσματος, όπως το σύστημα που αναπτύσσει για τα αερο- δρόμια η VisionBox. Από τις εξελίξεις δεν θα μπορούσε, βέβαια, να λείπει η Apple που έχει αναπτύξει πολλές βιομετρικές εφαρμογές. Μια ακόμη εταιρεία, η Clear, που ήδη συνεργάζεται με δεκάδες αερο- δρόμια στις ΗΠΑ, δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να κάνουν βιομετρική εγ- γραφή και να τη χρησιμοποιούν όχι μόνο για την επιβίβαση στην πτήση τους, αλλά και σε άλλες εκδηλώσεις, όπως αθλητι- κούς αγώνες, συναυλίες κ.λπ . Ενστάσεις κι επιφυλάξεις Βεβαίως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από τη βιομετρική τεχνολογία να υπο- στηρίζουν την άνεση για τους επιβάτες και τη μείωση κόστους, ωστόσο, θα πρέ- πει να έχουμε κατά νου πως θα πρέπει να υπάρξουν διακρατικές συμφωνίες, που θα ορίζουν πώς θα χρησιμοποιού- νται και θα αποθηκεύονται τα ανεξίτηλα κι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων επιβατών. Ταυτόχρονα, προκειμένου να λειτουργήσει το σύστη- μα, θα πρέπει να υπάρξουν συνέργειες με τις κατά τόπους κρατικές υπηρεσίες ασφαλείας. Μέχρι στιγμής, οι βιομετρικές πληρο- φορίες δεν αποθηκεύονται κι οι επιβάτες επαναβεβαιώνουν την ταυτότητά τους σε κάθε ταξίδι. Τελικός στόχος μπορεί να είναι η θεσμοθέτηση διεθνών στάνταρ για τη βιομετρική αναγνώριση, αλλά οι ποικίλοι κανονισμοί ανά χώρα και περι- οχή για την προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν αναμένεται να επιτρέ- ψουν να συμβεί, άμεσα τουλάχιστον, κάτι τέτοιο, χωρίς να υπάρξουν σημαντικές δικλίδες ασφαλείας. Πάντως, σε έρευνα που πραγματοποίησε η IATA για τις τά- σεις των επιβατών διεθνώς, προέκυψε ότι οι Millennials επιθυμούν τη συντό- μευση των διαδικασιών για την απόθεση αποσκευών, ει δυνατόν σε λιγότερο από μισό λεπτό, και το 65% των επιβατών δηλώνει πρόθυμο να μοιραστεί περισ- σότερες προσωπικές πληροφορίες, αν με αυτό τον τρόπο κερδίζει χρόνο στο αεροδρόμιο. Συνολικά, εκτιμάται ότι, λόγω των χαμηλότερων τιμών στα εισιτήρια και την επέκταση των αερογραμμών, φέτος το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα πάει στις αερομεταφορές. Αυτό σημαίνει ότι οι άν- θρωποι πλέον ταξιδεύουν περισσότερο και όσο πιο εύκολο κάνουν το ταξίδι οι αεροπορικές εταιρείες, τόσο το καλύτε- ρο θα είναι γι’ αυτές. Η χρήση της βιομετρικής τεχνολογίας μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους το- μείς, όπως στην αναγνώριση του προσω- πικού για την είσοδο σε συγκεκριμένες περιοχές ή στο πιλοτήριο. Η βιομετρική αναγνώριση ταυτότητας θα μπορούσε επίσης να ενταχθεί στα κα- ταστήματα duty free, σε αεροδρόμια και πτήσεις κι εν τέλει στις επιχειρήσεις που συνδέονται με τις αεροπορικές γραμμές, όπως ξενοδοχεία κι εμπορικά καταστή- ματα. Γενικά, εκτιμάται ότι όσο η συγκε- κριμένη τεχνολογία θα ωριμάζει και θα εξελίσσεται, θα προσφέρει στις αεροπο- ρικές εταιρείες μια γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων που θα βελτιώνουν την εμπει- ρία των επιβατών και θα επιτρέπουν και τον καλύτερο έλεγχο του λειτουργικού κόστους. • “ Κατά τα επόμενα χρόνια, τα περισσότερα αεροδρόμια των ΗΠΑ θα έχουν εντάξει βιομετρικά συστήματα αναγνώρισης των επιβατών στην καθημερινή λειτουργία τους. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=