Τουριστική Αγορά τ. 285

36 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και πιο προσωποποιημένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, ξεναγήσεις πέραν των συνη- θισμένων, δραστηριότητες στη φύση, κρουαζιέρες και φυσικά και all-inclusive διαμονή. Ένα σημαντικό στοιχείο που έχουν τα κλασικά τουριστικά πακέτα, που δεν πρέπει να το ξεχνάμε, είναι ότι βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας οι αγοραστές έχουν ασφαλιστική κάλυψη. Μέσω αυτής, διασφαλίζεται η αποζη- μίωσή τους κι ο επαναπατρισμός τους σε περίπτωση που ο πάροχος του πακέτου πτωχεύσει. Όπως, δηλαδή, συνέβη με την Thomas Cook. Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει και στην Κίνα. H Ctrip λειτουργεί, κυρίως, ως Online Travel Agency. Ταυτόχρονα, όμως, διεκπεραιώνει μεγάλο μέρος των εργασιών της offline και μέσω τηλεφώ- νου. Η εταιρεία, που έχει την έδρα της στη Σανγκάη, ανακοίνωσε ότι οι πω- λήσεις τουριστικών πακέτων κέρδισαν μερίδιο αγοράς πέρυσι, που ανήλθε στο 12% των συνολικών εσόδων, ενώ τα κέρδη από το συγκεκριμένο κομμάτι αυξήθηκαν κατά 27% το 2018, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Νέες καταναλωτικές συνήθειες Οι παραδοσιακοί tour operators επι- χείρησαν να ανταποκριθούν στις νέες ταξιδιωτικές τάσεις. Η TUI έδωσε έμφαση στη δημιουργία πακέτων με αποκλειστικό περιεχόμενο, μπήκε στον τομέα της κρουαζιέρας και βελτίωσε τις online υπηρεσίες της, προ- σπαθώντας πάντα να δίνει ώθηση στις all-inclusive επιλογές. Η Thomas Cook έκανε κι αυτή κινή- σεις, προσπαθώντας να φτιάξει τα δικά της ξενοδοχειακά brands. Τον Νοέμβριο του 2018, κατά τις ανακοινώσεις για την πορεία που είχε εντός του έτους, η διοίκηση του ομίλου έθεσε ως προτεραι- ότητα για το 2019 τη μείωση του ρίσκου από τις προκρατήσεις και τη δημιουργία πιο ευέλικτων τουριστικών πακέτων. Να μην ξεχνάμε ότι στο κλασικό μοντέ- λο λειτουργίας των tour operators, τα δωμάτια και τα αεροπορικά εισιτήρια προπληρώνονται, ακόμα κι αν δεν εμφα- νιστούν πελάτες, για να τα αγοράσουν. Σύμφωνα με την ίδια την Thomas Cook, ενώ το 20% των πελατών της αγό- ρασε περισσότερα τουριστικά πακέτα το 2018, σε σύγκριση με το 2015, περισσό- τερο από τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών εξέφραζαν το ενδιαφέρον για πιο προ- σωπικές εμπειρίες. Σε αυτή τη διάθεση από πλευράς πελατών, ο βρετανικός όμι- λος ανταποκρίθηκε καθυστερημένα και με μικρές προσφορές, τύπου επιλογής δωματίου ή ξαπλώστρας… Παρομοίως, η TUI, που είναι κι ο μονα- δικός πλέον μεγάλος tour operator της Ευρώπης, κατά τις ανακοινώσεις για τα αποτελέσματα του 2018, τόνισε ότι το έτος που διανύουμε θα έχει ιδιαίτερες προκλήσεις, εξαιτίας του ανταγωνισμού από τις ΟΤΑ και των ευέλικτων τουριστι- κών πακέτων. Στον αντίποδα, το 2018, η Expedia «έτρεξε» μια διαδικτυακή καμπάνια, προσφέροντας δωμάτιο ξενοδοχείου σε τιμή πακέτου με το αεροπορικό ει- σιτήριο που μόλις είχε κλείσει κάποιος πελάτης. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, οι επιλογές για τουριστικό πακέτο έχουν αυξηθεί θεαματικά σε σύγκριση με τις μεμονωμένες κρατήσεις δωματίων, ενώ κι οι ακυρώσεις είναι πολύ χαμηλότερες στις περιπτώσεις των πακέτων. Συμπερασματικά, τα του- ριστικά πακέτα δεν φαίνεται σε καμία περίπτωση πως αποσύνονται από το προσκήνιο. Η μορφή τους, οπωσδήποτε, μεταβάλλεται, λόγω των νέων ταξιδιωτι- κών τάσεων που αναπτύσσονται και της ζήτησης για πιο ευέλικτες και προσωπι- κές εμπειρίες και για πιο εξεζητημένες περιοδείες και ξεναγήσεις. Οι ταξιδιώτες, πλέον, επιθυμούν περισσότερες επιλογές κι η τουριστική αγορά καλείται να αντα- ποκριθεί σε αυτές. • ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ Διαφαίνεται πως υπάρχει μια προτίμηση των Βρετανών σε πακέτα με προσωποποιημένες εμπειρίες, ξεναγήσεις πέραν των συνηθισμένων, δραστηριότητες στη φύση και κρουαζιέρες. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=