Τουριστική Αγορά τ. 285

47 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ άδραξε την ευκαιρία και κατά την ομιλία του τόνισε πως ο εγχώριος τουριστικός κλάδος θα πρέπει να μην μένει προσηλωμένος απο- κλειστικά στο κύριο «προϊόν» του Sea & Sun, αλλά να αξιοποιεί τις εξαιρετικές προοπτικές και προτάσεις που παρέχουν επιμέρους πτυχές του, όπως η γαστρο- νομία, ο πολιτισμός, η εμπειρία της επικοινωνίας με τους γηγενείς και τους κατοίκους κάθε περιοχής ξεχωριστά κ.ά. «Κάτι, που θα πρέπει να γίνει με πνεύμα δημιουργικότητας και καινοτομίας, δομώντας «φρέσκα» όσο κι ελκυστικά προϊόντα, υπηρεσίες κι εμπειρίες, οι οποίες θα αναβαθμίσουν συνολικά το “Greek experience” και θα απευθυνθούν σε νέα κοινά» . Έμφαση στην «αξία» του τουριστικού brand Τη σημασία που έχει να παρακολου- θούν εκ του σύνεγγυς οι εμπλεκόμενοι παράγοντες με τον τουρισμό τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις και να προ- σαρμόζουν το «προϊόν» ή την πρότασή τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταπο- κρίνονται στα σύγχρονα «θέλω» των επισκεπτών, υπογράμμισε ο γκουρού στις στρατηγικές του μέλλοντος, Paul Papadimitriou, ιδρυτής της Intelligencr, κατά τη διάρκεια της keynote ομιλίας του στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ, με τίτλο: «Redefining Realities: #someReactDifferent». Το παράδειγμα της Ιαπωνίας, σύμφω- να με τον κ. Papadimitriou, είναι αποκα- λυπτικό, όσον αφορά την οικοδόμηση ενός τουριστικού brand. Εκεί, η «αξία» που κυριαρχεί για τον υποψήφιο επισκέ- πτη δεν είναι άλλη από τον πολιτισμό, την κουλτούρα, τα ήθη και τα έθιμα. Πρόκειται δε για τον πρωταρχικό λόγο που κάτι παραπάνω από 38 εκατομμύ- ρια τουρίστες επισκέπτονται τη χώρα σε ετήσια βάση. «Σήμερα βρισκόμαστε ενώπιον μιας εντελώς καινούριας εποχής στον το- μέα των ταξιδιών και του τουρισμού εν γένει. Καταγράφεται μεταβολή στη συμπεριφορά και -το κυριότερο- στις αξίες του πελάτη, οι οποίες μέχρι πρό- τινος αποτελούσαν σκόρπιες εκφάνσεις που συναντιόνταν εδώ κι εκεί, ωστόσο πλέον έχουν επιταχυνθεί κι η ενιαία μορφή τους δεν θα αργήσει να λάβει χώρα. Προκειμένου, λοιπόν, η Ελλάδα να ξεχωρίσει και να διακριθεί, θα πρέπει να αναθεωρήσει το σκεπτικό και την κουλτούρα της αναφορικά με τον τουρι- σμό. Οφείλει να αναμείξει τη μοναδική πολιτιστική κι αρχαιολογική της κληρο- νομιά με τους πυλώνες στους οποίους σχεδιάζει να βασίσει το μέλλον της, δο- μώντας ένα offering που όμοιό του δεν θα συναντάται στο διεθνές στερέωμα! Πάντοτε, έχοντας το βλέμμα στο μέλλον κι επιδιώκοντας να αναπτυχθεί ταχύτερα και ψηλότερα!» , τόνισε με έμφαση ο κ. Papadimitriou. Ο ίδιος ανέφερε πως κάτι που θεω- ρούταν ως μοναδική εμπειρία πριν από μερικά χρόνια, πλέον, αποτελεί πραγμα- τικότητα ή δεν βρίσκεται καν στο προ- σκήνιο! Οι σημερινοί ταξιδιώτες, όταν φτάνουν στη στιγμή κατά την οποία θα πρέπει να ασχοληθούν, προκειμένου να οργανώσουν τις διακοπές τους, βασίζο- νται αποκλειστικά στον εαυτό τους και στο smartphone τους. “ Κάτι που θεωρού- ταν ως μοναδική εμπειρία πριν από μερικά χρόνια, πλέον, αποτελεί πραγματικότητα ή δεν βρίσκεται καν στο προ- σκήνιο! Οι σημερινοί τα- ξιδιώτες, βασίζονται απο- κλειστικά στον εαυτό τους και στην φορητή συσκευή κινητής τηλεφωνίας. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=