Τουριστική Αγορά τ. 285

92 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ από αρνητικές κριτικές φέρνει μεγάλες ζημιές. Ακριβώς, λοιπόν, επειδή υπάρχει αυτό το φαινόμενο, έτσι και αλλιώς, η παρότρυνση από το ίδιο το ξενοδοχείο στους επισκέπτες να καταγράφουν τις εμπειρίες τους λειτουργεί θετικά και δεί- χνει τη σιγουριά του ξενοδοχείου για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. • Αναζητώντας τον ενθουσιασμό Μια καλή παρουσίαση του ξενοδοχεί- ου και του προορισμού κάνει πιο εύκολο για τους ενδεχόμενους πελάτες να το- ποθετήσουν νοερά τον εαυτό τους στον χώρο, να φανταστούν το ταξίδι. Οι άνθρωποι που ψάχνουν να ταξιδέ- ψουν κάπου θέλουν να μάθουν πώς θα είναι η πραγματική τους εμπειρία, πώς θα αισθανθούν, τι θα αποκομίσουν από όλο αυτό. Τα συναισθήματα παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτή την υπόθεση κι ο στόχος πρέπει να είναι πρώτα να κερ- δίσουμε την καρδιά τους και μετά το μυαλό τους. • Χτίζοντας την εμπιστοσύνη Κάθε ξενοδοχείο μπορεί να ισχυροποιη- θεί και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των μελλοντικών πελατών και του προσω- πικού του, αν η ιστορία και παρουσίαση λάβει χώρα με ξεκάθαρα μηνύματα. Ένα ξενοδοχείο μπορεί να προβάλλει πολλά στοιχεία για το ταξίδι, τον προορισμό, τη διαμονή, τις ανέσεις, αλλά αυτά στην προβολή τους θα πρέπει να έχουν και το χαρακτηριστικό της αποκλειστικότητας. Ότι, δηλαδή, η υποσχόμενη όμορφη εμπειρία θα συμβεί μόνο με εμάς ή μέσα από εμάς. Η online παρουσίαση με το αφήγημα ενός ταξιδιού μπορεί να είναι πολλά πράγματα, αλλά το σίγουρο είναι πως μια καλή μείξη κειμένων, φωτογρα- φιών και βίντεο κάνει θαύματα. Αν εντός κάποιου ξενοδοχείου δεν υπάρχει η ομάδα μάρκετινγκ που θα αναλάβει αυτή την αποστολή, θα πρέπει να επιδιώκεται η συνεργασία με εξωτερι- κό φορέα που να μπορεί να το κάνει. Γιατί μπορεί όλα τα παραπάνω να ακούγονται εύκολα, στην πράξη όμως αποδεικνύεται ότι δεν συζητάμε για μια εύκολη υπόθεση. Ίσως, πάλι, και να ακούγονται δευτερεύουσας σημασίας. Όμως, στην εποχή που ζούμε, δεν είναι, διότι, όπως είπαμε και πριν, σχεδόν τα πάντα πλέον συμβαίνουν ψηφιακά κι αυτή η τάση συνεχώς θα ενισχύεται στο μέλλον. Το μεγάλο κέρδος από τη διαδικασία που περιγράφουμε είναι ότι ένα ξενοδο- χείο μπορεί να αυξήσει, ίσως και κατα- λυτικά, τις άμεσες digital πωλήσεις του, πράγμα που σημαίνει και πολύ μεγαλύ- τερο κέρδος. Το βασικό που πρέπει να θυμόμαστε, για να λειτουργήσει επιτυχώς το ψηφια- κό αφήγημα, είναι η αυθεντικότητα κι η ειλικρίνεια. Αυτό που παρουσιάζουμε θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγμα- τικότητα, ώστε η πραγματική εμπειρία να καλύπτει ή ακόμα καλύτερα να ξε- περνά τις προσδοκίες των επισκεπτών που δημιουργήθηκαν από την online παρουσίαση. Είναι μια διαδικασία λεπτή που θέλει κι αυτή την τέχνη της, όπως πολλά, άλλωστε, πράγματα στη ζωή. • “ Ανεξαρτήτως κλά- δου, εκτιμάται ότι οι φόρμες επικοινωνίας με- τατρέπονται σε πωλήσεις σε ποσοστό που κυμαί- νεται από 8 έως και 17%. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε 100 άτομα που επισκέπτο- νται τη φόρμα, περίπου 80 με 90 εξ αυτών εγκαταλεί- πουν την προσπάθεια! ” MARKETING

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=