Τουριστική Αγορά τ. 286

4 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ EDITORIAL Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847, e-mail: cpress@compupress.gr ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος ΣΥΝΤΑΞΗ: Γιάννης Αποστολόπουλος ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη, Κέλλη Αντωνάκου, Αλεξία Ξυγκόρου ΥΠΕΥθΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: ΣΠΥΡΟΥ AE ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1105-5529 www.touristiki-agora.gr, e-mail: ta@compupress.gr , ΤιμΗ τΕΥχουΣ: € 5,00 ΚΩΔΙΚΟΣ: 011641 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. H αισθητή αναβάθμιση της ποιοτικής στάθμης του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, αποτελούσε επί μακρόν ζητούμενο από τους παράγοντες της αγοράς. Βλέπετε, καλά τα επαναλαμβανόμενα ρεκόρ σε επίπεδο head count, ωστόσο, σε πλείστες περιπτώσεις, αυτά δεν συνοδεύονται από αντίστοιχο… αντίκρισμα στο περιεχόμενο του ταμείου κατά το τέλος της ημέρας. Στην εποχή που το «smart» ανάγεται ως πρόθημα σε ολοένα και περισσότερες δράσεις της καθημε- ρινότητάς μας, θα ήταν αδιανόητο να… παραλειφθεί ο συσχετισμός του με την τουριστική βιομηχανία. Αναμφίβολα, πρόκειται για μια κεφαλαιώδους σημασίας λεπτομέρεια, η οποία οφείλει να μετεξελιχθεί σε σταθερά, που θα συνοδεύει συνολικότερα το modus operandi του ελληνικού τουρισμού. Ορισμένες φορές, οι άμεσα εμπλεκόμενοι βρίσκονται δέσμιοι στατιστικών και δεδομένων, τα οποία ενέχουν επιφανειακή -και μόνο- σημασία, αγνοώντας την ουσία και τους πραγματικούς παράγοντες στους οποίους δίνεται βαρύτητα από τους ίδιους τους stakeholders. Αποτέλεσμα; Οι… πανηγυρτζήδες να εστιάζουν σε μεγέθη κι αριθμούς κενού περιεχομένου -τους οποίους ωστόσο αξιοποίησαν ως «υλικά» κι έκτισαν το μονοπάτι που τους οδήγησε στο επόμενο βήμα της καριέρας τους- δίχως ωστόσο να συνδέουν κατ’ ελάχιστον πρακτικές, πολιτικές, στρατηγικές και δράσεις με την αισθητή αναβάθμιση της οικονομικής στάθμης του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος. Έννοιες, όπως ενίσχυση της κατά κεφαλήν δαπάνης ή προσέλκυση επισκεπτών από το «πάνω ράφι», αδυνατούσαν να… χωρέσουν στις πομπώδεις αναφορές και προβλέψεις περί των δεκάδων εκατομμυ- ρίων τουριστών. Λογικό φαντάζει, καθώς προϋποθέτει γνώση, όραμα, σχέδιο, δέσμευση, επένδυση, κόπο, χρόνο και προσπάθεια! Α, ναι, και να ταιριάζει με την κουλτούρα και την εν γένει κοσμοθεωρία των άμεσα εμπλεκόμενων. Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την επίτευξη μιας «εκρηκτικής» ανάπτυξης των μεγεθών που σχετίζονται πρωτίστως με το εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα, οι συνθήκες έχουν ωριμάσει, ώστε πλέον το ενδιαφέ- ρον του συνόλου των παραγόντων της αγοράς να στρέφεται και στα έσοδα. Προσδοκώμενα, όσο και στοχευμένα. Με λογική, σχεδιασμό, στρατηγική, συντονισμένες δράσεις, κλιμάκωση, επενδύσεις και αποτελεσματικότητα. Εξυπακούεται πως το τελευταίο απαιτεί χρόνο αλλά και την κατάλληλη στοχοθέ- τηση κι εν συνεχεία σωστή επιλογή επιμέρους υπο-τμημάτων, τόσο των κύριων αγορών από τις οποίες προέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, όσο και των νέων, που δεν διακρίνονται για τη μαζικότητά τους σε επίπεδο ταξιδιωτών. Χρειάζεται τόλμη, γνώση και δεδομένα, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προτάσεις, να επισημανθούν τα USPs τους και να προβληθούν σε επιλεκτικό προκαθορισμένο κοινό. Αν μη τι άλλο, το συγκεκριμένο project απαιτεί την υιοθέτηση ενός «think big» σκεπτικού, μακριά από συνήθεις επαναλήψεις, φθαρμένες διαδικασίες, ξεπερασμένες λογικές και μικρόνοη προσέγγιση. Η επίτευξη της προσέλκυσης ποιοτικότερου οικονομικά τουριστικού ρεύματος, αυτομάτως, θα συμ- βάλλει στην ενίσχυση των μέσων τιμών των παρεχόμενων υπηρεσιών, παρασύροντας προς τα επάνω τα συνολικότερα μεγέθη που προσπορίζεται ο κλάδος. Στοιχείο, το οποίο δεν εκλαμβάνει ως προαπαι- τούμενο την ύπαρξη… στίφους εκατομμυρίων επισκεπτών. «στοίχημα» H στροφή προς την ποιότητα!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=