Τουριστική Αγορά τ. 286

69 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Τ α τελευταία χρόνια, το μπάνιο στα ξενοδοχεία έχει αποκτήσει άλλο νόημα από αυτό που είχε μέχρι το πρόσφατο παρελθόν κι οι πελάτες έχουν πλέον σήμερα διαφορετικές προσδοκίες. Το μπάνιο έχει πάψει να είναι ένας χώρος ανάγκης, ένα «αναγκαίο κακό» που στερεί τε- τραγωνικά από το υπόλοιπο δωμάτιο. Τα σύγχρονα μπάνια στον κλάδο της φιλοξενίας αποτελούν χώρους ευεξίας και χαλάρωσης και όλο και περισσότεροι επισκέπτες δείχνουν να εκτιμούν, αλλά και να συνυπολογίζουν για το ξενοδο- χείο που θα επιλέξουν τις ανέσεις που τους παρέχονται σε αυτό το επίπεδο. Αποτέλεσμα αυτής της τάσης, που συ- νεχώς εξελίσσεται, είναι να αναδύονται νέα χαρακτηριστικά, νέες ιδέες design και νέα προϊόντα για τα μπάνια των ξε- νοδοχείων. Για να βελτιωθεί η εμπειρία των επισκεπτών και να προσελκύσουν τα ξενοδοχεία μεγαλύτερο κοινό, τα μπάνια γίνονται μεγαλύτερα, ενώ εμ- φανίζονται όλο και περισσότερες SPA παροχές. Οι κατασκευαστές, όμως, τονί- ζουν ότι πρώτιστη προτεραιότητα για τα ξενοδοχεία πρέπει να είναι η ποιότητα κι αντοχή των υλικών. Τα υδραυλικά συστήματα πρέπει να αντέχουν για πά- νω από είκοσι χρόνια και δεν πρέπει να αλλάζονται συχνά, διότι εξανεμίζονται τα κέρδη της επένδυσης. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως θα πρέπει να γίνονται εκπτώσεις στην αισθητική. Άλλωστε, ο συνδυασμός αισθητικής κι αντοχής ορίζει τελικά και την ποιότητα. Σε καμία περίπτωση, ωστόσο, δεν πρέπει να γίνο- νται υποχωρήσεις σε θέματα ποιότητας κι αντοχής προς όφελος της αισθητικής. Όπως και να έχει, το μπάνιο στο ξενοδο- χείο αποκτά όλο και περισσότερο βαρύ- νουσα σημασία. Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από σχόλια των επισκεπτών σε τουριστι- κές πλατφόρμες, όπως το TripAdvisor, δείχνουν ότι στο μέλλον τα μπάνια θα γίνονται όλο και μεγαλύτερα, σε βάρος του υπόλοιπου δωματίου, κι αναμένεται να εντάσσουν στον χώρο τους όλο και περισσότερους αυτοματισμούς. Οι επι- σκέπτες δίνουν έμφαση σε SPA παροχές κι αυτό είναι κάτι που, τηρουμένων των αναλογιών, μπορούν να το καταφέρουν ακόμη και ξενοδοχεία 3 αστέρων. Χώροι σε αρμονία Στη σύγχρονη εποχή, επιδίωξη είναι τα μπάνια να αποτελούν φυσική συνέχεια του δωματίου, αλλά και χώρο χαλάρω- σης κι «απόδρασης» για τους επισκέπτες. Έτσι, δεν λείπουν προτάσεις όπου το δωμάτιο ουσιαστικά περιπλέκεται με το μπάνιο, δημιουργώντας έναν κοινό χώρο διαμονής. Οι μπανιέρες ελεύθερης τοποθέτησης έχουν συμβάλλει πολύ σε αυτού του τύπου τα δωμάτια κι έχουν δώσει μεγάλες δυνατότητες για τους χώ- ρους των δωματίων και του design. Στο επίκεντρο η βιωσιμότητα Η τάση για αειφόρες πρακτικές που σέβονται το περιβάλλον είναι κυρίαρχη σε όλες τις δυτικές κοινωνίες κι επηρε- άζει σε μεγάλο βαθμό τον τουριστικό κλάδο. Τα «πράσινα» ξενοδοχεία είναι αδιαμφισβήτητα το μέλλον και τα μπά- νια δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση. Συγκεκριμένα, οι επιλογές αφορούν τόσο τα υλικά που θα χρησι- μοποιηθούν μέσα στο μπάνιο, όσο και την ενσωμάτωση τεχνολογίας που θα μειώνει την άσκοπη σπατάλη νερού. Τα φυσικά υλικά κέρδισαν έδαφος το 2019 κι αυτό αναμένεται να συνεχιστεί και το 2020. Επιφάνειες που μοιάζουν με εκτε- θειμένο τσιμέντο, ανεπεξέργαστο ξύλο, τούβλα, συνδυασμένες με μοντέρνες γραμμές και παρεμβάσεις, μπορούν να δώσουν μια αίσθηση φυσικού περιβάλ- λοντος μέσα στο μπάνιο ή μια μοντέρνα industrial αισθητική. Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες δίνουν τη δυνατότητα μείω- σης της κατανάλωσης του νερού έως και 50%. Ταυτόχρονα, αυτές οι τεχνολογίες μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο marketing για την «πράσι- νη» ταυτότητα του ξενοδοχείου. Οι μπαταρίες, ο χρυσός κι οι κίνδυνοι Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις του 2019, που σίγουρα θα παραμείνει και το

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=