Τουριστική Αγορά τ. 287

52 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Ε νδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία της τουριστικής χρονιάς εν μέσω πανδημίας δίνει ο διευ- θυντής Λειτουργικού (Director of operations) της ξενοδοχειακής αλυσίδας Grecotel κ. Δημήτρης Καλαϊτζι- δάκης. Όπως σημειώνει: «Η κίνηση φέτος θα κριθεί από την επιδημιολογική κατάστα- ση της Κρήτης και το κατά πόσο θα δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό του προσωπικού, με τη βασική προϋπόθεση ότι το προσωπικό θα ανταποκριθεί θετι- κά στον εμβολιασμό. Επίσης, βασική προϋπόθεση είναι η συνέχιση του βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμού του ντόπιου πληθυσμού και της αποτελεσματικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πράσινου Διαβατηρίου (Digital Green Passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακόμη, σημαντικός παράγοντας είναι η επιδημιολογική κατάσταση και ο ρυθμός εμβολιασμού των χωρών – δεξαμενών, από τις οποίες δεχόμαστε επισκέπτες». Σύμφωνα με τον διευθυντή Λειτουργι- κού της Grecotel: «Πέρυσι, το καλοκαίρι του 2020, προθυμοποιήθηκαν να ανοί- ξουν τα μισά ξενοδοχεία. Πολλά από αυτά έκλεισαν αμέσως μετά το άνοιγμά τους, λόγω της χαμηλής πληρότητάς τους. Για τη σαιζόν του 2021, ο ανταγω- νισμός μεταξύ των ξενοδοχείων θα είναι ακόμη πιο σκληρός, αφού θα λειτουργή- σουν, αν όχι όλα, πολύ περισσότερα». Αναφορικά με τον ανταγωνισμό από το εξωτερικό και καθώς τα δεδομένα διαφοροποιούνται σε ένα τοπίο που μέ- σα στην πανδημία συνεχώς αλλάζει, ο κ. Καλαϊτζιδάκης σχολιάζει: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλη η Μεσόγειος λειτουρ- γεί σαν ένα συγκοινωνούν δοχείο. Αν μία πολύ δυνατή τουριστικά χώρα, όπως π.χ. η Ισπανία, πάει εξαιρετικά μία σαιζόν, θα υπάρχει έλλειμμα στην υπόλοιπη Μεσό- γειο. Αν, σε αντίθεση, για συγκεκριμένο λόγο, ο προορισμός Ισπανία δεν “τραβή- ξει”, σίγουρα θα “ξεχειλίσει” η υπόλοιπη Μεσόγειος. Και επειδή η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό ακόμα και τις ισχυρές οικονομίες όλης της κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες απο- τελούν βασικές πηγές της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα μας γενικότερα και προς την Κρήτη ειδικότερα, πολλές κυβερνήσεις θα εκμεταλλευτούν την πανδημία προς δικό τους οικονομικό όφελος. Μακρινοί προορισμοί, παρότι ακριβοί, έχουν ήδη γίνει δημοφιλείς στους ξένους τουρίστες, π.χ. Μαλδίβες, Κόστα Ρίκα κ.λπ . (και όχι μόνο) λόγω της πανδημίας». Ο κ. Καλαϊτζιδάκης υπογράμμισε ότι οι φορείς εστιάζουν στη δυναμική της Κρήτης: «Το μεγαλύτερο ατού της Κρήτης είναι η φήμη που δημιούργησε πέρυσι ως ένας εξαιρετικά ασφαλής προορισμός. Η φήμη αυτή δημιουργή- θηκε αφενός από την άμεση αντίδραση των επιχειρηματιών, που φρόντισαν να ετοιμάσουν τα ξενοδοχεία τους ώστε να ανταποκρίνονται στις υγειονομικές απαι- τήσεις, αφετέρου από την ανταπόκριση του προσωπικού στην πιστή τήρηση των πρωτοκόλλων, αποτέλεσμα της πιστοποιημένης εκπαίδευσης όλων των εμπλεκομένων από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης, με την υπο- στήριξη της περιφέρειας. Για το 2021 θα πρέπει να κεφαλαιοποιήσουμε την περυ- σινή φήμη μας. Επιπλέον, ατού θα είναι η Covid Free λειτουργική εμπειρία των ξενοδοχείων που αποκτήθηκε πέρυσι και η συνεχιζόμενη, για δεύτερη χρονιά, εκπαίδευση των εργαζομένων. Μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τα δύο πα- νεπιστημιακά νοσοκομεία, καθώς και τα νομαρχιακά νοσοκομεία». Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο κ. Κα- λαϊτζιδάκης: «Η σαιζόν ουσιαστικά θα ξεκινήσει από τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλί- ου. Οι tour operators, όμως, έχουν δείξει ενδιαφέρον να επιμηκύνουν τη σαιζόν μέχρι και Νοέμβριο. Αυτό γίνεται πρώτον όχι επειδή έχουν εισακούσει την πολυ- πόθητη επιμήκυνση της σαιζόν, για την οποία συζητά και αγωνιά η Κρήτη, αλλά επειδή έχουν χάσει πολλές ημέρες από το ξεκίνημά της. Δεύτερος και κύριος λόγος είναι ότι τον Σεπτέμβριο θα έχουν εμβολιαστεί όλοι οι Ευρωπαίοι». «Δυστυχώς, η μείωση των εσόδων θα είναι μεγαλύτερη της μείωσης των ξένων αφίξεων σε σχέση με το 2019 και μεγαλύτερη ανησυχία υπάρχει για τις πληρωμές προς τους ξενοδόχους και τους υπόλοιπους τουριστικούς επιχειρη- ματίες» καταλήγει ο κ. Καλαϊτζιδάκης, έχοντας σκιαγραφήσει πολλές από τις όψεις, τις αγωνίες αλλά και τις ευκαιρίες του τουρισμού της Κρήτης και της χώ- ρας μας. • Αντίδοτο στην πανδημία είναι η επέκταση της τουριστικής σαιζόν. “ Μακρινοί προορισμοί, παρότι ακριβοί, έχουν ήδη γίνει δημοφιλείς στους ξένους τουρίστες λόγω της πανδημίας. ” ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΆΚΗΣ Director of Οperations της ξενοδοχειακής αλυσίδας Grecotel

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=