Τουριστική Αγορά τ. 287

72 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ 3. Φυσικά, η επαγγελματική εκπαίδευ­ ση πρέπει να βελτιωθεί και να αναγνω­ ριστεί ως χρέος όλων των εμπλεκομέ­ νων να δημιουργούνται οι απαραίτητες συνθήκες για δια βίου εκπαίδευση. Η ευθύνη του αν και κατά πόσο θα αξιο­ ποιήσουν την ευκαιρία παραμένει στους εργαζομένους. Η 99 η θέση πρέπει να βελτιωθεί. 4. Μεγαλύτερη χρήση των B2B ηλε­ κτρονικών και διαδικτυακών υπηρεσιών και επέκταση των δεικτών για B2B υπη­ ρεσίες – βρισκόμαστε στην 94 η θέση. 5. Αποτελεσματικότητα των στρατη­ γικών για την προβολή της χώρας –παρ’ όλο που μπορεί να είναι καθήκον κά­ ποιου συγκεκριμένου οργανισμού και όχι του υπουργείου– καθώς και η αξιο­ λόγηση του brand σε διεθνές επίπεδο. Πρέπει να ξεκολλήσει από τις χαμηλές βαθμολογίες της 82 ης θέσης. 6. Χρησιμοποίηση της τεχνολογίας για την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρη­ ση και συγκέντρωση δεδομένων: πρέπει να είναι προτεραιότητα. Όλες οι αποφά­ σεις πρέπει να βασίζονται σε στοιχεία. 7. Ανταγωνιστικότητα της τιμής τόσο της βενζίνης όσο και της συνολικής αγοραστικής δύναμης – απαιτεί ισχυρή θέληση (120 και 111 αντίστοιχα), διότι επηρεάζονται από ένα πλήθος παραγό­ ντων, που δεν ανήκουν μόνο στη σφαί­ ρα του τουρισμού. 8. Λελογισμένη χρήση των υδάτινων πόρων, προκειμένου να μην επηρεάζο­ νται οι καλλιέργειες: θα πρέπει να απο­ τελεί προτεραιότητα όλων, και όχι μια εξεζητημένη πρωτοβουλία ορισμένων (113 η θέση). Η πράσινη ανάπτυξη επι­ βάλλει και τον «πράσινο» τουρισμό. 9. Ασφαλώς, η βελτίωση των υπο­ δομών, τόσο στο σιδηροδρομικό όσο και στο οδικό δίκτυο, συμβαδίζει με τη συνολικότερη στροφή της χώρας προς την ενίσχυση των υποδομών. Ας σημει­ ωθεί εδώ ότι στις Κυκλάδες, λόγω του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου, ση­ μειώνονται κάθε χρόνο (αναλογικά) τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία από όλη τη χώρα. 10. Συστηματική επικοινωνία όλων των εμπλεκομένων στον τουρισμό, η οποία χρειάζεται να εντατικοποιηθεί ώστε να είμαστε ενήμεροι σχετικά με όλες τις εξελίξεις, και ενδεχομένως οι απόψεις μας να γίνουν θετικότερες. Το τελευταίο επισημαίνεται, διότι οι από­ ψεις μας για τις τουριστικές υποδομές κατατάσσουν την Ελλάδα στην 44 η θέση. 11. Η χώρα μας διαθέτει εξαιρετικά μεγάλη ποικιλία χλωρίδας που δεν έχει καταγραφεί. Χρειάζεται να τη μάθουμε, να την αναγνωρίσουμε, να τη διαφημί­ σουμε, να την αξιοποιήσουμε, ώστε να προσελκύουμε ένα μεγάλο κομμάτι του­ ριστών που ασχολείται με τέτοια θέμα­ τα, είτε για εκπαιδευτικούς λόγους είτε για επαγγελματικούς κ.λπ . Βρισκόμαστε στην 80 η θέση. 12. Η συνολική επιφάνεια προστα­ τευόμενων περιοχών θα βοηθήσει και στην ανάδειξη του πλούτου αυτού, αλλά και στην προστασία του από τη διαρκή υποβάθμιση από φωτιές ή αλλαγή χρή­ σης. Τόσο το σαφές κτηματολόγιο όσο και οι πρόσφατες προσπάθειες για τη χρήση των γαιών θα βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση (69 η θέση). Προτάσεις, προβληματισμοί και ερωτηματικά Τις ακόλουθες προτάσεις, προβλη­ ματισμούς και ερωτήματα καταθέτει, η δρ. Βενετία Κουσία: • Ας αξιοποιήσουμε το δίκτυο των αε­ ροδρομίων μας βελτιστοποιώντας τις χρεώσεις σε σχέση με τις παρεχόμε­ νες υπηρεσίες. Ας το εμπλουτίσουμε και με άλλα μέσα που προσφέρονται λόγω της γεωγραφίας τους εδάφους μας. • Ας ενισχύσουμε, με τη συστηματική συμμετοχή μας, τις προσπάθειες της κυβέρνησης. • Ας σκεφτούμε μήπως η πανδημία αφυπνίσει τη μερίδα εκείνων που ακόμη αρκούνται στον «ήλιο και τη θάλασσα» ως ανταγωνιστικό πλεονέ­ κτημα. • Προφανώς, τα δώρα της φύσης και τα κληροδοτήματα του πολιτισμού μας χρειάζονται αξιοποίηση και διαφο­ ροποίηση, με προστιθέμενη αξία από τον άνθρωπο. • Πώς θα μπορούσαμε να αξιοποιή­ σουμε το γεγονός ότι είμαστε από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που έχουμε υπογράψεις τόσες εμπορικές συμφωνίες, ώστε να γίνουμε και από τις πρώτες χώρες όπου ο τουρισμός πραγματικά συνεισφέρει στην αντα­ γωνιστική ευημερία των περιφερειών και δεν συντηρεί; • Οι 16 ευρωπαικές χώρες/οικονομίες που συγκεντρώνουν την καλύτερη βαθμολογία στον πίνακα Παγκόσμιας Κατάταξης Ανταγωνιστικότητας Ταξιδιών & Τουρισμού (επί συνόλου 140 χωρών) Θέση στην παγκόσμια κατάταξη 1. Ισπανία 2. Γαλλία 3. Γερμανία 6. Ηνωμένο Βασίλειο 8. Ιταλία 10. Ελβετία 11. Αυστρία 12. Πορτογαλία 15. Ολλανδία 20. Νορβηγία 21. Δανία 22. Σουηδία 23. Λουξεμβούργο 24. Βέλγιο 25. Ελλάδα 26. Ιρλανδία Πηγή: World Economic Forum Δρ. Βενετία Κουσία, Γενική Διευθύντρια COMPETE GREECE ΕΡΕΥΝΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=