Τουριστική Αγορά τ. 287

78 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Διαχρονικά, ο Food and Beverage manager είναι αυτός που, μαζί με το επιτελείο του, ξεκινάει και τελειώνει τη μέρα του μέσα σε έναν αγώνα για το καλύτερο αποτέλεσμα στα επισιτιστικά τμήματα. F&B MANAGER Τ ο τμήμα F&B μιας ξενοδοχειακής μονάδας αποτελεί ένα από τα πιο νευραλγικά τμή- ματα, καθώς πέρα από την άμεση πηγή εσόδων συντελεί και στην προσέλκυση πιστών πελατών, αυτών που με μια λέξη αποκαλούνται θαμώνες, αφού τα ξενοδοχεία σή- μερα επιχειρούν, μέσω της εστίασης, να καλύψουν τόσο τις ανάγκες των πελατών που φιλοξενούν όσο και να επεκταθούν και σε εξωτερικούς πε- λάτες: πελάτες που θέλουν να απολαύσουν το φαγητό ή το ποτό τους με όλες τις αισθήσεις τους, πελάτες που θέλουν να είναι βέβαιοι ότι το φαγη- τό θα είναι καλά μαγειρεμένο, ότι θα υπάρχει ποι- κιλία και επάρκεια σε τρόφιμα και ποτά, ότι θα έχει «προκλητική» εμφάνιση, ότι θα είναι γευστικό, ότι οι πρώτες ύλες θα έχουν αντιμετωπιστεί με σεβα- σμό, ότι το προσωπικό θα είναι φιλικό και σωστά εκπαιδευμένο, ότι το σέρβις θα είναι άψογο κ.ο.κ. Σ΄ αυτό το σύνθετο περιβάλλον, ο Food and Beverage manager μιας μονάδας είναι ο «σούπερ ήρωας», είναι εκείνος που πρέπει να διαθέτει υψηλή θεωρητική και πρακτική κατάρτιση, αλλά ταυτόχρονα και γνώση των παραγωγικών διαδι- κασιών, μια και οι ευθύνες του ξεκινούν από την προμήθεια των πρώτων υλών, επεκτείνονται στη σύνθεση του εδεσματολογίου, την καθοδήγηση των αρµόδιων τμημάτων παραγωγής τροφίµων και ποτών και φθάνουν έως την τελική προώθηση και παρουσίαση των προϊόντων στους πελάτες. Επιπλέον, ο Food and Beverage manager έχει την ευθύνη για την επιλογή του προσωπικού, συμμε- τέχει στις παραγγελίες πρώτων υλών και προϊό- ντων, ελέγχει την επάρκειά τους, έχει λόγο στην επιλογή και την αγορά του εξοπλισμού και ελέγχει ότι όλοι στις ομάδες του έχουν άρτια εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, ελέγχει και επιβλέπει τα συστή- ματα ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων και κατανοεί απόλυτα τα πρότυπα διασφάλισης της υγείας προσωπικού και επισκεπτών. Τέλος, είναι επιφορτισμένος με την κοστολόγηση και όλες, γε- νικά, τις ενέργειες που συντελούνται μέσα σε ένα οργανωμένο ξενοδοχείο ή μια απλή επισιτιστική μονάδα. Στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, το τμήμα του Ο «ηγέτης» της εστίασης f&b management

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=