Τουριστική Αγορά τ. 288

73 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Για την έναρξη των πτήσεων με τα υδροπλάνα εμπλέκονται ορισμένα υπουργεία –με σημαντικότερα αυτά της Ναυτιλίας και των Μεταφορών– έως την Πολιτική Αεροπορία, τις περιφέρειες, τα δασαρχεία και τις αρχαιολογικές υπηρε- σίες. Αν λάβουμε υπόψη και μία σειρά λαθών και παραλείψεων όπου υπέπεσαν όλες οι κυβερνήσεις έως σήμερα, τότε ίσως θεωρήσουμε λογικό το διάστημα των 17 ετών που έχουν παρέλθει για να δημιουργηθεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο που θα συμπεριλάβει τα υδρο- πλάνα στο συγκοινωνιακό μας δίκτυο. Το γεγονός ότι αυξάνονται οι εται- ρείες υδροπλάνων, άλλες με καθαρά πτητικό ενδιαφέρον, άλλες με πεδίο την κατασκευή και αδειοδότηση υδατοδρο- μίων, αποτελεί ένα θετικό σημάδι. Σε αρκετές περιπτώσεις δημιουργούνται κοινοπραξίες, όπως για παράδειγμα αυτή που πραγματοποίησαν δύο εκ των παλαιότερων εταιρειών στον χώρο, οι Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατο- δρόμια, αναλαμβάνοντας μεταξύ άλλων την αδειοδότηση των υδατοδρομίων της Χαλκίδας, της Αιδηψού, της Κύμης, της Καρύστου και του Αλιβερίου, για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμέ- νων Ν. Ευβοίας. Μάλιστα, ο κ. Γκόβας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, είχε δραστηριοποιηθεί, την πρώτη περίοδο που πραγματοποι- ούνταν πειραματικές πτήσεις των υδρο- πλάνων, στο δίκτυο που συνέδεε την Κέρκυρα με τους Παξούς, τη λίμνη των Ιωαννίνων και την Πάτρα. Τότε, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος, πραγματοποιήθη- καν 15.000 δρομολόγια, εξυπηρετώντας 180.000 επιβάτες. Ο διευθύνων σύμβου- λος της Hellenic Seaplanes, Νικόλαος Χαραλάμπους, τονίζει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ότι «εάν κυλήσουν όλα βάσει του σχεδιασμού που έχει κάνει η Hellenic Seaplanes για τις πρώτες απο- θαλασσώσεις των υδροπλάνων μας μέσα στο 2022, θεωρούμε εφικτό το σενάριο της εξυπηρέτησης πάνω από 50.000 επι- βατών». Οι φωνές για το δίκτυο δεκάδων υδα- τοδρομίων ανά την Ελλάδα πυκνώνουν. Ένας από τους ανθρώπους που είναι συγκρατημένα αισιόδοξος, γνωρίζοντας πολύ καλά το πλαίσιο, είναι ο κ. Αντωνό- πουλος, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμεί- ου Σκύρου. Αποτελεί τον πρώτο φορέα στην Ελλάδα που, ήδη από το 2014, προχώρησε σε διακήρυξη διαγωνισμού για τη λειτουργία υδατοδρομίου σε λι- μάνι, μεταδίδοντας τη γνώση του σε δε- κάδες λιμενικούς φορείς. Η συνέντευξη του κ. Αντωνόπουλου, που θα διαβάσε- τε παρακάτω, αποτελεί ουσιαστική κα- ταγραφή μιας σειράς παραγόντων που σχετίζονται με τα υδροπλάνα. Ασφαλώς, ο ίδιος αναμένει την έγκριση του τεχνι- κού φακέλου για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου στο λιμάνι της Σκύρου. Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι, στο εγκεκριμένο νομοθετικό πλαί- σιο, τα υδροπλάνα νομιμοποιούνται να πετάξουν –εκτός από τα υδατοδρό- μια– και στα λεγόμενα «υδάτινα πεδία». Ως τέτοια χαρακτηρίζονται οι υδάτινες περιοχές χωρίς υδατοδρόμια. Η χρήση τους, πέραν των άλλων προϋποθέσεων, επιτρέπεται εφόσον υφίσταται πλησίον του υδάτινου πεδίου κάποιο σκάφος ή κατάλληλη υποδομή (π.χ. ξενοδοχειακός λιμένας) για την ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών του αεροσκάφους. Αυτή η προοπτική δίνει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική στις μεταφορές με το συγκε- κριμένο μέσο, καθώς, αυξάνοντας τις παροχές, εμπλουτίζεται το τουριστικό προϊόν κάθε περιοχής, άρα και η οικο- νομική της ανάπτυξη. Χάρτης δικτύου επικοινωνίας της Σκύρου με τα άλλα υδατοδρόμια Τροπολογία για την επίσπευση λειτουργίας των υδατοδρομίων Στα τέλη Οκτωβρίου του 2021 κατατέ- θηκε τροπολογία των διατάξεων του ν.4663/2020 σχετικά με τη λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς πλέον ο φορέας δύναται να εκδίδει προσωρινή άδεια λειτουργίας μέχρι την έκδοση της επίσημης άδειας, με μέγιστη ισχύ το ένα έτος, περίοδος στην οποία θα πρέπει να επιτευχθεί η επίσημη άδεια. Είναι προφανές ότι με αυτόν τον τρόπο επισπεύδονται οι διαδικασί- ες για την έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνο. Η πολιτεία μετά από παλι- νωδίες σχεδόν 20 ετών και αφού έχει δημιουργηθεί κλίμα στην αγορά ότι το 2022 θα είναι το έτος όπου επιτέλους θα συμβεί το πολυπόθητο, βλέποντας ότι θα απαιτούνταν επιπλέον χρόνος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, βρήκε λύση μέσα από τις προσωρινές άδειες. Οι επενδυτές βέβαια χαιρετίζουν τη συγκεκριμένη κίνηση. Σε κάθε περί- πτωση, στο χρονικό διάστημα λειτουρ- γίας ενός έτους (το περισσότερο), όπου και θα διαρκεί κάθε προσωρινή άδεια, θα δοκιμαστεί και ο βαθμός ετοιμότη- τας στην οποία βρίσκεται κάθε υδατο- δρόμιο. Από τώρα έως την έναρξη της τουριστικής σαιζόν, αναμένεται έντονη κινητικότητα όσον αφορά τις ναυλώ- σεις υδροπλάνων από τις εταιρείες, τις συνεργασίες με αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα τουριστικά πακέτα που θα επιτευχθούν με τα του- ριστικά γραφεία κ.λπ. Ελπίζουμε αυτή η πρώτη δοκιμαστική περίοδος να χα- ρακτηριστεί από την ομαλή λειτουρ- γία των συνεργαζόμενων φορέων και τα υδροπλάνα να καθιερωθούν ως ένα σημαντικό εφόδιο που θα γράψει το δικό του κεφάλαιο στον ελληνικό τουρισμό. ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=