Τουριστική Αγορά τ. 288

85 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η ανακαίνιση του μπάνιου δεν αποτελεί μία χαμηλού κόστους επένδυση ούτε από πλευράς υλικών και εξο- πλισμού ούτε από πλευράς εργασίας, ιδιαίτερα αν πρόκειται για ριζική ανακαίνιση που περιλαμβάνει πλακάκια και σωληνώσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το μπάνιο του ξενοδοχειακού δωματίου είναι ένας χώρος που χαρακτηρίζει γενικά το «επί- πεδο» και το στυλ του δωματίου. Φυσι- κά, ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δίνεται –τόσο από λειτουργικής όσο και από αισθητικής πλευράς– στην καθαριότητα, ώστε να εκπέμπεται αυτή η αίσθηση με κάθε τρόπο. Στις παρούσες συνθήκες μάλιστα, η παράμετρος αυτή έχει απο- κτήσει ακόμη μεγαλύτερη διάσταση, κα- θώς η υγιεινή και η ασφάλεια βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος των ταξιδιωτών. Παράλληλα, το μπάνιο ενός ξενοδο- χειακού δωματίου πρέπει να είναι ένας χώρος λειτουργικός και άνετος για τον επισκέπτη, αλλά και να ταιριάζει με το ύφος του καταλύματος. Επίσης, χαρα- κτηριστικά όπως τα ανθεκτικά προϊόντα κατάλληλα για συχνή επαγγελματική χρήση, η φιλικότητα προς το περιβάλλον με αξιοποίηση τεχνολογιών που εξασφα- λίζουν χαμηλή κατανάλωση νερού και ενέργειας και η συνεργασία με προμη- θευτές που εξασφαλίζουν καλό service κατά τη συντήρηση, συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του μπάνιου. Η σημασία επιλογής του κατάλληλου προμηθευτή δεν σταματάει στο service μετά την πώληση. Ιδιαίτερα στις περι- πτώσεις κατά τις οποίες τις αλλαγές στο μπάνιο δεν έχει αναλάβει ένας επαγγελ- ματίας αρχιτέκτονας ή σχεδιαστής εσω- τερικών χώρων, ο προμηθευτής καλείται να παίξει τον ρόλο του συμβούλου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μη σταθείτε στα εκ πρώτης όψεως αυτονόητα, όπως το design και την τιμή. Ζητήστε περισσότε- ρες πληροφορίες για την ποιότητα των υλικών και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και φυσικά τις εγγυήσεις καλής λει- τουργίας, όπου αυτές υπάρχουν. Η ανακαίνιση πρέπει να γίνεται στο κα- τάλληλο timing, π.χ. προτού εισέλθουμε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, και μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό, όπως αλλαγή στις βρύσες, στους νιπτήρες, στα φώτα, στους καθρέπτες, στα αξεσουάρ μπάνιου κ.λπ . Συχνά, μικρές παρεμβά- σεις μεταβάλλουν την αισθητική του μπάνιου, όμως, φυσικά, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ανάγκη μίας κατά καιρούς ριζικής ανακαίνισης. Ολοκληρωμένες λύσεις, μερική ανα- καίνιση Προφανώς, η απόφαση εξαρτάται από σειρά παραγόντων, όπως είναι η παλαι- ότητα και η φθορά των προς αντικατά- σταση υλικών, ο διαθέσιμος προϋπολο- γισμός, αλλά και οι ανάγκες σε επίπεδο στρατηγικής marketing της επιχείρησης. Καθεμία από τις ανωτέρω επιλογές έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της και ο επιχειρηματίας είναι εκείνος που γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες της επιχείρησής του. Αυτό που θα θέλαμε να σημειώσουμε από πλευράς μας είναι ότι στην περίπτωση που επιλέξετε την ολική ανακαίνιση του μπάνιου σας, καλό είναι να αναζητήσετε βοήθεια από προμηθευ- τές που μπορούν να σας κατευθύνουν. Έτσι μπορείτε να γλιτώσετε χρόνο και χρήμα. Επιμέρους στοιχεία του μπάνιου Τα επιμέρους στοιχεία ενός μπάνιου είναι πολλά για να μπορέσει να αναφερ- θεί κανείς αναλυτικά σε αυτά και στις ιδιαιτερότητες του καθενός. Εδώ θα καταγράψουμε τα βασικότερα, καθώς και κάποια σημαντικά στοιχεία ή τάσεις που καλό θα είναι να έχετε υπόψη σας. Εάν έχετε αναθέσει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του μπάνιου σας σε

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=