Τουριστική Αγορά τ. 288

97 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ εγκατάστασης ή ό,τι άλλο διαδικαστικό χρειαζόταν. Επίσης, η Εσθονία έχει την «Digital Νomad Visa», διάρκειας 12 μη- νών για όποιον θέλει να πάει να ζήσει εκεί. Η Γερμανία έχει τη «Freiberufler» – βίζα για αυτοαπασχολουμένους, η Αυστραλία τη «Working Holiday Visa» – για νέους ηλικίας 18-35 ετών. Ακόμα και στο ηλιόλουστο νησί της Καραϊ- βικής, τα Μπαρμπάντος έχουν φτιάξει ένα ειδικό σάιτ που διαφημίζει τη δική τους 12μηνη βίζα, με μήνυμα της πρω- θυπουργού που καλεί καταρτισμένους επαγγελματίες να δουλέψουν από εκεί. Στις αρχές Ιανουαρίου, ο αντιδήμαρ- χος Τουρισμού Κ. Ταρασλιάς και μέλη του Παρατηρητηρίου παρουσίασαν τα σχέδιά τους για το πώς θα μπορούσε να πρωταγωνιστήσει η Ρόδος στην προσέλ- κυση ψηφιακών νομάδων, αλλά και να αξιοποιήσει τις ενέργειες που θα ανα- πτύξει ο δήμος για να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες φιλοξενίας τους. «Η Ρόδος, ανέφερε ο κ.Ταρασλιάς, είναι ένας ιδανικός τουριστικός προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο και μπορεί, παράλληλα, να αποτελέσει έναν εξαιρετικό τόπο για digital nomads, για στελέχη και εργαζο- μένους (προγραμματιστές, γραφίστες, δημοσιογράφους, συγγραφείς), που, ενώ η έδρα της εταιρείας τους και γενικότερα ο φυσικός χώρος εργασίας τους είναι σε άλλη χώρα, η τεχνολογία τούς προσφέρει τη δυνατότητα να εργάζονται μακριά από τη βάση τους. Το νησί διαθέτει όλα τα σύγ- χρονα μέσα για να καλύψει τις ανάγκες ερ- γασίας τους, ενώ παράλληλα μπορούν να τη συνδυάσουν και με τις διακοπές τους. Η Ρόδος έχει όλα τα απαραίτητα για μία εξαι- ρετική ζωή, από τη φυσική ομορφιά και τις υποδομές μέχρι τους φιλόξενους ανθρώ- πους της. Και μην ξεχνάμε πως τα οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία είναι σημαντικά. Φανταστείτε τον χειμώνα να έχουμε στη Ρόδο σε μόνιμη βάση κόσμο, εργαζομένους που θα μένουν σχεδόν όλο τον χρόνο στο νησί και οι οποίοι θα λει- τουργήσουν και πολλαπλασιαστικά όσον αφορά την τουριστική περίοδο, αλλά και θα συνεισφέρουν οικονομικά με την κατα- νάλωση πολλών αγαθών. Το όλο εγχείρημα είναι εξόχως σημαντικό». Ειδικότερα, οι ενέργειες τις οποίες δρομολογεί ο δήμος Ρόδου για να προ- σελκύσει τους ψηφιακούς νομάδες είναι: • η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προσέλκυσης των ψηφιακών νομάδων, • και προβολή της Ρόδου ως ιδανικού προορισμού για ψηφιακούς νομάδες, • βελτίωση υποδομών ευρυζωνικότητας, ειδικά σε σχέση με τις γρήγορες ταχύ- τητες ίντερνετ, κατόπιν στρατηγικής επικοινωνίας με τους μεγάλους τηλεπι- κοινωνιακούς παρόχους, • παροχή πρακτικών διευκολύνσεων και ανέσεων στους ψηφιακούς νομάδες για την εγκατάσταση και παραμονή τους στο νησί, • υιοθέτηση δράσεων και πολιτικών για τη δημιουργία «κοινότητας επιχειρη- ματικής διασύνδεσης νομάδων» στο νησί της Ρόδου, • συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνω- σίας, υποδομών και βέλτιστων πρακτι- κών με άλλες πόλεις του εξωτερικού, οι οποίες προσανατολίζονται στους ψηφιακούς νομάδες, • συνεργασία με φορείς που απευθύνο- νται σε start-up εταιρείες και σχετίζο- νται με το κοινό των ψηφιακών νομά- δων, • επικοινωνία και συνεργασία με μεγά- λες εταιρείες τεχνολογίας του εξωτερι- κού των οποίων οι εργαζόμενοι είναι κατά κύριο λόγο ψηφιακοί νομάδες, • διαρκής δικτύωση και διασύνδεση με τη διεθνή κοινότητα των ψηφιακών νομάδων, • ενημέρωση των πολιτών και των τοπι- κών επιχειρήσεων με σκοπό την ανά- δειξη και εκμετάλλευση επιχειρηματι- κών προοπτικών για το συγκεκριμένο είδος επισκέπτη, • διαμόρφωση ενός οργανωμένου επι- χειρηματικού οικοσυστήματος που σχετίζεται με το κίνημα των ψηφιακών νομάδων. Εν κατακλείδι Οι ψηφιακοί νομάδες είναι μια σχετικά νέα ενδιαφέρουσα αγορά. Η παγκόσμια υγειονομική κρίση και οι νέες συνθήκες εργασίας επιτάχυναν την ανάπτυξή της, άρα και το ενδιαφέρον της. Η Ελλάδα δείχνει να έχει αξιόλογες προοπτικές να τους προσελκύσει. Αν και σήμερα δεν έχει καταφέρει ακόμα να διεκδικήσει μια καλή θέση στον σχετικό διεθνή κα- τάλογο κατάταξης, είναι σαφές ότι έχει συνειδητοποιήσει πως αξίζει να ασχολη- θεί σοβαρά με το θέμα. Σε κυβερνητικό επίπεδο, υπάρχει ήδη έργο που αποδει- κνύει έμπρακτα αυτό το ενδιαφέρον, ενώ και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοί- κησης οι σχετικές κινήσεις αυξάνονται διαδοχικά. Η «Τουριστική Αγορά» θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα επα- νέλθει. • “ H ιδέα του δήμου Ρόδου είναι από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη, που δρομολογείται στη χώρα μας. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=