Τουριστική Αγορά τ. 289

66 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τίωση του Ειδικού Σήματος Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας (ΕΣΠΕΚ) και την αναβάθμιση της τουρι- στικής εκπαίδευσης. Το πόρισμα αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στο site του υπουργείου Τουρισμού και αρκετές από τις προτάσεις του πορίσματος υιοθετήθηκαν και θα εφαρμοστούν στις δράσεις γαστρονομικού τουρισμού του RRF (Recovery and Resilience Facility - Μηχανισμός Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ε.Ε.). Να σημειώσουμε πως το υπουργείο Τουρισμού προχώρησε σε δική του έρευνα γύρω από το ΕΣΠΕΚ. Στο πλαίσιο της έρευνας αυτής αποστείλα- με ερωτηματολόγια σε επιχειρήσεις του Μητρώου Σήματος Ποιότητας για την Ελληνική Κουζίνα που απονέμει το υπουργείο και καταγράψαμε τις προ- τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς. Μεταξύ των αναγκών αυτών μεγάλη έμφαση δόθηκε σε θέματα τουριστικής εκπαίδευσης. Έτσι, στο δεύτερο έργο του Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάσαμε, αυτό της επιμόρφωσης εργα- ζομένων/ανέργων του τουριστικού κλάδου, θα έχουμε ειδικότητες reskilling-upskilling πάνω στη γαστρονομία. Το έργο αυτό θα απαρτίζεται από 4 κύκλους σεμιναρίων για διάφορες ειδικότητες, 5.000 εκπαιδευόμενων ανά κύκλο, άρα συνολικά θα αφορά 10.000 εκπαιδευόμενους, οι οποίοι μάλιστα θα επιδοτούνται για την παρακολούθησή τους με αποζημίωση 2.000 ευρώ. Επίσης, στο πλαίσιο της υλοποίησης των προ- τάσεων του πορίσματος της ομάδας εργασίας, προχωρήσαμε στο Υπουργείο Τουρισμού στη σύνταξη έργου του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθε- κτικότητας για τη δημιουργία θεματικού DMMO γαστρονομίας και αγροτουρισμού, συνολικού προϋπολογισμού 17 εκ. ευρώ με επιχορήγηση από Ε.Ε. Το έργο αυτό θα τρέξει από το 2022 έως το 2025 και θα δημιουργηθεί ένας εθνικός φορέας διαχεί- ρισης, χαρτογράφησης και προώθησης αγροτου- ρισμού και γαστρονομικού τουρισμού. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε σύνταξη αιτήμα- τος προς την Ε.Ε. και λάβαμε τεχνική βοήθεια για τη δημιουργία Τουριστικής Ακαδημίας που θα συμπεριλάβει το σύνολο των σχολών εποπτείας του υπουργείου Τουρισμού για την κατάρτιση, μεταξύ άλλων, και του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται στους τουριστικούς κλάδους, σε ειδικότητες γαστρονομίας (μαγειρική τέχνη, ζα- χαροπλαστική κ.ά.). Μετά τη Σαντορίνη πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο στη Φλώρινα το 2ο Συνέδριο Οινο- τουρισμού. Κατά την ομιλία σας εκεί αναφερ- θήκατε, μεταξύ άλλων, στο Σήμα Επισκέψιμων Οινοποιείων, τη δημιουργία portal για τα πιστοποιημένα οινοποιεία και τη δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η πραγμάτωσή τους; Μπορεί- τε να μας αναφέρετε μερικά χαρακτηριστικά για το καθένα; Ο οινοτουρισμός αποτελεί ένα δυναμικό πεδίο ανάπτυξης, καθώς στην πατρίδα μας παράγονται εξαιρετικά κρασιά και οι επιχειρηματίες του κλά- δου δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ανάπτυξη αυτού του πεδίου. Ενισχύουμε με τις δράσεις μας τον οινοτουρισμό εμπράκτως, μέ- σα από την ανάδειξη των γεωγραφικών περιοχών, αρχικά της Σαντορίνης και στη συνέχεια της Δυτι- κής Μακεδονίας. Στην ίδια φιλοσοφία θα συνεχιστούν αυτού του είδους οι δράσεις και σε άλλες περιοχές. Η δια- σύνδεση που ρωτάτε με άλλες θεματικές μορφές προκύπτει από το πρόγραμμα που ακολουθήθηκε στη Δυτική Μακεδονία, ενώ παράλληλα μπορούμε να πούμε πως το εξετάζουμε και στη διαμόρφωση των προγραμμάτων στα οινοτουριστικά δρώμενα που πρόκειται να ακολουθήσουν. Το portal Οινοτουρισμού βρίσκεται στη φάση εμπλουτισμού του, ώστε να αποκτήσει μορφή χρήσιμη για τον επισκέπτη. Αν και πρόκειται για ένα δυναμικό portal που διαρκώς θα εμπλουτίζε- ται, επιθυμούμε να έχει τέτοια μορφή που θα είναι αξιοποιήσιμη από τον κάθε ενδιαφερόμενο. Όσον αφορά το Εθνικό Συμβούλιο Οινοτουρισμού, βρι- σκόμαστε σε συνεννόηση με σχετικούς φορείς, προκειμένου να αναβαθμίσουμε το οινοτουριστι- κό προϊόν της πατρίδας μας. f&b management “ Ενισχύουμε με τις δράσεις μας τον οινοτουρισμό εμπράκτως, μέσα από την ανάδειξη των γεωγραφικών περιοχών. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=