Τουριστική Αγορά τ. 290

19 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ αγορά, προέρχονται και από άλλους μεγάλους παίκτες, όπως η Jet2 και η Easyjet, που έχουν δηλώσει αύξηση στις χωρητικότητες των πτήσεών τους από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα, εξέλιξη που θα αποτυπωθεί ευκρινέστερα στα μέσα του προσεχούς Φεβρουαρίου. «Παρά την κρίση, τον πληθωρισμό, το ενεργειακό κόστος, την αβεβαιότητα, βλέπω ότι οι μεγάλες αεροπορικές εται- ρείες και οι tour operators, και για το 2023, ψηφίζουν και στηρίζουν Ελλάδα. Όλο το καλοκαίρι δεν σταματήσαμε να διαφημί- ζουμε την Ελλάδα με όλους τους τρόπους και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε σε συνδυασμό με σκληρή δουλειά» σημείω- σε ο υπουργός Τουρισμού. Η σημασία της βρετανικής αγοράς για την Ελλάδα Η Αγγλία και η Γερμανία παραμένουν οι δύο σημαντικότερες αγορές μας τα τελευταία χρόνια και εναλλάσσονται στην πρώτη θέση. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Ιανουάριο-Αύγουστο του 2022, ο αριθμός των εισερχόμενων ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 316 τοις εκατό από έτος σε έτος και ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους κατέγραψαν αύ- ξηση 173,1 τοις εκατό, καταγράφοντας τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης έναντι των άλλων εξεταζόμενων αγορών από τα στοιχεία της ΤτΕ. Συνολικά, οι Βρετανοί τουρίστες έφε- ραν στην Ελλάδα πάνω από 2,2 εκατομ- μύρια ευρώ μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Τα καλά νέα από την αγορά Θετικές είναι οι εκτιμήσεις παρά τον κίνδυνο της ακρίβειας. «Φέτος έχει επανέλθει πλήρως η Έκθεση, μετά το περσινό άνοιγμα και την παν- δημία. Οι τουρίστες από την Αγγλία που επέλεξαν την Ελλάδα άγγιξαν τα 3 εκατομ- μύρια, ξεπερνώντας φέτος τη Γερμανία», ανέφερε η προϊσταμένη του γραφείου ΕΟΤ στο Λονδίνο, Ελένη Σκαρβέλη. «Οι Άγγλοι κάνουν αυτό που λέμε “revenge tourism” και θεωρώ ότι δεν θα τους αγγίξει η ενεργειακή κρίση. Ακόμη η αγορά είναι λίγο μουδιασμένη, αλλά ήδη έχουν αρχίσει οι κρατήσεις για το 2023. Εκείνο που είναι όμως εντυπωσιακό για την αγγλική αγορά είναι ότι έχουν αρχίσει ήδη οι προκρατή- σεις για το 2024. Η Jet2 και η TUI έχουν βγάλει ήδη διαφημιστικές καμπάνιες για το 2024. Υπάρχει αύξηση σε όλο το capacity, το πτητικό έργο έχει αυξηθεί ήδη για το 2023 και όλοι οι tour operators έχουν βάλει παραπάνω πτήσεις· και σε αυτό έχουμε ξε- περάσει το 2019» τόνισε η κ. Σκαρβέλη. Η χωρητικότητα σε αεροπορικές θέσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι αυξημένη σε σχέση με το 2022, η σαιζόν θα ξεκινήσει πιο νωρίς για όλες τις αε- ροπορικές και επιπλέον θα συνεχιστούν πτήσεις και το χειμώνα για πρώτη φορά. Η λίρα διατηρεί τη σχέση επιρροής της απέναντι στο ευρώ, ενώ οι Βρετανοί δη- λώνουν ότι θα ταξιδέψουν για διακοπές, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέ- σματα ερευνών τα οποία αναφέρουν ότι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για ταξί- “ Εκτός από την TUI που ανακοίνωσε αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων προς την Ελλάδα για το 2023 και άνοιγμα σε περισσότερους προορισμούς, μεγάλοι παίκτες όπως η Jet2 και η Easyjet έχουν δηλώσει αύξηση στις χωρητικότητες των πτήσεών τους προς την Ελλάδα, εξέλιξη που θα αποτυπωθεί ευκρινέστερα στα μέσα Φεβρουαρίου. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=