Τουριστική Αγορά τ. 290

24 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΜΑ διώτες αναμένουν ότι θα μπορούν να αγοράσουν το ταξίδι τους χρησιμοποι- ώντας τη μέθοδο της επιλογής τους και όχι αυτή που ταιριάζει στον προμηθευτή. Καθώς μεγαλώνει το κοινό ηλικίας 18-24, η ισχύς των δαπανών τους θα αυξηθεί, όπως και η επιτακτική ανάγκη για τη βιο- μηχανία να προσφέρει κρυπτονομίσματα ως επιλογή. Σαφώς, οι λύσεις crypto δεν είναι για όλους, αλλά για κάποιους είναι το μέλλον!» Μetaverse: τι έχει να κερδίσει η ταξιδιωτική βιομηχανία Πριν από δύο δεκαετίες, όταν το Internet κυριάρχησε παντού, είχε προ- βλεφθεί ότι τα Διαδικτυακά Ταξιδιωτικά Γραφεία (OTA) θα αντικαθιστούσαν όλους τους παραδοσιακούς ταξιδιωτι- κούς πράκτορες. Ωστόσο, σήμερα, συνυπάρχουν με επιτυχία. Λόγω πανδημίας, μάλιστα, η ανθρώπινη επαφή και η εξατομικευμένη υπηρεσία έχουν γίνει ακόμη πιο επιθυμη- τές απ’ ό,τι στην προ Internet εποχή. Σήμερα, εν μέσω της Τέταρτης Βιομη- χανικής Επανάστασης (4IR), που χαρα- κτηρίζεται από ταχεία ψηφιοποίηση και επιταχυνόμενη καινοτομία, μπορούμε να μυρίσουμε τον… φόβο στην αγορά για τη metaverse εποχή. Τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν το προσωπικό του ξενοδοχείου; Θα κάνουν διακοπές οι άνθρωποι στο μετασύμπαν; Θα πάρει τις δουλειές μας το AI; Η απάντηση είναι σίγουρα όχι, όχι και όχι. Οι νέες τεχνολογίες θα βοηθήσουν και αν τα ρομπότ μπουν σε βασικούς ρόλους, θα δημιουργηθούν άλλες θέσεις εργασίας. Απλώς είναι ώρα για επανε- ξέταση των δεδομένων. Αυτό είναι όλο, υποστηρίζει σχετική έρευνα για το θέμα, που γνωστοποιήθηκε στην WTM. Ο εικονικός τουρισμός είναι μια εμπει- ρία που δίνει τη δυνατότητα στα άτομα να εξερευνήσουν νέες τοποθεσίες, χωρίς να χρειάζεται πραγματικά να ταξιδέψουν σε αυτές. Συνδυάζει πτυχές της εικονικής πραγματικότητας με τις αρχές του τουρι- σμού και ενσωματώνει μια σειρά από κα- θηλωτικές εμπειρίες, που περιλαμβάνουν συσκευές που κυμαίνονται από κινητά τηλέφωνα έως συσκευές VR, με άλλα λό- για, το metaverse. Μetaverse: ένα εργαλείο πώλησης όπως κανένα άλλο Τα περιθώρια χρήσης του metaverse για την εμπορία προορισμών και προϊό- ντων είναι τεράστια. Αντί να αντικαταστήσει την εμπειρία του ταξιδιού, ανοίγει την όρεξη, που- λώντας, κυριολεκτικά, «το όνειρο» ή τη φιλοδοξία, και όπως επισημαίνεται, είναι ένα εργαλείο μάρκετινγκ που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Τα ταξιδιωτικά γραφεία, για παρά- δειγμα, μπορούν να συνεργαστούν με ξενοδοχεία, τουριστικούς πράκτορες και παρόχους εμπειρίας για να προσφέρουν εικονικές περιηγήσεις σε καταλύματα, προορισμούς, αξιοθέατα και πολλά άλλα. Συνδέοντας δυνητικούς ή υφιστάμενους πελάτες με αυτά τα μέρη, προσφέρουν μια νέα πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης. «Ακόμη και όταν ένας πελάτης φτάσει στον προορισμό του, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το μετασύμπαν για να παραγγείλει φαγητό και υπηρεσίες ή να αναζητήσει αξιοθέατα και εμπειρίες». Η εμπειρία στο metaverse μπορεί επίσης να ενισχύσει τις κρατήσεις. Για πα- ράδειγμα, οι εξορμήσεις VR του Thomas Cook στο Μανχάταν, προσφέροντας στους επισκέπτες στα καταστήματά τους μια γεύση της πόλης, οδήγησαν σε αύξη- ση 190% στις σχετικές κρατήσεις. Πολλοί οργανισμοί παρέχουν επίσης εικονικές τρισδιάστατες εκδόσεις πραγ- ματικών χώρων και τοποθεσιών. Για παράδειγμα, μπορείτε τώρα να εξερευ- νήσετε το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι σε VR. Οι εικονικοί επισκέπτες μπορούν να δουν εκθέσεις, να απολαύ- σουν συναυλίες ή ακόμα και να συναντή- σουν φίλους για μια εικονική βόλτα στο μουσείο. Ο ταξιδιωτικός τομέας μπορεί να αξιοποιήσει αυτή την τεχνολογία με πολ- λούς τρόπους, όχι μόνο για να πουλήσει προορισμούς και εκδρομές σε πελάτες που σχεδιάζουν να τους επισκεφθούν με φυσική παρουσία, αλλά ίσως για να συγκεντρώσει εμπειρίες προορισμού και να τις «συσκευάσει» για άτομα που δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Υπό αυτή την οπτική, πρόκειται για μια εντελώς νέα αγορά. •

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=