Τουριστική Αγορά τ. 290

27 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ «Κλείνουμε μια πολύ καλή χρο- νιά σε τζίρους, τα περισσότερα ξενοδοχεία θα φτάσουν σχεδόν τα επίπεδα του 2019 και κάποια ίσως να τα ξεπεράσουν. Όμως, είμαστε πολύ προβληματισμέ- νοι για το λειτουργικό κέρδος που για την πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι πολύ μικρό και για άλλες που έχουν πολλές υποχρεώσεις, μηδενικό. Δια- νύουμε μια μεταβατική χρονιά και περιμένουμε ένα καλύτερο 2023, προκειμένου να καταφέ- ρουμε να ισορροπήσουμε. Σκε- φτείτε ότι το κόστος ανά δωμά- τιο / διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 40% λόγω ανεξέλεγκτης ακρίβειας στην ενέργεια και υψηλού πληθωρισμού στις τι- μές σε αγαθά και πρώτες ύλες» , υπογράμμισε ο Πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος σε πρό- σφατη συνέντευξή του. Ο χειμώνας που έρχεται δεν θα είναι καλοκαιρινός «Ο χειμώνας που έρχεται δεν θα είναι… καλοκαιρινός» είπε ο πρόεδρος της ΠΟΞ: «Στη συνέ- χεια, περίπου 1500 επιχειρήσεις ορεινού / ημιορεινού όγκου και αστικού τύπου στην επαρχία, θα πρέπει να περιμένουν 1,5 μήνα ακόμη έως τα Χριστού- γεννα για να ξαναδούν πληρό- τητες, διότι στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά στον εσωτερικό τουρισμό και θα πρέπει να δού- με πώς ο εισερχόμενος τουρι- σμός μπορεί να γνωρίσει και την ηπειρωτική “άλλη” Ελλάδα. Αρχίζει ο μεγάλος προβλημα- τισμός για την επιβίωση αυτών των επιχειρήσεων, διότι έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο εξά- μηνο. Το θετικό είναι ότι βρι- σκόμαστε σε ανοιχτό διάλογο με την κυβέρνηση για να δούμε με ποιον τρόπο θα καταφέρουν αυτές οι επιχειρήσεις να λει- τουργήσουν». Για βραχυχρόνια μίσθωση Η βραχυχρόνια μίσθωση απο- τελεί ένα από τα σημαντικότε- ρα θέματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό κλάδο. Δεί- τε και τον σχετικό φάκελο σε αυτό το τεύχος. Για τη βραχυχρόνια μίσθωση ο πρόεδρος της ΠΟΞ ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή 182 χιλιά- δες ακίνητα διατίθενται στις διαδικτυακές πλατφόρμες ανεξέλεγκτα, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό με τις επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα και καταβάλλουν φό- ρους και προσέθεσε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει άμεσα ρύθμιση. «Περιμένουμε σχε- τικές πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση, διότι η βραχυχρό- νια μίσθωση με τον τρόπο που λειτουργεί στην Ελλάδα “βυ- θίζει” τη φέρουσα ικανότητα προορισμών», σημείωσε, κα- ταλήγοντας με τις προβλέψεις του για την επόμενη χρονιά: «Σίγουρα είμαστε αισιόδοξοι για το 2023, αν και η εικόνα που έχουμε μπροστά μας είναι η αβεβαιότητα και εμείς ούτε καν “ψιθυρίζουμε” τη γειτνίαση με την Τουρκία». «Η Ελλάδα έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να δημιουρ- γήσει ένα πάρα πολύ ισχυρό τουριστικό brand. Είμαστε πλέ- ον στα 5 σημαντικότερα του- ριστικά brands παγκοσμίως», είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Η Ελλάδα με- τά VI: Εθνική στρατηγική και διεθνής περιδίνηση» του «Κύ- κλου Ιδεών». «Αυτό σημαίνει ότι στις βασικές αγορές-στό- χους και ειδικά στις ευρωπαϊκές αγορές, η Ελλάδα, σε επίπεδο επιθυμίας των πολιτών τους να την επισκεφθούν, βρίσκεται στις θέσεις από 1 έως 3. Αρα, αν πάρουμε ως δεδομένο ότι του χρόνου θα έχουμε μια μι- κρότερη δεξαμενή επισκεπτών, συνεπεία του πληθωρισμού, του αυξημένου ενεργειακού κόστους κ.λπ. , η Ελλάδα θα εί- ναι στις τρεις πρώτες επιλογές. Αυτό μας κάνει να αισιοδοξού- με. Προφανώς δεν θα είναι εύ- κολος ο δρόμος αλλά, τηρου- μένων των αναλογιών, νομίζω ότι και το 2023 θα είναι μια θε- τική χρονιά» προσέθεσε. Ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ, μάλιστα, τόνισε ότι παρά τις προκλήσεις που αφορούν τις γεωπολιτικές εξελίξεις, την ενεργειακή κρίση και τον υψηλό πληθωρισμό, το 2023 θα είναι μια επίσης θετική χρονιά για τον ελληνικό του- ρισμό. «Προφανώς τα μακρο- οικονομικά και τα γεωπολιτικά μάς δημιουργούν ανησυχίες για την επόμενη χρονιά» επε- σήμανε ο Γ. Ρέτσος, λέγοντας πως είναι δεδομένο ότι η αγοραστική δύναμη των βα- σικών αγορών του ελληνικού τουρισμού, κυρίως των ευ- ρωπαϊκών, θα μειωθεί. Τις ίδιες ανησυχίες μοιρά- ζονται και άλλοι τουριστικοί φορείς και επαγγελματίες. Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος ΠΟΞ: Πολύ καλή χρονιά σε τζίρους - Είμαστε αισιόδοξοι για το 2023 Γιάννης Ρέτσος - πρόεδρος ΣΕΤΕ: Είμαστε πλέον στα 5 σημαντικότερα τουριστικά brands παγκοσμίως

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=