Τουριστική Αγορά τ. 290

32 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ αποτελεί οικονομική κινητήρια δύναμη για τα κέντρα των πόλεων. Παρέχει μεγάλο αριθμό θέσεων εργα- σίας, φέρνοντας έτσι ευκαιρίες σε ένα ευρύ φάσμα ατόμων, συμπεριλαμβανο- μένης της ευέλικτης εργασίας πλήρους και μερικής απασχόλησης, και συμβάλλει στην ανάπτυξη και ευημερία των Ευρω- παίων πολιτών και στη συμμετοχή τους σε κοινωνικές δραστηριότητες. Για όλους αυτούς τους λόγους, τα μέλη της HOTREC συγκεντρώνονται δύο φορές τον χρόνο για να συζητήσουν θέματα που σχετίζονται με βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες της νυχτερινής διασκέδασης, όπως η χρήση αλκοόλ (συμπεριλαμβανομένων των εθελοντικών μέτρων για τον περιορισμό των επιπτώσεων που σχετίζονται με το αλκοόλ), η ηχορύπανση, η απαγόρευση του καπνίσματος κ.λπ . ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΩΝ, ΜΠΑΡ & ΚΑΦΕ Η ομάδα εργασίας Restaurant, Bars & Cafés είναι ένα φόρουμ για τα μέλη της HOTREC για να συζητούν όλα τα θέματα που αφορούν τον τομέα τους, όπως η πολιτική τροφίμων, η διατροφή, το αλκοόλ, οι αποκλειστικές συμβάσεις προμήθειας ποτών, η προσβασιμότητα σε εστιατόρια και παμπ κ.λπ . ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ Τα μέλη της HOTREC συζητούν για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που ανα- κύπτουν από το ταχέως αυξανόμενο φαινόμενο των λεγόμενων «συνεργατι- κού τύπου» δραστηριοτήτων. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ Η Ομάδα Εργασίας για την Αειφορία συζητά θέματα ευρωπαϊκής πολιτικής, που σχετίζονται με τον αειφόρο τουρι- σμό και τη φιλοξενία (π.χ. μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του κλάδου, ενεργειακή απόδοση, διαχείριση νερού κ.λπ .), και υποστηρίζει την ανταλλαγή βιώσιμων βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των μελών της HOTREC. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Η HOTREC συνεργάζεται ενεργά με ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και άλλους ενδιαφερόμενους τουριστικούς φορείς για την αντιμετώπιση όλων των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος της φιλοξε- νίας στις παράκτιες περιοχές (π.χ. εποχι- κότητα, προσβασιμότητα, βιωσιμότητα, έλλειψη δεξιοτήτων, υπερτουρισμός). • ΘΕΜΑ Βασικά θέματα που απασχολούν τη νέα προεδρία της HOTREC  Πόλεμος - Ενεργειακό κόστος - Πληθωρισμός Βιώνουμε μια περίοδο μεγάλων δυσκολιών, με έναν πόλεμο μέσα στην ίδια την Ευρώπη, με δυσθεώρητο ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις της ευρωπαϊκής φιλοξενίας και με έναν παγκόσμιο πληθωρισμό να συνεχίζει να καλπάζει. Οικονομία διαμοιρασμού, πράσινη μετάβαση και ψηφιακός μετασχηματισμός Διαχρονικά ζητήματα όπως η οικονομία διαμοιρασμού, η πρά- σινη μετάβαση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτούν καινοτόμες λύσεις και προσαρμογές. Απαιτούν επίσης και μεγάλες συνθέσεις. Διότι είναι άλλα τα χαρακτηριστικά της φιλοξενίας, για παράδειγμα στην Ισλανδία και άλλα στη Μάλτα ή στην Κύπρο. Αναζητούμε κοινά σημεία σε έναν κόσμο που αλλάζει Η HOTREC αναζητά διαρκώς τους «κοινούς τόπους» πάνω στους οποίους μπορεί να σταθεί, λειτουργώντας ως η μεγάλη «ομπρέλα» της ευρωπαϊκής φιλοξενίας, υποστηρίζοντας ενεργά τα συμφέροντά της στους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς. Με βάση αυτές τις τρεις προτεραιότητες, των άμεσων λύσεων, του μεσομακροπρόθεσμου σχεδιασμού και των ευρύ- τερων συνθέσεων, χαράσσεται η στρατηγική της επόμενης περιόδου με στόχο να ενισχυθεί η ικανότητα προσαρμογής των επιχειρήσεων της ευρωπαϊκής φιλοξενίας στις τάσεις και τα δεδομένα ενός κόσμου που αλλάζει, ώστε να συνεχίσουν τη μεγάλη προσφορά τους στην ευρωπαϊκή οικονομία και στις κοινωνίες κάθε χώρας. Το 90% των τουριστικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη είναι ΜΜΕ Με το 90% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της φιλοξενίας στην Ευρώπη να είναι πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις -όπως συμβαίνει άλλωστε και στη χώρα μας- είναι δεδομένο πως υπάρχει έντονος προβληματι- σμός για τις εξελίξεις. Γι’ αυτό είναι άμεση προτεραιότητα της HOTREC να συμβάλλει αποτελεσματικά και υπεύθυνα στην επι- τυχή αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων από τις επιχειρήσεις του κλάδου.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=